Feest in Brussel: RSC Anderlecht viert zondag zijn 110e verjaardag

    Feest in Brussel: RSC Anderlecht viert zondag zijn 110e verjaardag

    zondag 27 mei 2018 om 11:00

    RSC Anderlecht viert feest dit weekend. Exact 110 jaar geleden zag de Brusselse club het levenslicht. Paars-wit werd opgericht op zondag 27 mei 1908.

    Het idee voor de nieuwe voetbalclub ontstond in café Concordia. Enkele jongeren werden geïnspireerd door de zege van Léopold Football Club uit Ukkel tegen het Engelse Queen's Park Rangers. Enkele weken later, op 27 mei 1908, richtten ze Sporting Club Anderlecht officieel op. Charles Roos werd de eerste voorzitter.

    Op het palmares van paars-wit staat intussen onder meer 34 landstitels, 9 Bekers van België, 13 Belgische Supercups, 2 Europacup II's, 1 UEFA Cup en 2 UEFA Supercups. Bovendien leverde het ondertussen ook al 20 keer de Belgische topschutter af, 23 keer de Gouden Schoen, 14 keer de profvoetballer van het jaar en 10 keer de Ebbenhouten Schoen.

    Plaats een reactie

    pateken +2773
    zondag 27 mei 2018 om 12:49
    Indrukwekkend palmares. Jammer genoeg geen indrukwekkend seizoen. Feestje toch beetje in mineur?
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 13:35]
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 14:39
    Tja vriend het verleden is inderdaad indrukwekkend
    Maar het blijft wel het verleden
    En daar koop je in toekomst niks mee
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3003
    zondag 27 mei 2018 om 16:36
    idd,maar dat veranderd niks aan het palmares
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 16:58
    Juist
    Je best fier zijn op dat palmares
    Maar in het hedendaagse voetbal
    Telt alleen de toekomst

    Ook voor club staan in augustus de tellers weer terug op nul
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3003
    zondag 27 mei 2018 om 17:04
    hoe de komende 20 jaar ook moge verlopen, club en rsca zullen altijd de grote rivalen blijven, tot spijt van genk, gent , standard die er zich tussen wil wringen
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 17:16
    Opgepast vriend 20 jaar is wel heel.erg lang
    En rimember het verhaal van de 2honden en het been
    Persoonlijk denk ik dat een nivellering naar de top
    Meer tot mogenlijkheden behoord
    Los van de eeuwige rivaliteit tussen de nekken en de boeren
    Vind ik leuk
    pateken +2773
    zondag 27 mei 2018 om 16:58
    Bij die VIERENDERTIG landstitels zijn er verschillende zeer recente bij, beduidend meer zelfs dan bij de huidige landskampioen .
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 13:02
    Proficiat!
    Vind ik leuk
    taz +155
    zondag 27 mei 2018 om 17:33
    proficiat voor 110 jaar en zo een palmares.
    maar de toekomst kan niemand voorspellen !
    wie had 2 jaar geleden gedacht dat anderlecht verkocht zou worden
    aan M.C uit oostende !
    er breekt een nieuw tijdperk met nieuwe bazen aan.
    hoop dat ze het even goed doen als hun voorgangers ?
    en de rest van belgie staat ook niet stil .
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 18:17
    110 TITELS,en ne CHAMPION LEAGUE a.u.b
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feest in Brussel: RSC Anderlecht viert zondag zijn 110e verjaardag