Coach sprak Karius als eerste na desastreuze finale: Ik verwijt hem niets

    Coach sprak Karius als eerste na desastreuze finale: "Ik verwijt hem niets"

    zondag 27 mei 2018 om 20:00

    De Champions League-finale was één seconde voorbij, toen Loris Karius zich als een baksteen in het gras liet vallen. John Achterberg, de Nederlandse keeperstrainer van Liverpool, was de eerste die hem een arm om de schouder sloeg. Hij leeft mee met Karius.

    "Kom op, Loris, je moet sterk blijven", herhaalt Achterberg in gesprek met het Algemeen Dagblad zijn boodschap aan de emotionele doelman. "This is life. Je moet verder. Verder viel er weinig te zeggen. Wat kan je zeggen? Je probeert hem op te beuren. Iedere speler maakt wel eens zo dag mee."

    Het staflid van Liverpool spreekt van een 'tikkie' voor Karius. "Je kan het vergelijken met een speler die een beslissende strafschop mist. Dat is voor iedere voetballer vervelend." Over de mentale gesteldheid van de Duitser maakt Achterberg zich geen zorgen. "Ik stuur hem zeker een paar sms'en om te kijken hoe het gaat, maar dat had ik sowieso gedaan. Je wint en je verliest samen."

    Achterberg kent Karius als een mentaal sterke keeper. "Hij zit normaal goed in zijn vel. Is 'comfortable'. Over vier weken beginnen we weer aan de voorbereiding. Hij moet zich erover heen zetten. En straks weer aan de bak. Dit was niet zijn eerste wedstrijd voor Liverpool. Hij heeft vaak genoeg laten zien dat hij een goede keeper is. Ik verwijt hem niets. Life goes on."

    Plaats een reactie

    SD +7130
    zondag 27 mei 2018 om 20:04
    Allemaal mooi en wel maar wie wil nog in zee met Karius ?
    Vind ik leuk
    Riddlin +1928
    zondag 27 mei 2018 om 20:10
    Klopp
    Vind ik leuk
    Gimini +432
    zondag 27 mei 2018 om 20:21
    klopt...lol
    Vind ik leuk
    Wim1966 +676
    zondag 27 mei 2018 om 20:24
    En Achterlijken... of wat was de naam weer.
    Vind ik leuk
    dakcota +4249
    maandag 28 mei 2018 om 01:26
    hij mag ON-MID-DE-LIJK naar anderlecht komen.
    hij blijft een zeer goede keeper. onzeker door heel de situatie mignolmet-karius-klopp. wat niet onlogisch is. heeft sinds januari zeer sterke matchen egspeeld. dat het NET in die finale misloopt... verschrikkelijk voor hem... maar hij blijft een zeer goeie keeper en het is belachelijk dat ouwe zakken als aad de mos zit te zeggen "zijn carriere is over", fuck off hollander. zeg ik dan
    Vind ik leuk
    ekakia +321
    zondag 27 mei 2018 om 20:24
    Bij Club Brugge heten ze wel meermaals een nieuwe doelman welkom.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2878
    zondag 27 mei 2018 om 23:04
    Hij heeft laten zien dat hij een goede keeper is?! Hij heeft zijn plaats kado gekregen van een landgenoot en hij geeft elke week een onzekere indruk. Zijn fouten zijn bijna niet meer te tellen...
    Mignolet, ergens waar ze zo weinig respect voor u tonen moet je niet blijven!
    Hij kan bij elke subtopper aan de slag...
    Vind ik leuk
    dakcota +4249
    maandag 28 mei 2018 om 01:27
    jij kijkt duidelijk geen wedstrijden van liverpool. enkel de finale gezien neem ik aan. karius speelde zeer sterk sinds januari.

    over mignolet heb je gelijk, dat hij voor getrokken werd door klopp, ook gelijk.. maar hij speelde effectief sterk tot aan die finale.
    Vind ik leuk
    Riddlin +1928
    maandag 28 mei 2018 om 01:42
    Hij heeft geen duidelijke flaters gemaakt sinds hij in terug in de goal staat maar zijn positiespel is verschrikkelijk en de andere spelers coachen doet hij amper, als er iets “abnormaal” gebeurt zoals een verdediger die bij hem staat bij een corner dan weet hij niet wat doen.
    Liverpool heeft geweldig gespeeld na nieuwjaar en Karius kon daar van mee profiteren
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2878
    maandag 28 mei 2018 om 06:17
    Als je onder voorzetten doorgaat etc..dan ben je geen toonbeeld van een zekere keeper!
    Vind ik leuk
    buck +2173
    maandag 28 mei 2018 om 11:28
    Op die manier gaat Liverpool nooit prijzen halen.
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 16:22
    Klopp is een wereldcoach, 100% gelijk!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Coach sprak Karius als eerste na desastreuze finale: "Ik verwijt hem niets"