Coucke maakt zich niet populair bij supporters met zware prijsverhoging

    Coucke maakt zich niet populair bij supporters met zware prijsverhoging

    donderdag 24 mei 2018 om 12:00

    Marc Coucke wil de zaken komend seizoen anders aanpakken bij Anderlecht, zo liet hij donderdag weten op een lange persconferentie. Onder meer de fans in vakken E3 en E4 voelen dat. Zij moeten ofwel veel meer betalen, ofwel een ander plaatsje zoeken. Dat staat te lezen in Het Laatste Nieuws.

    Coucke vindt de prijzen van een abonnement daar belachelijk goedkoop. "De supporters daar in de vakken E3 en E4 (de eerste ring, centraal ter hoogte van de middenlijn, red.) betalen 600 euro voor hun abonnement. Voor ons is dat... (trekt grote ogen)"

    "Volgend seizoen zal een abonnement er 1.600 euro kosten, maar we gaan die mensen wél veel beter verzorgen - nieuwe bars, nieuwe zaal voor netwerking, gewoon een totaal andere beleving. De eretribune met 250 zitjes waarvan 100 gratis breiden we uit tot 900 plaatsen waarvan 10 gratis."

    Coucke weet dat hij zich niet populair maakt bij sommige fans. "Ik begrijp dat het niet leuk is voor de gewone supporter om straks zijn vertrouwde plaatsje niet meer te vinden, maar onze fans moeten begrijpen dat wat iédereen wil - fantastisch voetbal - géld kost, véél geld. Wij beloven dat we de nieuwe inkomsten niet gaan gebruiken om putten te vullen, maar om te investeren in het sportieve."

    Plaats een reactie

    donderdag 24 mei 2018 om 12:12
    En op het eind : betaalt de supporter toch het gelag.
    En de boer,hij ploegde voort.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:18
    Zot
    Vind ik leuk
    Julien +1144
    donderdag 24 mei 2018 om 12:22
    Zolang Coucke voorzitter is en blijft van RSCA, zal er steeds een Oostends spook met een dikke portefeuille door het C. Vanden Stockstadion dwalen.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2573
    donderdag 24 mei 2018 om 12:22
    Koken ( Coucke ) kost geld
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:29
    en dan nog een apart abo voor de play-offs?
    zijn dan wel heel dure matchkes tegen ( met alle respect ) sint-truiden, lokeren, moeskroen, ..
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1422
    donderdag 24 mei 2018 om 12:32
    Slik. Heeft de voorzitter al eens ooit in Anderlecht zelf rondgelopen ? Is niet bepaald het rijkste stukje van Brussel. Ze gaan het uiteindelijk wel betalen maar enkel als er een topploeg op het veld staat...
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:41
    Ronduit belachelijk - na zo'n snert-seizoen dan nog de prijzen verhogen - je zou ze juist moeten verlagen!! 3 abonnement staan dus op de helling en ik hoop dat veel supporters hier ook eens serieus over nadenken...
    Vind ik leuk
    Toca +33092
    donderdag 24 mei 2018 om 13:29
    Is enkel in die 2 vakken he. Mijn abo is dezelfde prijs.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14019
    donderdag 24 mei 2018 om 12:45
    Abo's verduren na zo een seizoen? Beter toch eerst een team bijeensprokelen die eerst sportief iets neerzet alvorens alles te verduren.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4383
    donderdag 24 mei 2018 om 12:55
    En hoe ga je zonder meer inkomsten een team bijeensprokkelen dat sportief iets neerzet?
    Het zijn net de dure spelers geweest, dewelke sportief wat hebben neergezet, die voor een schuldenberg hebben gezorgd... Coucke heeft de ondankbare taak om die schuldenberg (waarvoor hij zelf immo niet gezorgd heeft) weg te werken.
    Ik zou zeggen aan de supporters: geef die man de tijd om zijn werk te doen en evalueer zijn werk al een eerste keer (objectief) na het volgende seizoen!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14019
    donderdag 24 mei 2018 om 13:03
    Uitgaande transfers. Je moet heus niet met superhoge sommen gaan smijten om de beste kern van België bijeen te sprokkelen.

    En Coucke zegt zelf dat 't niet is om de put te vullen.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4383
    donderdag 24 mei 2018 om 13:11
    Uitgaande transfers is een mogelijkheid maar na een minder seizoen zullen die inkomsten ook wat minder zijn he!
    Daarnaast kost tegenwoordig een gewoon goede speler in België (zoals bvb Schrijvers) toch ook al snel 3 miljoen.
    En een vlot scorende spits, zoek die maar eens ergens onder de 5 miljoen!
    Wat ik in die optiek wel vind: er moet dringend werk gemaakt worden van een betere scouting, om idd minder te moeten uitgeven aan transfers!
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4383
    donderdag 24 mei 2018 om 12:50
    Het is Coucke zijn job ook niet om zich populair te maken bij de fans... Het is zijn job om van RSCA een financieel gezonde club te maken (hetgeen niet zo makkelijk is in deze tijden) in combinatie met het nastreven van haalbare sportieve doelstellingen.
    Iedereen was het er toch overeens dat het schandalig was om langs de vele titels een schuldenberg van 30 miljoen te torsen. Als een financieel onderlegde manager hiervoor een passende oplossing zoekt is de volgende storm van kritiek al daar...
    Beetje makkelijk he!
    Vind ik leuk
    Hyperdrive +421
    donderdag 24 mei 2018 om 13:00
    +-100 euro voor pakweg een match tegen Waasland Beveren Of Cercle Brugge.
    Het is wat een gek er voor wil betalen natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    donderdag 24 mei 2018 om 13:18
    Artikel is niet zo goed hé!
    Op de persconferentie gisteren was duidelijk dat hij een herindeling wil van de tribunes.
    1) Verhoging van de capaciteit tribune 4 onderaan dwz spionkop met 1000 pl.
    Die 1000pl zouden moeten vrijkomen in tribune 3.
    2) Grote verschuiving in tribune 3 de twee vakken dichts bij de middellijn worden KMO (VIP) vakken prijs gaat daar van 600€ nr 1600€.
    Alle abbo's hebben reeds een brief gekregen de ochtend van de persconferentie gisteren. Je zou maar al een aantal jaren uw vaste stek hebben daar in toch wel de beste vakken in het stadion.
    Die mensen moeten "upgraden" of "moven".
    3) Uitbreiding ultimate VIP tribune (eretribune) van 250 pl naar 900 pl dit zijn dus de allerduurste plaatsen...
    4)Wat mij opvalt is dat Coucke spreekt over de "gewone supporter" (valt me tegen van hem)
    5)Alles staat in het teken van het sportieve zegt Coucke maar spreekt wel over "putten" (wie gaat die dan vullen)??
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    donderdag 24 mei 2018 om 13:50
    de prijs x2,5 en zelfs nog iets meer dan dat (wel enkel voor die 2 vakken maar toch), er bestaat geen enkele waardige of gegronde reden dat te doen, maar ja ze zullen toch wel "zotten" vinden die dat gaan betalen, weliswaar zeer waarschijnlijk veel minder in getale (en het woord tussen aanhalingstekens is absoluut zeker niet overdreven)
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    donderdag 24 mei 2018 om 15:22
    bekijk dezelfde plaatsen eens bij SUBtoppers in het buitenland. we komen er nog niet aan hoor, we zijn de beste ploeg van belgie. plus ze gaan die mensen extra voordelen geven. die prijs lijkt hoog, maar is op zich best eerlijk.

    dat die mensen jarenlang daar zaten, moeten ze niet benadeeld voelen, maar bevooordeeld dat ze al die jaren topplaatsen kregen voor goedkope prijs
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036