'Club Brugge gooit zich in de strijd voor ex-speler van Anderlecht'

    'Club Brugge gooit zich in de strijd voor ex-speler van Anderlecht'

    zaterdag 26 mei 2018 om 07:00

    Club Brugge heeft zich deze zomer nog niet geroerd op de transfermarkt, maar mikt nu op een klepper. Net als Anderlecht en Standard wil het Chancel Mbemba binnenhalen. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

    Mbemba mag weg bij Newcastle United, en dat heeft heel wat Belgische topclubs wakker doen schieten. Anderlecht en Standard werden eerder al met hem in verband gebracht. Anderlecht heeft wel een streepje voor, want zij kunnen een package deal krijgen met de definitieve overname van Matz Sels.

    Club Brugge heeft voor volgend seizoen een voetballende verdediger nodig. Stefano Denswil nam die taak dit seizoen op zich, maar aast op een transfer. Uit de hoek van Standard heeft nieuwe coach Michel Preud'homme ook al contact gehad met Mbemba. De drie topclubs voeren dus een harde concurrentiestrijd voor de Congolees.

    Poll

    Wat is de beste keuze voor Mbemba?

    (1149 stemmen)

    Plaats een reactie

    Basvyncke +561
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:05
    Interessante poll... Ik twijfel nog...
    Vind ik leuk
    FcRazor +1041
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:23
    Geen van de drie. Makelaars spelletje om de prijs omhoog te krijgen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 07:24]
    Vind ik leuk
    kwaffeur +14
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:25
    T is om u dood te lachen . Zowat elke speler waar rsca interesse heeft heeft Brugge ook interesse .
    Vind ik leuk
    mauveboy +24
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:39
    ja inderdaad de losers maar hij komt terug naar rsca of terwijl blijf hij in het buitenland
    Vind ik leuk
    Boerken +6690
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:42
    De losers zijn kampioen !
    Vind ik leuk
    mauveboy +24
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:12
    we spreken binnen 4 jaar nog eens
    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 00:35]
    Vind ik leuk
    Boerken +6690
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:46
    Het is nu dat telt, en nu kun je ons geen losers noemen . Jullie gaan toch geen 4 jaar wachten zeker!
    Vind ik leuk
    Hhti +1403
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:40
    Het is ooit anders geweest hé. Toen was financieel Rsca alleenheerser in België en kochten ze de Belgische competitie kapot naar hen. Nu is er gewoon weg concurrentie en is de naam Rsca in Europa een serieus stukje gedaald!
    Vind ik leuk
    Crusader +1571
    zaterdag 26 mei 2018 om 07:44
    CL miljoenen :)
    Bewijst ook nogmaals dat dit een goede speler is, als onze 3 topclubs hem willen :)
    Klein voordeel voor Club is zeker van (CL)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 07:45]
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4168
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:26
    CL kan een voordeel maar ook een nadeel zijn hè! De kans dat Brugge (en dus ook zijn verdedigers) daar vernederd wordt is niet onbestaand...
    Daarnaast is RSCA voor Mbemba een stukje thuiskomen, heeft de club in het buitenland toch nog steeds het meeste aanzien en is er (denk ik) een veel groter en ambitieuzer plan met meer financiële mogelijkheden onder het huidige bestuur...
    Ik weet dus niet of Brugge echt in het voordeel is! De toekomst zal het uitwijzen.
    Vind ik leuk
    Boerken +6690
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:43
    Als ze echt willen wel !
    Vind ik leuk
    Smuuw +588
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:51
    Zeker van CL hohoho. Ik zou dat toch niet meteen verkondigen. Ben aek nog niet vergeten dit jaar XD
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1876
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:29
    eueueuhhh … volg jij het voetbal? Club is inderdaad zeker van CL ...
    Vind ik leuk
    Smuuw +588
    zondag 27 mei 2018 om 12:39
    Brugge is niet rechtstreeks geplaatst dus nog even afwachten eh en ja ik volg voetbal daarvoor niet altijd brugge
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +679
    zondag 3 juni 2018 om 09:29
    Wel oen......:)
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:13
    Jaja jongen ge zijt braaf!
    Vind ik leuk
    larédo +1455
    zaterdag 26 mei 2018 om 08:51
    Omgekeerd gebeurd dit natuurlijk nooit..... tis allemaal geen haar snijden natuurlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 09:49
    Lach maar niet te veel kwaffeurtje , of het zal groen worden van ... .
    Vind ik leuk
    Olli +264
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:42
    Juist want andersom gebeurt dat nooit.
    Vind ik leuk
    blondel +2153
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:07
    Of omgekeerd hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Mike1208 +166
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:10
    Is duidelijk dat Coucke geen geld heeft om deftige spelers zoals Mbemba te halen hij koopt enkel 3 de rangs spelers voor een appel en een ei
    Coucke is RSCA aan het kapot maken
    Supporters doe jullie ogen open Coucke is ze aan het sluiten met zijn gelul en iedereen trapt erin .
    is praatjes maker of hebben jullie dat nog niet door ?

    Vind ik leuk
    FcRazor +1041
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:15
    Tis nog ni begonnen he mike... er zijn er altijd met briljante commentaar...
    Vind ik leuk
    Mike1208 +166
    zaterdag 26 mei 2018 om 10:39
    Grootste fout die ze hebben gemaakt is Coucke laten overnemen . Hadden beter Rus genomen
    Dan waren we misschien 2 de PSG geworden ,nu blijven verderdoen met 3 de rangs spelers.
    Coucke kan niet beter is toch duidelijk
    Vind ik leuk
    FcRazor +1041
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:42
    Of het werd niks met die rus. Een rus die overal tussen zit en van Anderlecht een satelietclubje maakt om zijn spelers effe te stallen? Ik heb geen glazen bol, jij wel?
    Vind ik leuk
    Mike1208 +166
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:01
    Heb geen glazen bol nee maar hij had meer middelen als Coucke.
    Coucke verkoopt veel show maar voor de rest.........
    Vind ik leuk
    buck +2436
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:44
    Best wachten tot augustus dan balans opmaken
    Vind ik leuk
    FcRazor +1041
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:51
    Goe gezegd buck
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:45
    er zijn altijd haters zonder gegronde redenen. diene mike is wrs een successupporter die hoopte dat een onbekende rus die geen gevoel heeft voor clubgeschiedenis en dergelijken enkele luttele (honderden) miljoenen euro's in de club zou pompen en europese toppers een zot salaris zou geven alla PSG (zegt hij zelf)

    Zo'n mensen kunnen we missen als tandpijn. laat coucke maar doen, ik zie alles graag gebeuren tot nu toe.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 13:46]
    Vind ik leuk
    Mike1208 +166
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:21
    Neen ik ben al gans mijn leven supporter zal paars sterven
    Maar ik zie wat er gaande is veel geblaat maar weinig wol
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:24
    coucke is toch veel beter dan roger?
    hij is er pas 2 maand en kijk wat hij al heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:11
    Ja want dat is beter 1 of andere gekke buitenlander die u club runt , ge moet toch altijd blij zijn dat het in Belgische handen blijft .. en dan nog coucke slimme zakenman , heeft bij kvo ook veel goede dingen gedaan en heeft zijn ploegje ook ni zomaar achter gelaten , bij die buitenlanders die proberen dat 2a3 seizoenen als het niet lukt verkopen ze het en wat er met die ploeg gebeurd da boeit hun niet , en het 2de psg ??daarvoor is onze competitie veel te klein ...
    Vind ik leuk
    Mike1208 +166
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:00
    Staar jullie niet blind op Coucke
    Hij gaat niet kunnen wat VDS heeft gedaan
    Wil zelf te veel in de belangstelling staan om de aandacht af te leiden
    Kan niet genoeg of wil niet genoeg investeren om bij de top aan te sluiten.
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:21
    Dat waren ook Andere tijden he da komt niet meer terug , hoe kunt ge als klein landje concurreren met die grote 5 landen onmogelijk daar komt zo veel geld binnen van sponsers tv gelden portretrechten , transfers en precies of ze in het buitenland zitten te wachten om naar onze competitie te kijken , zelfs al pompt ge 200 miljoen in een Belgische club doen die nog niet mee hoor , en de echte topspelers gaan ook niet naar België komen dus hoe gaat ge dat doen ? Moest vds nu voorzitter zijn hij zou nooit zoveel succes halen als toen das onmogelijk in België volgt ge het hedendaags voetbal wel ?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1876
    zaterdag 26 mei 2018 om 15:29
    of 2de Lierse ...
    Vind ik leuk
    Boerken +6690
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:45
    Idd. Hij spant samen met Brugge en Verhaeghe om Anderlecht kapot te maken, zodat Brugge rapper aan 35 titels geraakt
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:48
    Hahaha heerlijk. stel je voor..
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:06
    Veel mensen die er vanuit gaan dat RSCa met coucke ineens geen concurentie kunnen krijgen bij transfers . Wel die mensen juichen het toe dat dat Marcske met veel groote praat en show van wat ooit onder de leiding van de fam VDS een club met aanzien was nu nog maar een carricatuur is. Trouwens dat Vds nu wou verkopen is toch een teken aan de wand. Constant was vol van clubliefde Roger is in de 1ste plaats zakenman en heeft er een mooie deal uitgesleept . En marcske zo media/machtsgeil hij ook is zijn status hoopt te zien groeien en die van de cub laat zakken . Want de zakken van MC zijn niet onuitputtelijk. En in europa zal anderelecht niet meer de club zijn met het mooie verleden. Maar een club uit het verleden die door velen is vergeten.
    Vind ik leuk
    Intel +1106
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:24
    Ja het bestuur heeft veel bereikt met rsca maar u ploeg zo achter laten in het midden vh seizoen met een slechte kern en schulden dat kunt ge toch geen clubliefde noemen dan wacht ge wel tot het seizoen gedaan is alle dat vind ik he als bestuur weet ge sowieso dat daar problemen van komen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:21
    Al die in Brugge of Luik, droom verder, dromen kan geen kwaad. Chancel is véél te geliefd bij de supporters en omgekeerd! Schrijf het op jullie buik, indien hij terug keert zal het naar de club zijn die hem ontdekt heeft en nergens elders.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 14:00]
    Vind ik leuk
    Boerken +6690
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:47
    Als ze meer of evenveel geld geven, anders zal de clubliefde met de mantel van geld gedekt worden
    Vind ik leuk
    dakcota +4338
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:50
    ben bijna zeker dat de lonen quasi gelijk liggen en mbemba zie ik niet anar brugge of standard gaan als anderlecht een +/- gelijk loon zal aanbieden, indien het een groter verschil zou zijn zal mbemba dit wel melden aan anderlecht en die zullen het loon wel matchen.. makelaars zijn daar goed in.

    enkel als anderlecht zich zou terug trekken maken de andere ploegen een kans.
    Vind ik leuk
    ekakia +341
    zaterdag 26 mei 2018 om 17:23
    Als drie Belgische topclubs vechten om een been, gaat er een andere Europese subtopper wel mee heen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Club Brugge gooit zich in de strijd voor ex-speler van Anderlecht'