Club Brugge en Anderlecht grepen naast De Bruyne: Leek praktisch

    Club Brugge en Anderlecht grepen naast De Bruyne: "Leek praktisch"

    zondag 27 mei 2018 om 12:03

    Bij KRC Genk is men apetrots Kevin De Bruyne ooit in de ploeg gehad te hebben. Het leidde de speler zelf op en zag hem doorbreken in het eerste elftal. Het had nochtans anders kunnen aflopen.

    Op jonge leeftijd wist de kleine De Bruyne nog niet waar hij zou gaan voetballen. Hij speelde lange tijd voor KAA Gent, maar zocht op veertienjarige leeftijd naar een nieuwe ploeg. Welke club dat zou worden, liet hij afhangen van de speelstijl van die ploeg.

    "Toen hij op zijn veertiende vertrok bij AA Gent, gingen we eerst bij Anderlecht en Club Brugge kijken", zegt zijn vader in De Standaard. "Vooral Brugge leek ons erg praktisch, op twintig minuten rijden van Drongen (hun woonplaats, red.). Maar op bezoek in Genk was Kevin meteen verkocht, omdat ze daar aanvallend voetbalden", geeft hij aan.

    Plaats een reactie

    Vlaming +1207
    zondag 27 mei 2018 om 12:58
    Club heeft altijd aanvallend voetbal gespeeld
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 13:06
    Maar niet van het niveau dat Genk elk seizoen speelt. Zelfs dit seizoen speelde Genk aanvallender dan Club. En dat brengt risico mee in een defensieve comp als JPL.
    Vind ik leuk
    Zero123 +301
    zondag 27 mei 2018 om 13:43
    85 goals tegenover 57 goals...
    Wat zit er bij jullie in het water zeg?
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 13:45
    Geeuw... Altijd... vooral ten tijde van waterschei en winterslag.
    Serieus blijven he...
    Vind ik leuk
    taz +155
    zondag 27 mei 2018 om 17:15
    toen al wist kevin de juiste keuze te maken !
    een echte topper maakt steeds de juiste keuze.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 17:53
    Dat is juist en talent komt altijd boven , zelfs in het verre Limburg - daar wat trager misschien maar toch ... :-)
    Vind ik leuk
    THOR4ever +941
    zondag 27 mei 2018 om 17:57
    Alle gekheid op een stokje : de jeugdacademie’s van zowel Genk als Anderlecht zijn een stuk beter uitgebouwd dan die van Club Brugge. Maar enkel bij Genk hebben ze een grote kans om te spelen in het eerste elftal. Anderlecht ‘moet’ nl ieder jaar kampioen spelen, dus slechts enkele van hun talenten krijgen de kans om door te breken.
    Vind ik leuk
    GT8 +428
    maandag 28 mei 2018 om 12:36
    Jouw mopjes overstijgen jouw voetbalkennis. Welke topspelers heeft brugge de laatste jaren opgeleid of zelfs kunnen doorverkopen aan de top?
    Vind ik leuk
    dakcota +4238
    woensdag 30 mei 2018 om 10:23
    om te beginnen, het ging over de jeugd he. dat genk aanvallender is dan brugge? keep on dreaming genkenaartje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Club Brugge en Anderlecht grepen naast De Bruyne: "Leek praktisch"