Vanhaezebrouck verdedigt bekritiseerde Kums: Hij is zéér belangrijk voor RSCA

    Vanhaezebrouck verdedigt bekritiseerde Kums: "Hij is zéér belangrijk voor RSCA"

    zaterdag 26 mei 2018 om 10:35

    RSC Anderlecht kondigde afgelopen zomer de terugkeer van verloren zoon Sven Kums aan. De middenvelder moest dé nieuwe patron van Anderlecht gaan worden. Een bijzonder groot succes werd dat nog niet. Maar volgens Hein Vanhaezebrouck is de kritiek overdreven.

    "Sven heeft met mij bijna alles gespeeld. Trebel is óók ontzettend belangrijk, maar Adrien komt maar aan 60% van de wedstrijden - wegens schorsingen, blessures... Als ik de analyse van mijn middenveld maak, stel ik vast dat het duo Kums en Trebel de meeste punten opleverde", zegt hij.

    "Kums met Gerkens, Kums met Dendoncker, Kums met Lokonga... - allemaal combinaties die soms niet eens de helft van het rendement van Kums en Trebel haalden", aldus Vanhaezebrouck in Het Laatste Nieuws.

    "Sven heeft geen topjaar achter de rug - zijn passingpercentage, en dan vooral zijn aantal 'decisive passes', is in het verleden hoger geweest. Maar ik vind dat de mensen overdrijven - hij is zéér belangrijk voor Anderlecht. Want als Sven niét meedeed, hebben we nagenoeg altijd verloren", aldus de coach.

    Plaats een reactie

    Mike1208 +56
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:40
    Kums kan niet mee in Anderlecht is toch duidelijk verkopen die handel
    Vind ik leuk
    AntiHein +100
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:24
    Samen met den dikke verpatsen in de solden
    Vind ik leuk
    Kettos +631
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:41
    Ik denk dat de bepalende factor Trebel was en niet Kums. Mss is een combo zonder Kums proberen, tis maar een idee Hein... :/
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2583
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:41
    We gunnen Kums één aanpassingsjaar. Het volgend seizoen verwacht ik de Kums van het Gentse kampioenenjaar. Ongeveer.
    Vind ik leuk
    Hierulf +176
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:52
    Op dat plek te kort voor Anderlecht vind ik
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:04
    Vriendjespolitiek levert niets op !
    The weakest link ! That’s it !
    Vind ik leuk
    AntiHein +100
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:25
    Allebei, Heinz en Kums, buiten. Easy
    Vind ik leuk
    Brick +203
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:04
    Je kan toch ni verwachten datie een, belangrijke pass kan geven, wij hebben geen simon op links of een diaby in de spits e, alles moet komen via voorzet enen da wast probleem dit jaar
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:08
    Dikke Billie ziet zaken die er niet zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:36
    Kums was nog slechter en zwakker dan Dedoncker dit seizoen ! Hij heeft geen snelheid, geen diepgang in het spel, hij loopt zich amper vrij, wandelde veel en stak zich vaak weg...
    RSCA speelde zo vaak met tien !
    Ik heb mij tientallen keren geërgerd in de tribunes ! Vraag maar aan mijn buurman...
    Vind ik leuk
    pateken +1291
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:42
    Komende maanden worden bepalend voor beiden hun toekomst bij RSCA.
    Vind ik leuk
    maandag 28 mei 2018 om 08:18
    we hebben een jaar met 10 moeten spelen ... Kums stond meestal te slapen of wandelde een beetje rond op de peloeze ...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck verdedigt bekritiseerde Kums: "Hij is zéér belangrijk voor RSCA"