KBVB maant pers aan: 'Spreek niet meer over Nainggolan'

    KBVB maant pers aan: 'Spreek niet meer over Nainggolan'

    donderdag 24 mei 2018 om 08:25

    Radja Nainggolan behoort niet tot de WK-selectie. Dat weet ondertussen iedereen. Bij de Belgische voetbalbond willen ze dan ook het onderwerp afsluiten. 'Nainggolan' is taboe geworden op de persconferenties van de Rode Duivels.

    Volgens Sportwereld maande Stefan Van Loock, de woordvoerder van de KBVB, de pers aan om niet meer te vragen naar de niet-selectie van Nainggolan. Bij de voetbalbond hopen ze zo dat de storm gaat liggen, maar de vraag of dat effectief gaat gebeuren is evenwel klein. Eén mindere prestatie en de trein lijkt weer vertrokken.

    Een paar dagen geleden probeerde de Belgische voetbalbond de fans ook al te overtuigen om de keuze van de bondscoach te respecteren. Met een bericht via sociale media probeerde de KBVB de storm te laten liggen.

    Lees ookDaar is het volgende afscheid bij de Rode Duivels: 'Maar geen Nainggolan-geval'

    Plaats een reactie

    AzEz86 +5351
    donderdag 24 mei 2018 om 08:38
    Hahaha, dat gaat nooit liggen. Enkel als we wereldkampioen worden zal het minderen maar gaan liggen gaat deze storm nooit...
    Vind ik leuk
    TP17 +597
    donderdag 24 mei 2018 om 08:42
    De enige oplossing is inderdaad het WK winnen. Anders gaat er op élke pesconferentie een vraag over Radja worden gesteld. En terecht!
    Vind ik leuk
    Toca +28455
    donderdag 24 mei 2018 om 08:46
    De triestige stefan van Loock en zijn bazen zouden niet misstaan bij de Noord Koreaanse bond ofzo..
    triestig
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1309
    donderdag 24 mei 2018 om 08:55
    Mooi land met lichtgevende mensen, een mooi gecoiffuurde grote roerganger en een overheerlijk nationaal gerecht op basis van bamboematten. Ik snap echt niet waarom je er die vredelievende en open natie wil bijsleuren...
    Vind ik leuk
    Toca +28455
    donderdag 24 mei 2018 om 09:07
    Daar zou Radja al lang van de aardbol verdwenen zijn.
    of mss een ongeval gehad ofzo.. ;-)
    Vind ik leuk
    Gunther +79
    donderdag 24 mei 2018 om 09:07
    Ze beginnen op de voetbalbond in hun broek te doen en dit is nog maar een begin, wacht tot 2 juni.
    Vind ik leuk
    Patfey +4568
    donderdag 24 mei 2018 om 09:44
    Pas maar op, censuur is de eerste stap, volgende stap : stadionverbod voor al wie tijdens de volgende matchen om Radja durft te roepen :).
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3611
    donderdag 24 mei 2018 om 09:16
    Lol, ge zaait wat ge oogst of is dat bij jullie daar bij de KBVB niet bekend. Elke beslissing heeft consequenties. Dit begint al naar lichte vorm van censuur te lijken. Jullie hebben deze heisa gecreërd, now deal with it bende amateurs
    Vind ik leuk
    hoekschop +876
    donderdag 24 mei 2018 om 09:32
    Het is jammer dat Nainggolan er niet bij. In de eerst plaats voor hemzelf. Maar supporters, get over it en zet je achter de ploeg. Dit is de beste generatie ooit, ook zonder Nainggolan. Al die typisch Belgische negativiteit gaat weer alles verkloten.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3411
    donderdag 24 mei 2018 om 09:32
    is der iemand die geloofd dat we het WK zouden winnen met Radja?
    Vind ik leuk
    Patfey +4568
    donderdag 24 mei 2018 om 09:45
    Neen, maar waarom liegen over de reden (voor mij een bondscoach onwaardig) en en tactische opties vrijwillig reduceren?
    Vind ik leuk
    TageMeister +3411
    donderdag 24 mei 2018 om 09:48
    dat is idd het enige wat je hem kan verwijten, dat hij niet zegt het is om disciplinaire redenen...
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3283
    donderdag 24 mei 2018 om 10:01
    Patfey, het klopt waarschijnlijk dat niet de volledige toedracht naar buiten toe wordt gecommuniceerd! Da's echter ook wel een erg dunne koord he... Als er teveel wordt gecommuniceerd krijg je de "kritiek" dat er dingen zijn die je intern moet bespreken in niet in de pers moet uitsmeren!
    Trouwens, in elk bedrijf (en ik vergelijk het huidige voetbal steeds vaker met een bedrijf) wordt toch ook niet elke beslissing die de top neemt naar alle werknemers gecommuniceerd. De bedrijfsleiders en de vakbondsafvaardiging "weten" meestal toch ook veel meer dan de gewone werknemer, niet?
    Vind ik leuk
    Patfey +4568
    donderdag 24 mei 2018 om 11:17
    Daydreamer
    Dat hij dan gewoon zegt : “Dit is mijn beslissing. Ik heb daarover met de speler gecommuniceerd. Verder gaat dit jullie niet aan, tenzij de speler zelf meer uitleg wenst te geven.”. Daar zou ik geen probleem mee hebben (als communicatie, ik zou het nog steeds een tactisch bedenkelijke keuze vinden), maar daarover liegen, dat is zo zielig en neemt mijn vertrouwen in die man weg hoor. De pers zou er natuurlijk ook niet blij mee zijn, maar dat is hun zorg.

    Verder toch een beetje oppassen met te vergelijken met een “gewoon” bedrijf. Voor een voetbalclub, tot daar toe, maar de nationale ploeg ligt delicater, die werkt toch gedeeltelijk met overheidsgeld en dan gelden er toch andere normen over openheid.

    Maar echt, door zijn slechte communicatie heeft hij er zelf een veel groter probleem van gemaakt. ofwel liegt hij, en wat gaat hij iedereen (spelers inbegrepen?) dan nog op de mouw spelden, of, nog erger, hij gelooft het zelf en wat voor tactische misbaksels gaat hij dan nog mee afkomen. Hoe dan ook, heel slecht voor zijn geloofwaardigheid.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 19:52]
    Vind ik leuk
    Patfey +4568
    donderdag 24 mei 2018 om 12:21
    Ter illustratie bij wat ik schreef, ik hoop dat je toegang hebt

    http://www.knack.be/nieuws/wetenschap/radja-mag-niet-mee-naar-rusland-waarom-de-supporters-van-de-rode-duivels-in-opstand-komen/article-opinion-1151343.html?utm_source=Newsletter-24/05/2018&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBDAGKN&M_BT=2584636455804
    Vind ik leuk
    Intel +1002
    donderdag 24 mei 2018 om 09:52
    Nee , ik denk het ook niet, die speelt ook ni vaak bij de Belgen alhoewel hij er bij had mogen zijn hij gaat het wk niet winnen voor ons .. maar al die nu zo bezig zijn op onze nationale ploeg als we ver geraken dan zullen ze als hypocrieten aan het feesten zijn ....
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3283
    donderdag 24 mei 2018 om 09:51
    Tja, het is voor de pers en de supporters inderdaad wel makkelijk gemaakt... Elke misstap kan nu toegeschreven worden aan Martinez en er moet niet gekeken worden naar de realiteit!
    Waarom dromen zovele mensen er eigenlijk van om wereldkampioen te worden? De realiteit is toch gewoon dat we een erg klein land zijn met op dit moment een leuke lichting goeie voetballers. Als alles mee zit zouden we wel eens kunnen verrassen maar je kan onze volledige kern toch nog steeds niet vergelijken met de toplanden!? Da's de realiteit en eigenlijk toch niet abnormaal als je kijkt naar de budgetten binnen de belgische jeugdwerking, de vijver waaruit we moeten vissen, enz...
    Waarom zouden we dus geen goed toernooi gespeeld hebben en blij mogen zijn als we er in de kwartfinale uit gaan na een mooie pot voetbal tegen bvb Brazilie!? Even ontgoocheld zijn, oké! Maar om dan moord en brand te gaan roepen en mensen die eigenlijk gewoon hun job proberen doen op deze manier te beschimpen, te vernederen,... Ik stel voor dat iedereen eens in de spiegel naar zichzelf kijkt!
    Vind ik leuk
    Patfey +4568
    donderdag 24 mei 2018 om 11:21
    Klopt, maar is deze generatie nu echt zo veel minder dan Nederland in 1974 en 78? In 1974 hadden die ook een rare verdediging hoor, maar ze waren er wel tweemaal dicht bij (ook al was er een arbitrale blunder nodig om ze in 1974 te laten meedoen :)). Ze hadden wel veel meer lef dan onze mannen. Dus als je er in gelooft kan veel.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3283
    donderdag 24 mei 2018 om 11:37
    Ik heb ook gezegd dat deze lichting spelers voor een verrassing kan zorgen hè... Alleen moeten niet alle supporters hun dromen voor waarheid nemen en het als vanzelfsprekend beschouwen dat we zomaar even de halve finales of finale zullen halen! Hopen en erin geloven mag en moet, zonder daarbij de realiteit uit het oog te verliezen :)
    Vind ik leuk
    Patfey +4568
    donderdag 24 mei 2018 om 12:13
    Volledig akkoord. Maar voor de spelers moeten de halve finales een minimum doel zijn. Als we er in de kwart finales na een goede match tegen Brazilië of Duitsland eruit liggen, mogen de supprters tevreden zijn, maar de spelers niet (en al evenmin de supporters met spelers die niet ontgoocheld zijn).
    Vind ik leuk
    Intel +1002
    donderdag 24 mei 2018 om 09:54
    Ja inderdaad want martinez is in ieder geval veel beter dan wilmots, veel keuze hebben we ook ni van coaches in België zit er geen enkele die al met wereldsterren gewerkt heeft of ervaring heeft in een deftige competitie ....
    Vind ik leuk
    vampire81 +901
    donderdag 24 mei 2018 om 11:16
    er is zeker en vast reden om verontwaardigd te zijn betreffende de niet-selectie van nainggolan maar wat brengt het op om daar onophoudelijk over blijven door te bomen, het is zeer spijtig en me dunkt een foute beslissing maar daar zal jammer genoeg niks meer aan veranderen, dus zou het toch beter zijn deze negatieve spiraal hier omtrent te stoppen en zich achter de rode duivels te scharen want het kan bijna niet anders dan dat dit een slechte en negatieve invloed zou hebben op de rode duivels die er wel bij zijn en dat dit de prestaties zou kunnen beïnvloeden op slechte wijze
    Vind ik leuk
    voyager +117
    donderdag 24 mei 2018 om 13:45
    Dit bewijst de angst, onbekwaamheid en de onkunde van de bond.
    Met Martinez aan het roer gaan ze de halve finale niet halen en zeker de finale niet.
    Vind ik leuk
    buck +2172
    donderdag 24 mei 2018 om 14:16
    KBVB gaat wel reclame maken rondom Naingnolan!Hypocrieten
    Vind ik leuk
    Jeluma +2
    donderdag 24 mei 2018 om 18:59
    Er bestaat in België nog zoiets als persvrijheid....
    Vind ik leuk
    guy1965 +16
    vrijdag 25 mei 2018 om 01:55
    Ik vind het toch maar hypocriet van sommigen.Moord en brand schreeuwen omdat Radja er niet bij is en er gingen 7000 mensen betogen bij de bond en dan waren er maar 30 mensen aanwezig.Waar waren al die voorstanders???Nergens.Dus zou ik zwijgen.Het is gemakkelijk via de media je ongenoegen uiten,maar die 30 personen die wel betoogden rekende wel op jullie steun en jullie lieten hen stikken.Allemaal veel woorden maar geen daden.Jullie moesten ulle schamen.Het was beschamend om die 30 mensen daar alleen te zien en toch blijven jullie erover memmen.De coach heeft beslist en daarmee uit.Leg je erbij en steun de andere duivels aub.Ene man gaat de wereldbeker niet winnen zenne. Als jullie het beter kunnen op wat wachten jullie dan.Altijd zal er kritiek zijn.Voor iedereen kan je niet goed doen.Laat je een ander thuis was daar voor anderen kritiek op enz....Dat is voetbal....Waar waren die 7000 mensen om te betogen?Ik heb ze niet gezien ,30 man,maar kritiek geven is gemakkelijk hé.Iedereen heeft zijn favoriet en als die niet meegaat dan is dat erg,maar het is nu eenmaal zo.Elke trainer maakt moeilijke beslissingen.Je kan niet iedereen laten spelen.Maar als trouwe supporter moet je nu achter de Rode Duivels staan.Er moeten er nog 5 of 6 afvallen.Wel daar zal ook kritiek op komen en zo komt er geen einde aan.Wij zijn niet genoeg chauvinisten.Sta achter de ploeg,want de anderen duivels kunnen daar niks aandoen.Zij hebben jullie steun nodig en niet ene man.Dank u.Veel succes RD.
    Vind ik leuk
    buck +2172
    vrijdag 25 mei 2018 om 12:12
    Mensen moeten werken!Waar waren wij OP ONS WERK
    Vind ik leuk
    Danfem +0