'Coucke mag portefeuille opentrekken: gewilde spits krijgt bod van negen miljoen'

    'Coucke mag portefeuille opentrekken: gewilde spits krijgt bod van negen miljoen'

    zaterdag 26 mei 2018 om 12:22

    Als RSC Anderlecht Facundo Ferreyra naar het Astridpark wil lokken, zal het diep in de buidel moeten tasten. De spits van Shakhtar Donetsk is dan ook een grote vis. Vanuit Turkije wordt alvast met miljoenen gegooid.

    Het Turkse Takvim meldt dat Besiktas Ferreyra een zeer lucratief voorstel gedaan heeft. De Argentijnse aanvaller zou in Istanbul negen miljoen euro kunnen verdienen, weliswaar verspreid over een contract van vier jaar. Een jaarloon van boven de twee miljoen euro betekent dat dus.

    Dat zijn bedragen die Anderlecht normaal niet ophoest. Dat was althans zo in het pre-Coucke-tijdperk. Het lijkt echter aannemelijk dat ook de nieuwe voorzitter niet in die prijzencategorie zal meespelen. Anderlecht zal Ferreyra dus vooral met sportieve argumenten moeten proberen overtuigen.

    Poll

    Moet Anderlecht twee miljoen salaris durven betalen voor een 'topspits'?

    (793 stemmen)

    Plaats een reactie

    Patfey +5091
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:38
    Je neit ook e waarschijnlijkheid van effectief betaald te worden, inrekenen. Dat kan in Turkije (en Griekenland) al eens tegenvallen :).
    Vind ik leuk
    dakcota +4367
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:40
    nee dat hoeft niet. er zijn goedkopere alternatieven,misschien niet zo goed maar dan nog.

    NIemand had gehoord van mitrovic, talent uit servie. gekocht, boem 44 goals op 2 seizoenen 15 mil winst gemaakt bij verkoop. Okaka was iets minder maar even succesvol in vergelijking. zo'n spitsen moeten we halen.
    Vind ik leuk
    FcRazor +1154
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:55
    Als er geen transfersom betaald moet worden, waarom niet proberen. Heeft teo geen salaris van rond de 2 miljoen per jaar?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4125
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:04
    Dacht van wel Razor
    Vind ik leuk
    FcRazor +1154
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:07
    Dan zou ik zonder transfersom toch een gokje durven nemen. Gaan coucke, gaan!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4125
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:10
    ik zou zelf met transfersom der vol voor gaan :P
    Vind ik leuk
    ROBSON +2595
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:57
    Heeft dacht ik nog een jaarcontract dus er zal ook een transfersom op tafel moeten komen. 2 miljoen per jaar.......mmmmm coucke zal rap de rem intrappen ook al word die topschutter.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4125
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:15
    tot komende winter
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4667
    zaterdag 26 mei 2018 om 22:20
    Er is een verschil. Voetballers betalen minder belastingen als de gewone werkmens. In België betalen ze 33 procent. In Turkije daarentegen is dat maar 15 procent. Dus twee miljoen in Turkije is een pak meer als twee miljoen in België. Dat verschil zou Coucke dan ook moeten bijpassen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:12
    Die naam circuleert hier al weken. Indien ze hem echt willen had hij hier al lang geweest! Het Van Holsbeeck tijdperk is voorbij hoor: wachten tot op het laatste moment...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    FcRazor +1154
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:25
    Dat mag zeker niet meer gebeuren. Rond de derde week van juli moet de a kern klaar zijn. Wat dan nog vertrekt mag alleen voor een hele goede prijs weg en die dan vervangen, en dan mogen dat max maar 2 spelers van a kern zijn
    Vind ik leuk
    freeman +11010
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:19
    Mag toch geen probleem vormen met hun steenrijke voorzitter !
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:47
    Die euromiljonair? Die moet nog willen ook hé, t zijn zijn centen en niet die vd supporters.
    Vind ik leuk
    freeman +11010
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:21
    idd Coucke is in de eerste plaats een zakenman , het sportieve komt op de tweede plaats !
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:21
    Voor een topspeler moet je ook een toploon betalen. Dat is toch de logica zelve. Maar in één adem wil ik wel zeggen dat de lonen bij onze topploegen belachelijk hoog liggen t.o.v. de gewone mensen en dat wij dat geld dat ze in 1 seizoen verdienen, dat wij daar een heel leven dag voor moeten gaan werken. Al is het 'maar' 1 000 000.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:22
    Topspits ?! Misschien ?!
    2 miljoen euro loon ??? Neen, dat is teveel voor RSCA !
    Te klein stadion ! Te weinig inkomsten !
    Vind ik leuk
    SD +8760
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:33
    Op je niveau blijven spelen Coucke !
    Vind ik leuk
    ekakia +357
    zaterdag 26 mei 2018 om 14:34
    Ik vind dat bij een ploeg als Anderlecht een 4 à 5-tal spelers tot 1,5 miljoen per jaar mag verdienen. Dit moeten spelers zijn die onbetwist titularis zijn.
    Je mag tot 2 miljoen gaan voor spelers die echt boven de ploeg uitsteken.

    Ik zou graag namen noemen van de ploeg, maar dan zou de discussie weer losbarsten, dus neem ik spelers uit het verleden

    Voor spelers als Köller, Mbemba, Boussoufa, Mitrovic, Biglia, Lukaku, ... mag er tot 2 miljoen per jaar gegaan worden. Deze gasten brengen ook sowieso op.

    1,5 miljoen per jaar is eerder voor spelers als Goor, Kouyaté, Vanderhaeghe, Proto, Polak, ...
    Spelers die je normaal altijd op het wedstrijdblad zet, waar je vooral elke wedstrijd op kan rekenen. Spelers op wie je altijd kan rekenen, zijn bijgevolg ook een meerwaarde.

    De 'waterdragers' van de ploeg, al klinkt dat onrespectvol, zou ik toch niet te veel boven het miljoen laten verdienen. Spelers die er staan, maar die je, als ze zouden vertrekken, in principe gemakkelijker kan vervangen.
    In het verleden denk ik dan aan spelers als Juhasz, Gillet, Kljestan, ...

    Vind ik leuk
    Patfey +5091
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:19
    Kan ik volgen, maar dat is enkel haalbaar als je geen te grote kern hebt, met spelers die je betaalt om niet te spelen. Want met jouw salarisnormen, zit je snel aan 25 miljoen.
    Vind ik leuk
    ekakia +357
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:41
    Ik denk dat we daar nu ook wel aan zitten.
    Teo, Trebel, Najar, Kums, Sels, Kara, Deschacht, Morioka, Dendoncker = + 12,5 miljoen
    Spelers als Chipciu, Obradovic, Appiah verdienen ook véél te véél. Daardoor raak je ze niet gemakkelijk kwijt omdat kleinere ploegen hun salaris niet kunnen ophoesten.
    Ook veel uitgeleende spelers hun loon wordt nog steeds (gedeeltelijk) betaald door Anderlecht.
    Deschacht mag van mij gerust nog 1 jaar blijven, maar dan moet hij betaald worden als bankzitter, want nu krijgt hij nog steeds het loon van een basispion.
    In deze ploeg verdienen eigenlijk enkel Sels, Najar en Trebel een toploon. En deze drie zouden eigenlijk niet je beste spelers mogen zijn... Een doordenker.
    Vind ik leuk
    Patfey +5091
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:21
    Maar dat is juist een van de problemen de loonlasten ligt (proportioneel) veel te hoog. Natuurlijk, als Coucke de inkomsten kan verdubbelen, krijgen we meteen een heel ander verhaal.
    Vind ik leuk
    Patfey +5091
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:21
    Maar dat is juist een van de problemen de loonlaligt (proportioneel) veel te hoog. Natuurlijk, als Coucke de inkomsten kan verdubbelen, krijgen we meteen een heel ander verhaal.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2595
    zondag 27 mei 2018 om 09:47
    Coucke reed een schuld dicht van zo'n 40 miljoen omdat de loonkost al jaren veel te hoog was en jij spreekt over nog meer uit te geven. Als ke denkt dat hij zijn les niet heeft geleerd bij oostende dan zit je er naast. Hij is zich in alle bochten aan het wringen in dossier saief omdat die te duur zou zijn. Afkoopsom van 3.8 miljoen en 1 miljoen per jaar.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4667
    zaterdag 26 mei 2018 om 22:22
    Er is een verschil. Voetballers betalen minder belastingen als de gewone werkmens. In België betalen ze 33 procent. In Turkije daarentegen is dat maar 15 procent. Dus twee miljoen in Turkije is een pak meer als twee miljoen in België. Dat verschil zou Coucke dan ook moeten bijpassen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Coucke mag portefeuille opentrekken: gewilde spits krijgt bod van negen miljoen'