Benteke steekt het niet onder stoelen of banken: Een mislukt jaar

    Benteke steekt het niet onder stoelen of banken: "Een mislukt jaar"

    donderdag 24 mei 2018 om 11:21

    Roberto Martinez gaf maandag al zijn selectie vrij voor de Rode Duivels. Christian Benteke was ondanks een waardeloos seizoen bij Crystal Palace één van de 28 namen. Hij doet nu alles om de bondscoach te overtuigen.

    Vijf spelers moeten nog afvallen, maar dat wordt pas in juni beslist. "Het is fijn dat ik bij de 28 zit, maar ik ben hier niet voor de vriendschappelijke matchen, ik wil mee naar het WK. Ik ben heel gemotiveerd om Rusland te halen. Fysiek en mentaal ben ik klaar. Ik zal twee weken alles geven. Ik ben in mijn carrière al veel getest geweest. Dit is een nieuwe test", staat te lezen bij Sporza.

    Benteke beseft dat hij op clubniveau dit seizoen geen potten heeft gebroken. "Ik heb dit seizoen wel 25 matchen gespeeld bij Crystal Palace, maar ik heb bijna niet gescoord. Dat was heel frustrerend. Het was een combinatie van verschillende factoren. Eerst was er een trainer die een andere stijl had, daarna moesten we knokken tegen de degradatie. We dachten niet meer aan aanvallend voetbal. Er zijn matchen geweest waarin ik gewoon geen kansen kreeg. Maar ik heb ook veel kansen gemist. Ik verstop me niet."

    Benteke wil dat graag doorspoelen op het WK. "Het is de eerste keer dat ik zo'n teleurstellend seizoen achter de rug heb. Het is een mislukt jaar, of toch op zijn zachtst gezegd een heel middelmatig jaar. Daarom is het een teken van vertrouwen dat Martinez me nu toch oproept. Ik was niet verrast dat ik erbij was. Bij de Duivels heb ik het altijd goed gedaan. Als ik mocht spelen van Martinez was ik efficiënt. Ik heb ook een andere stijl dan de andere spitsen. Dat speelt in mijn voordeel."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    agdh +1102
    donderdag 24 mei 2018 om 11:27
    Thuislaten
    Vind ik leuk
    MrComment +1641
    donderdag 24 mei 2018 om 11:36
    Als je een spits meeneemt die het laatste seizoen 3 keer gescoord heeft, dan stel ik met toch echt wel vragen bij de voetbalkennis van Martinez. We hebben toch wel ergens nog een spits lopen die ietwat meer in vorm is dan Benteke...
    Vind ik leuk
    User251 +1473
    donderdag 24 mei 2018 om 12:32
    Depoitre was dan nog een betere optie geweest... Toch beter dan Benteke.
    Vind ik leuk
    Intel +1006
    donderdag 24 mei 2018 om 16:20
    Ja misschien wel alhoewel die er ook maar 6 heeft gemaakt, en benteke heeft ook al wa goede matchen voor de belgen gespeeld , spijtig dat Batsman die blessure had hij zal wel op tijd fit zijn maar weinig matchritme lukaku is nummer 1 Batsman nummer 2 dat zijn ook de 2 enige spitsen die veel progressie gemaakt hebben de rest is blijven hangen of achteruit gegaan ̂..
    Vind ik leuk
    Vaneigens +785
    donderdag 24 mei 2018 om 12:52
    Radja op de 9? :D
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:32
    Ik ben echt benieuwd welke tactische keuzes(lees:blunders) martinez nog uit zijn mouw zal schudden ...
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 12:47
    Ik zou hem niet meenemen. Lukaku en Batshuayi zijn zekerheden. Ik zou Origi nemen omdat die zowel diep in de spits kan spelen, als op de flanken en hij is ook terug op niveau aan het komen.

    Omdat niemand er op zit te wachten, bij deze mijn definitieve selectie :-)

    Courtois
    Mignolet
    Sels

    Kompany
    Vermaelen
    Vertonghen
    Alderweireld
    Meunier
    J. Lukaku
    Kabasele

    Carrasco
    Tielemans
    Chadli
    De Bruyne
    Dembélé
    Witsel
    Nainggolan

    R. Lukaku
    Mertens
    E.Hazard
    Batshuayi
    Origi
    Mirallas

    Shoot :-). Sels geef ik de voorkeur op Casteels omdat Sels al meer een routinier is en met Gent en Anderlecht voor de overwinning vecht en al een tegenslag heeft overwonnen. Casteels vecht al te lang tegen de degradatie. Wat niet maakt dat Casteels ook een goede derde keeper kan zijn.

    Chadli dan? Hij is gewoon een goede back-up voor Carrasco en voor Meunier. En eventueel kan hij zelfs op de backpositie wanneer de nood het hoogst is. Is misschien niet zo spectaculair, maar wel degelijk en betrouwbaar.

    J. Lukaku. Ja, ik weet het. Ik zou hem nooit meenemen. Maar als je een aanvallende linksback zoekt, dan kom je bij hem uit als er met Vertonghen iets zou gebeuren.

    Nainggolan. Ik verkies hem boven Fellaini. Nainggolan is voetballend de betere van de twee en in deze ploeg technische ploeg is dat mooi meegenomen en krijgen we minder lateraal voetbal. Bovendien hebben we voldoende kopbalsterke spelers die hun mannetje staan in de Premier League.

    Mirallas: Hazard is op zijn best op de linkerflank. Mertens ook, maar bij de nationale ploeg zet men hem vaak op rechts. Daarom ook de keuze voor Mirallas als er iets met Mertens gebeurt of je wenst iets te proberen met Hazard in een andere rol en Mertens op links.

    Tielemans. Gewoon goede speler, goed schot uit de tweede lijn. Ik vind hem beter dan Dendoncker. Leander kan dan wel zowel op het middenveld als in de verdediging uit de voeten, maar ik kies dan toch liever de beste speler van de twee en dat is Tielemans.

    Thorgan Hazard had ik er ook graag bij, maar helaas is 23 spelers de limiet.
    Vind ik leuk
    Vaneigens +785
    donderdag 24 mei 2018 om 12:56
    Voor het minst belangrijke plaatsje: Casteels heeft volgens mij meer minuten op zijn teller staan dan Sels. Én het feit dat hij met een laaggeplaatste ploeg in een betere competitie staat, weet hij ook wat strijden betekent. De aanvallers in Duitsland zijn wellicht toch net ietsje beter dan die van hier.

    Maar los daarvan kan ik me redelijk vinden in jouw selectie :)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 13:02
    Ja, het maakt niet veel uit. Daar is het kiezen om te kiezen. Het had en mag evengoed Casteels kunnen zijn. Het zijn twee degelijke keepers. Ik heb gewoon Casteels niet genomen omdat hij het niet gewoon is van te winnen. Maar zoals gezegd, Casteels mag/kan ook ipv Sels.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1441
    donderdag 24 mei 2018 om 13:14
    3 Limburgse keepers zou mooi zijn. Denk ook dat Courtois, Casteels en Mignolet het goed met elkaar kunnen vinden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    buck +2173
    donderdag 24 mei 2018 om 13:52
    Ik zou Mirallas wisselen voor Thorgan
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 15:46
    Wil ik ook wel, maar zou het eigenlijk niet doen omdat Thorgan op links zit en we daar meer mogelijkheden hebben dan op rechts. Maar kan inderdaad ook.
    Vind ik leuk
    Watcher +774
    donderdag 24 mei 2018 om 15:45
    gasten als Benteke, Chadli, dendoncker, Tielemans, .... weinig gespeeld, slecht seizoen... zouden gewoon hun selectie moeten weigeren
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Benteke steekt het niet onder stoelen of banken: "Een mislukt jaar"