Karius kapot van blunders: 'Ik heb iedereen laten vallen, dit doet heel veel pijn'

    Karius kapot van blunders: 'Ik heb iedereen laten vallen, dit doet heel veel pijn'

    zondag 27 mei 2018 om 07:40

    Loris Karius heeft zich verontschuldigd voor zijn blunders in de Champions League-finale tegen Real Madrid. De doelman van Liverpool deed dat zowel tegenover de fans van The Reds op de tribunes als in de kleedkamer tegenover zijn teamgenoten.

    "Ik baal verschrikkelijk, zeker ook voor mijn teamgenoten. Door mij hebben zij deze finale verloren. Ze deden er alles aan om me op te peppen, maar er was vooral veel verdriet. Ik kan niks anders dan zeggen dat het me spijt. We hebben verloren door mijn fouten. Sorry... Sorry voor iedereen", laat de aangeslagen 24-jarige Duitser na afloop weten aan TalkSport.

    De doelman ging twee keer gruwelijk in de fout. Hij wilde kort na rust de bal naar een ploeggenoot gooien, maar raakte het uitgestoken been van Karim Benzema. De bal rolde daardoor het doel in. In de slotfase liet Karius een schot van grote afstand van Gareth Bale door zijn vingers glippen.

    Na afloop stond Karius als verdoofd in de mixed-zone. "Ik voel nu niets, eigenlijk. Door mij hebben we deze finale verloren", herhaalde hij. "Als ik terug kon gaan in de tijd, dan zou ik dat meteen doen. Ik heb iedereen laten vallen: mijn team, de fans, de hele club. Dit doet heel veel pijn, maar dat is het leven van een keeper. Ik moet me weer oprichten, al zal dat wel even duren."

    "Ik vind het zo erg voor hem", zegt trainer Jürgen Klopp over zijn landgenoot. "Hij heeft een geweldig seizoen gespeeld. Dit wens je je ergste vijand nog niet toe. Bizar, dit is heel, heel zwaar."

    Bekijk ook: Huilende Karius biedt excuses aan aan Liverpool-fans na keepersblunders

    Plaats een reactie

    zapperboy +680
    zondag 27 mei 2018 om 08:09
    Wat was dat gisteren genieten, zeg.
    Niet die jongen maar grote muil Klopp die op zijn donder kreeg.
    Karius kan niet beter maar een trainer moet weten wat voor vlees hij in de kuip heeft.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    zondag 27 mei 2018 om 08:11
    Een geweldig seizoen? Die fluppe wil het gewoon niet zien hé...
    Als je bij Liverpool Mignolet op de bank houdt én een geweldig seizoen speelt dan zit je altijd in de voorselectie van de Mannschaft, punt.
    Vind ik leuk
    ekakia +352
    zondag 27 mei 2018 om 08:35
    Het verloren jaar van Mignolet.
    Zou Real de CL-titel gepakt hebben als Mignolet in doel stond? Allicht wel. Maar het was wel een enorme ervaring geweest voor onze landgenoot. Nu kan hij later enkel vertellen dat hij er bij was als toeschouwer. En wat voor een schabouwelijke vertoning die doelman gegeven heeft.

    Pak je koffers, man. Dries Mertens zou graag ploegmaat van jou worden.
    't Schijnt dat het ook leuk vertoeven is in Napels.
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 08:40
    Idd, zo snel mogelijkvertrekken!
    Vind ik leuk
    Riddlin +2279
    zondag 27 mei 2018 om 08:48
    Geweldig seizoen? Hoe blind is die. Staat zo onzeker in de goal. Als er een bal in zijn richting komt weet hij de helft van de tijd niet wat hij gaat doen.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4589
    zondag 27 mei 2018 om 09:12
    Idd. Onlangs een statistiek gelezen die zei dat van alle keepers in Engeland Karius het slechtste gemiddelde had. Procentueel dan. Liet 1 op 3 schoten binnen. Nu zou je kunnen zeggen, ok maar topploegen krijgen weinig schoten tegen en bij kleinere ploeg wel dus daar zou je hogere percentages verwachten. Maar op plek 1 stond De Gea. Man United kreeg op dat moment gemiddeld 12 (!) Doelpogingen tegen per wedstrijd. Mignolet geloof ik ook rond de 10.

    Ederson zijn statistieken waren ook goed. Maar daar stond een kanttekening bij. Als elke bal die tussen de palen was en die ederson moest pakken, als die allemaal binnen gegaan waren (dus nul procent pakkans) dan was Man City nog steeds kampioen.
    Zo zie je maar dat als je verdediging goed staat je minder te doen hebt.
    En die statistiek bewees dus ook dat Mourinho een seizoen lang zijn verdediging niet op punt kreeg. Alles bij de gratie van De Gea die tweede plaats.
    Vind ik leuk
    droomdoos +133
    zondag 27 mei 2018 om 09:31
    Dit debacle is het ergst voor Mignolet, lijdzaam op de bank de bevestiging krijgen van wat je al weet, mijn concurrent is een vliegenvanger, en staat alleen in de goal omwille van een trainer die oogkleppen opheeft, en hierdoor moet Simon toch wel het hoogst haalbare voor een voetballer missen ! Ik zou voor minder mijn koffers pakken, maar eerst nog effe die perfecte trainer gaan feliciteren met zijn onkunde.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    zondag 27 mei 2018 om 10:44
    En nu moet Mignolet zeggen dat hij weg wilt...op dat gebied is hij te braaf. Die Karius mag nog 10000x in de fout gaan, Mignolet komt er niet meer op!
    Wat een zwakke keeper...en niet alleen gisteren!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14080
    zondag 27 mei 2018 om 10:57
    Mignolet moet Klopp eens serieus bij zijn nekvel pakken na deze finale en hem met zijn gezicht tegen 't spiegeltje aandrukken.
    Vind ik leuk
    Bonanza +643
    zondag 27 mei 2018 om 11:28
    Goed seizoen??? Komaan, toch op geen enkel moment groot keeper geweest
    Vind ik leuk
    Luvabo +224
    zondag 27 mei 2018 om 12:20
    Karma! Vriendjespolitiek wordt eens afgestraft. Zijn Duits vriendje, die hij nota bene had meegebracht moest en zou in de goal staan! No mercy!
    Vind ik leuk
    bolclbr +803
    zondag 27 mei 2018 om 12:32
    Waarmee voor de zoveelste maal bewezen is dat iedere keeper al eens blundert, ook die van topclubs. Het moeten niet altijd die van Brugge of Matz Sels van Anderlecht zijn.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    maandag 28 mei 2018 om 12:41
    dergelijke verschrikkelijke zware blunder"s" in zo'n match, als ik het bij liverpool voor het zeggen had was zijn contract zondag (de dag nadien dus) al ontbonden en moest hij zich in of op de club niet meer vertonen, zou zeker en vast persona non grata zijn en met zeer goede reden ook
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Karius kapot van blunders: 'Ik heb iedereen laten vallen, dit doet heel veel pijn'