Martinez reageert eindelijk op Nainggolan-heisa: ''Je selecteert geen namen''

    Martinez reageert eindelijk op Nainggolan-heisa: ''Je selecteert geen namen''

    zondag 27 mei 2018 om 14:20

    Roberto Martinez maakte zich door het hele land impopulair door Radja Nainggolan buiten zijn voorlopige selectie van 28 spelers te laten. De bondscoach komt, nu de storm iets is gaan liggen, terug op deze veelbesproken niet-selectie.

    Martinez zegt dat het nou eenmaal onderdeel van zijn job is om moeilijke knopen door te hakken. ''Je moet met trainers praten, de mensen die elke dag met de spelers werken. En je moet ze uiteindelijk ook de rol kunnen geven die ze in de nationale ploeg kunnen vervullen. Je selecteert geen namen, maar Duivels die als spelers zullen kunnen presteren. Je weet dat sommige beslissingen je niet populair zullen maken. Daarom heb je deze taak als bondscoach'', zegt hij in gesprek met Proximus Sports.

    Hij benadrukt dat selecties niet op basis van naam worden gemaakt. ''Het zou gemakkelijk zijn geweest als ik de 23 namen had genoemd die iedereen verwachtte. Maar dan zouden we op het WK niet kunnen presteren zoals we willen. Je beslist op basis van wat een speler kan presteren in de nationale ploeg, voor de rollen die je nodig hebt binnen de groep.'' Martinez liet bij zijn persconferentie hij Nainggolan geen belangrijke rol bij de Rode Duivels kon geven.

    Overigens wilde Martinez niet oordelen over de reacties op de niet-selectie van Nainggolan overdreven waren. ''Het is mijn taak om het team voor te bereiden op het WK. We leven in een democratie, iedereen heeft recht op een mening. En iedereen mag die ook uitdrukken. Dat is nu eenmaal onze moderne cultuur. De emotie en de passie van de supporters vind ik wel heel positief, want de mensen geven om de Rode Duivels en ons team'', besluit Martinez.

    Plaats een reactie

    Kingambo +1324
    zondag 27 mei 2018 om 14:27
    Martinez hou er aub over op...draaien en keren maar je hebt GEEN gelijk...stop want al de rest is gezeik
    Vind ik leuk
    SD +8630
    zondag 27 mei 2018 om 14:31
    de coach heeft altijd gelijk tot hij ontslagen wordt.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 14:31
    Als je geen ‘namen’ selecteert dan laat je chinese derdeklassers ook links liggen...
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    SD +8630
    zondag 27 mei 2018 om 14:32
    Maar gij mag namen noemen en geen rol voor de ploeg blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2499
    dinsdag 29 mei 2018 om 14:26
    die hebben geen namen op hun shirts maar onleesbare karakters hé … vandaar de verwarring ...
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1253
    zondag 27 mei 2018 om 14:33
    Als je geen belangrijke rol kan geven aan een speler als Radja dan scheelt er iets met u.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1324
    zondag 27 mei 2018 om 14:43
    Absoluut !! Was ‘maar’ één van de uitblinkers tijdens 1:2 finale CL...ik ga geen namen noemen maar er wordt ook voor een flink stuk gerecruteerd uit de Belgische top 3 omdat dat ‘zo hoort’ voor die clubs...en dan zwijg ik nog over het communotaire en balans Walen vs Vlamingen ...zieke boel en voor mij hoeft dit niet echt meer , KBVB is ne rotte nest !! Ons kent ons en ieder voor zich...vindt trouwens dat spelers moeten reageren maar die gedragen zich als mietjes!!
    Vind ik leuk
    Toca +33092
    zondag 27 mei 2018 om 15:39
    Dat is de nagel op de kop.
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    zondag 27 mei 2018 om 17:04
    Vooral het tegendoelpunt was hij een fantastische uitblinker wilde dan nog alles recht trekken maar het kalf was verdronken...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14023
    zondag 27 mei 2018 om 17:27
    Had bij 4 van de 6 doelpunten voor Roma er een voetje in. Zonder Nainggolan was de halve finale al na de eerste wedstrijd gespeeld.
    Vind ik leuk
    vanhimst +908
    zondag 27 mei 2018 om 23:47
    Kingambo , de spelers zullen zwijgen omdat ze bang zijn hun gedacht te zeggen want dan krijgen ze misschien de kans niet om meet te doen op het WK en ergens kan ik dat wel begrijpen dat degene die een selectie beet hebben ook willen gaan
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 14:37
    Geen namen selecteren ma verdomse spelers die voort geld naar china gaan en 1tje da in de mls speelt mogen mee, terwijl da ne box to box middenvelder als radja serie a op zn kop speelt laat ie thuis... moest je nu de ballen hebben en zeggen dat gwn is omdat je hem niet mag maar nee...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14023
    zondag 27 mei 2018 om 14:45
    Hij wringt zich in alle kieren en bochten om maar niet te moeten zeggen dat het een persoonlijke kwestie is. Cut the bullshit.
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1072
    zondag 27 mei 2018 om 15:00
    wat boeien die andere rollen die wegrotten op de bank? kleutertjes als dendoncker tielemans... LOL. Radja is een hoofdman, geen sub.... gaat die idioot echt met 2 wingers spelen van 1m50??? Je MOET spelen met Lukaku, Hazard, KDB en Nainggolan. geen mertenz erbovenop...!!! amateurmanager
    Vind ik leuk
    Kingambo +1324
    zondag 27 mei 2018 om 15:05
    Spelen met Lukaku berekent in functie van Lukaku
    Geef mij Batsman dan maar, veel veelzijdigere spits ...
    Vind ik leuk
    SCOR8 +15
    zondag 27 mei 2018 om 15:39
    Eindelijk een echte trainer/coach. Iemand die achter zijn visie staat en niet bezwijkt onder druk. Ik ben het er niet altijd mee eens, maar dat is irrelevant. Een coach moet met zijn staff beslissingen nemen, en zich zeker niet laten beinvloeden door de simpele zielen die naast het veld het altijd beter weten. Enkel de coach werkt met zijn groep rn ziet dus voor en achter de schermen wat wel en wat niet werkt. Geen enkele coach wil verliezen en elke degelijke coach neemt weloverwogen beslissingen. Worden we wereldkampioen? Nog niet in honderd jaar, ligt dat aan Martinez? Nog in geen honderd jaar. Komt het omdat Naingolan er niet bij is? Nog in geen honderd jaar. En nu allemaal achter de ploeg staan, en dat wil zeggen, inclusief de coach.
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 18:45]
    Vind ik leuk
    Goegebuer +1135
    zondag 27 mei 2018 om 16:41
    Wat een zever verkondig jij hier allemaal...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4033
    zondag 27 mei 2018 om 16:52
    ventje, het is heel simpel, je stel je ploeg samen op basis van voetbalkwaliteiten. en Neen belgie wordt geen wereldkampioen met of zonder radja, dat is in deze zelf 100 irrelevant. Radja hoort er gewoon bij, ma martinez hoeft hem niet, omdat hij niet de verpersoonlijking is van een ideale schoonzoon. Waarom zou je achter de ploeg staan, terwijl de coach getuigd van enkel maar een gladde prater te zijn, en bij wijze van spreken 1/3 van de geslecteerde niet eens een selectie verdient. Bij elke goal steun je dus martinez in zijn overtuiging. Iedereen doet wat hem wilt, voor mij mag het wk rap gedaan zijn => KBVB = amateurisme ten top en Martinez staat tegenwoordig synoniem met het woord hypocrisie. Wilt gij daarvoor supporteren be my guest
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 17:02
    Een coach met een visie? Welke visie? Welke landstitels kan hij al voorleggen? We hebben het hier over Nainggolan. Die heeft hij niet geslecteerd. De reden...enfin zijn reden..... "ik heb betere alternatieven op de 10 positie". Dat is dé officiële reden he. Dat is niet logisch. Daarbij voegt de bondscoach nog fijntjes toe dat Radja een topspeler is en dat hij hem geen topplaats kan bieden (maar een zitje op de bank). Een goed verstaander leest dat hij Radja een goede speler vindt, maar dat hij bang is dat die amok gaat maken als hij op de bank moet zitten. Wat is dan de gemakkelijkst weg....hem niet meenemen. Maar als blijkt dat hij dan wel Dendoncker neemt.... Wie wil je Messi doen afstoppen. Radja die hem al eerder bekampt heeft en al tonnen ervaring heeft in de serie A. Of een voetballer uit de Belgische ploeg die er een slecht seizoen heeft opzitten en die respect heeft voor Messi en al aan het denken is hoe hij hij zijn truitje te pakken kan krijgen.
    Vind ik leuk
    SCOR8 +15
    zondag 27 mei 2018 om 20:07
    Het gaat niet om de juistheid van de beslissing. Ik zeg ook dat ik het niet altijd eens ben, maar ik respecteer wel de mening en beslissing van iemand die daar consequent in is.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 20:34
    Maar hij is niet consequent, dat is het hem juist. Hij wil Nainggolan niet omdat hij betere alternatieven heeft op de 10. Geef ik hem gelijk in. Als je dan zegt dat Nainggolan een 6 is, dan weerlegt hij dat en zegt dat Nainggolan op de 10 speelt. Dat klopt bij Roma. OK dan nog... Maar dan...waar speelt Carrasco in China? Diepe spits. Tja, dan moet je hier ook consequent zijn. De bondscoach moet eerlijk zijn en dat is hij niet. Waar speelt Mertens in Italië? En waar bij de Rode Duivels? ...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4033
    zondag 27 mei 2018 om 16:46
    Blablabla, uw uitleg houdt geen steek onozelaar
    Vind ik leuk
    SCOR8 +15
    zondag 27 mei 2018 om 20:10
    Sterk argument. Nu ben ik helemaal overtuigd dat Martinez ongelijk heeft en we veel beter af zijn met de zijlijn-coaches. #iedereenbondscoach
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4033
    zondag 27 mei 2018 om 20:36
    welk argument wil je hebben?
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 23:05
    Kijk, als je als bondscoach een uitleg geeft bij een niet-selectie, doe dat dan eerlijk en consequent. Martinez heeft letterlijk gezegd dat Radja een 10 is en dat hij betere alternatieven heeft. En als je verwijst dat Radja een 6 is, dan wordt dat gecounterd dat hij op de 10 speelt bij zijn club. Maar dan moet je ook consequent zijn met Carrasco, die speelt in de spits in China. Dan moet je hier ook zeggen dat je betere alternatieven hebt in de spits. Maar dat doet hij niet. Twee maten, twee gewichten. En lach er maar mee met de zijlijn-coaches. Ik denk dat 90 procent wel overtuigd is dat Nainggolan een selectie waard is. Nainggolan laat ook toe om anders te voetballen, verticaal voetbal. Niet voor niets dat topcoaches voor hem in de rij staan. Nainggolan heeft een uniek profiel. ik zeg niet dat Wistel geen basisplaats mag hebben maar Nainggolan zou een selectie verdienen. Je hebt Dendoncker met een echt rampzalig seizoen. Tielemans had ook geen goed seizoen en verkozen in het flopelftal en Fellaini was lang out met blessures. Wie zegt dat Fellaini nu niet opnieuw gekwetst gaat zijn op het WK. En dan heb ik liever Nainggolan dan Dendonker. Denk wat je wil, maar op een lijst van 28 hoort Nainggolan altijd bij. Maakt hij fouten, ja. Maar iedereen maakt fouten. Ik herinner me er veel van Dendoncker dit seizoen hoor. Zeg dan gewoon als bondscoach de waarheid, hij moet Nainggolan niet. Want intrinsiek is hij beter dan sommige anderen die wel meegaan. Maar die roken niet, die drinken niet, die vloeken niet en die lopen mooi in de pas. Maar op het veld gelden er andere wetten, dan blijven de sterksten overeind en niet de braafsten.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4033
    zondag 27 mei 2018 om 23:58
    mooie uiteenzetting iedereenanalist. Ge wou argumenten scor8?? bij deze dus
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 18:12
    Als het misloopt is het nu al zeker dat da Spaans trainerke de oorzaak zal zijn
    Heeft nog niets bewezen in Engeland waarschijnlijk goedkoop daarom !
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    zondag 27 mei 2018 om 18:30
    Spreek de waarheid lafaard. Je moet van Radja niets hebben zo simpel is dat, dat is de enige reden waarom je hem niet selecteerde. De rest wat je vertelt is bullshit. Zet je masker af!
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 18:32]
    Vind ik leuk
    Rdken +392
    zondag 27 mei 2018 om 19:05
    Ik snap wel dat hij hem geen belangrijke rol kan geven....
    Radja is nu eenmaal iemand die niet als een mak schaap naar iemand luistert.
    Het is zo zonde dat hij niet meegaat, speler die al is iets probeert!!

    Ik ben benieuwd wa voor belangrijke rol witselekke ga krijgen....
    Balleke breed zeker......
    Vind ik leuk
    firedwarf +3028
    zondag 27 mei 2018 om 19:16
    Onze bondsaap ipv bondscoach gaat het es uitleggen mislukte paellafreter
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1422
    zondag 27 mei 2018 om 22:17
    Dit moet één van de meest onzinnige verklaringen ooit zijn. Zijn selectie bevat heel wat ‘namen’ die niks te zoeken hebben in Rusland.
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 19:37
    het enige wat je nu kan doen nu die chinezen erby zijn en de beste verdedigende middenvelder er niet is is een middenveld met de bruyne dembele en thorgan hazard achter zijn broer eden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws