'Carcela tekent volgende week een contract bij Belgische topclub'

    'Carcela tekent volgende week een contract bij Belgische topclub'

    vrijdag 25 mei 2018 om 07:15

    Mehdi Carcela is dit seizoen één van de smaakmakers uit de Jupiler Pro League. Afgelopen winter keerde de Marokkaan op huurbasis terug naar Standard Luik, waar hij potten brak. Nu moet hij circa 2,5 miljoen euro in het laatje brengen bij Granada.

    Standard bedong afgelopen winter een aankoopoptie bovenop het huurcontract, waardoor de Rouches tot 31 mei de kans krijgen om de vastgelegde clausule – 2,5 miljoen euro dus – op tafel te leggen. Naast de transfersom moet er ook een akkoord gevonden worden omtrent de salariseisen.

    De hand van Preud'homme
    Het Laatste Nieuws weet echter dat Michel Preud’homme de garantie kreeg van het Luikse bestuur dat Carcela op Sclessin blijft. Dat wil dus zeggen dat de afkoopclausule zal geactiveerd worden. Indien Standard het gewenste bedrag voor 31 mei overmaakt, is de transfer in kannen en kruiken.

    Daarmee zijn de Luikenaars onder meer RSC Anderlecht en Club Brugge te snel af. Zij volgden de situatie met argusogen, maar zij vissen dus wellicht achter het net. Voor hoelang Carcela zal tekenen, is niet duidelijk.

    Poll

    Een goede zaak voor Standard?

    (1296 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 25 mei 2018 om 07:36
    Tenzij.... Carcela zelf niet wil
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 07:41
    Hij zou echt bewijzen wat een domme eikel hij is, als hij nu niet tot einde carriere bij Standard blijft. Hij is te goed voor Standard, maar met zijn arrogante kop belandt hij in het buitenland langs de ploeg.
    Vind ik leuk
    SD +7137
    vrijdag 25 mei 2018 om 08:26
    Al die journalistieke speculaties ! Ofwel ben je M. Coucke en je doet je geldbeugel open ofwel ben je B. Venanzi en je maakt eerst een financieel plan.
    Vind ik leuk
    Bonanza +530
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:03
    Hij was welkom bij anderlecht
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 09:53
    "Ja kijkers" zou Rik De Saedeleer gezegd hebben met Carcela gaat Standard in 2018-2019 meedoen voor de titel. Met PPH als T1 mogen de twijfelende supporters alvast een abonnement aanschaffen, Sclessin wordt the place to be voor attractief voetbal. "Heb ik gelijk of is het juust" zou Raymond Goethals gezegd hebben. Wat denken de wijze heren hiervan?
    Vind ik leuk
    freeman +9162
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:32
    Zie in Standard ook de kampioen voor het volgende seizoen .
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:50
    Weet het niet, Carcela gaat een wel erg druk seizoen tegemoet. WK, voorrondes CL, Europees, Kampioenschap, play offs. Mogelijk een viering van de gouden schoen rond nieuwjaar. Volgens mij wordt het moeilijk om een heel jaar fit te blijven, en al zeker een heel jaar hetzelfde niveau aan te houden. Piekte dit jaar vooral naar de play offs toe, net zoals Edmilson. Pas op, ik reken hen ook als een serieuze kandidaat aan. Maar om ze nu al topfavoriet te noemen, is me een brug te ver. Er zijn overigens ook al veel geruchten rond transfers, maar er is weinig concreet. Ik denk dat de kampioen van volgend jaar een heel seizoen stabiel gaat moeten zijn. En dat zal voor iedereen moeilijk zijn in tijden van een zwaar Europees seizoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 15:40
    Ik vrees een beetje voor Michel. K zie die nog een hartinfarct krijgen komend seizoen indien 't niet loopt
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:45
    Ik voeg eraan toe. Op rechts de snelle Carcela, op links Rafaelov en die van Standard gaan door de verdedigingen snijden als een mes in slappe boter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 10:55
    Nu Standard afstevent op een beter seizoen stellen we vast dat niet alleen Club en RSCA te klein behuisd zijn maar dat ook Standard een groter stadion nodig heeft. De JPL gaat er toch op vooruit. Nu nog de BENE-Liga en we kunnen aansluiten bij de Europese top
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    Olli +250
    vrijdag 25 mei 2018 om 11:32
    blijf ook voorstander van die Beneliga. Eventueel naar het handbal model.
    Vind ik leuk
    oesje +425
    vrijdag 25 mei 2018 om 13:10
    als je alles mag geloven wat ze hier schrijven moet anderlecht straks met drie ploegen spelen altijd wanneer een transfer in orde komt is anderlecht en of Brugge daarbij als Carcela zo goed was waarom komt hij dan met hangende pootjes teug kan niet mee in tweede klasse liga bij Granada daaraan zie je wat voor een competitie dat hier is veel willen naar het buitenland en komen met hangende pootjes terug de licht bevonden
    Vind ik leuk
    Roach +917
    vrijdag 25 mei 2018 om 17:47
    Sommigen vergeten hier blijkbaar nogal snel dat Standard tot bij het begin de van de play-offs heeft moeten krabben om erbij te geraken. Ik hoop voor hen dat ze beter voor de dag komen volgend seizoen, maar om ze al meteen te bombarderen tot titelfavoriet is misschien van het goede een beetje teveel. Ik denk dat die lucky-shot in de play-offs toch een beetje een vertekend beeld geeft, ongeacht wie er volgend jaar voor de groep staat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:25
    Wel, ik denk dat Standard in staar is om zich te plaatsen voor de CL, zou een fameuze stunt zijn. Niet dat ze daar favoriet gaan zijn, maar er zitten wel automatismen en talent in, op piekmomenten kan je daar ver mee geraken. In het andere geval gaan ze naar de EL. Dan denk ik dat Carcela niet dezelfde toppen zal scheren als in de po, toch niet een seizoen lang met zo een druk programma. Voor Rafa vrees ik een hervallen in blessures bij zulk een druk programma. Soit, ik zie ze wel als titelkandidaat, maar om ze nu al torenhoog favoriet te noemen, vind ik een brug te ver. Wij speelden ook los door alles met Vazquez en Rafa, kwartfinale EL waren ze niet meer fit, de beker werd nog gewonnen, in de PO speelden er 5 beloften. En Ryan was compleet murw na meer dan 80 matchen in een jaar (Europees, voorrondes, voorbereiding wk, wk zelf, Asia cup). Carcela heeft wel het voordeel dat de Africa Cup naar de zomer verschoven is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 25 mei 2018 om 21:26]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Carcela tekent volgende week een contract bij Belgische topclub'