'Oostende en Anderlecht bedachten plan om transferregels te omzeilen'

    'Oostende en Anderlecht bedachten plan om transferregels te omzeilen'

    Gepubliceerd: donderdag 24 mei 2018 om 08:15do 24-05-2018 om 08:15

    Eerder op donderdag liet VoetbalPrimeur.be al weten dat KV Oostende aan Aaron Leye Iseka denkt. De Kustboys willen de aanvaller huren. Binnenkort wil Oostende nog meer zaken doen met paars-wit en daarom hebben de twee clubs een opvallende constructie opgezet.

    In het seizoen 2018 – 2019 mag een ploeg uit de Jupiler Pro League slechts drie spelers van een andere eersteklasser huren. Leye Iseka moet de eerste speler op huurbasis van Anderlecht naar naar Oostende worden. Daarna moeten er nog twee volgen.

    Aristote Nkaka wordt dat niet. De middenvelder staat immers volgend seizoen nog officieel op de loonlijst van KV Oostende en niet op die van Anderlecht. Volgens Het Nieuwsblad staat er in het contract van Nkaka een clausule dat Anderlecht hem in de zomer van 2019 zeker koopt.

    Nkaka wordt dus niet beschouwd als huurling. KV Oostende kan dus nog altijd drie spelers in totaal huren van Anderlecht.

    Plaats een reactie

    danmart +4
    donderdag 24 mei 2018 om 08:30
    slim gezien
    Vind ik leuk
    hoekschop +3173
    donderdag 24 mei 2018 om 08:35
    Goed gezien. Verheyen zal zijn lijstje wel opmaken.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6573
    donderdag 24 mei 2018 om 08:36
    Wat nu omzeilen? Er word toch niks verkeerd gedaan? Er had evengoed een vastgelegd transferbedrag in zijn contract kunnen staan, da's dan toch ongeveer hetzelfde?
    Ik denk zelfs dat dit met spelers in Brazilië ook al gebeurd is, dat deze "gereserveerd" waren door Barca en Real...
    Vind ik leuk
    jericho666 +2790
    donderdag 24 mei 2018 om 08:38
    Maar zonder omzeilen in de titel halen ze waarschijnlijk niet genoeg clicks
    Vind ik leuk
    Reagens +2328
    donderdag 24 mei 2018 om 08:46
    Huh? 'Slim gezien' zie ik hier als eerste reacties staan.
    Het bewijst vooral dat de voetbalbond er wééral niet in geslaagd is om sluitende regels te maken.
    Het wil ook zeggen dat ondanks alle beloften Oostende een sattelietclub van Anderlecht (of meer specifiek Coucke) is. En dat is dan weer in strijd met de UEFA regels.
    Neen. We zijn weer goed bezig.
    Vind ik leuk
    hoekschop +3173
    donderdag 24 mei 2018 om 08:52
    als je zo gaat redeneren dan zijn Beveren en Zulte Waregem ook satellietclubs van Anderlecht. En dan hebben andere clubs evengoed satellietclubs. En hoe en waarom zou je de reglementen veranderen zodat een constructie zoals met Nkaka niet meer zou kunnen. Daar is toch niets mis mee.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6573
    donderdag 24 mei 2018 om 08:59
    Voor sommigen is alles wat Anderlecht doet in strijd met de regels of dubieus te bekijken...
    Vind ik leuk
    Reagens +2328
    donderdag 24 mei 2018 om 09:12
    Allez. Zijt nu eens serieus.
    Van bij Oostende is geweten dat een deel van de transferrrechten van Coucke waren en niet van Oostende. Coucke verandert van club en opeens start er een transfercarrousel zonder weerga. Aangevuld met constructies die al enige doel hebben de 3 huurspelers regel te omzeilen.
    En ik neem Coucke of Anderlecht dat niet kwalijk. Zij houden zich voor zover ik kan inschatten aan de regels zoals die opgesteld zijn.
    Ik heb een probleem met de voetbalbond die in elk dossier (zoals bvb ook de VAR) toont dat ze compleet onbekwaam is. Al onze clubs betalen zuur geld aan een organisatie die gewoon niets goed geregeld krijgt (behalve uitstapjes en bonussen)
    Vind ik leuk
    hoekschop +3173
    donderdag 24 mei 2018 om 09:19
    Weet je wat pas louche zou zijn, als de verhuurde spelers niet zouden mogen spelen tegen Anderlecht. Van waar ken ik dat soort constructies? Dat vind ik dan weer competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    User251 +1503
    donderdag 24 mei 2018 om 09:26
    Zo een constructies worden ook gebruikt internationaal, maar omdat bruggen het hier deed kwam er weeral commentaar op. Moet toegeven: ben ook geen fan van dat soort clausules, maar de clubs die de spelers huurde gingen er toch ook mee akkoord, dus eigenlijk was er geen probleem.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 09:26]
    Vind ik leuk
    Reagens +2328
    donderdag 24 mei 2018 om 09:30
    2 keer verkeerd maakt geen juist hé.
    Dit is geen speelplaats waar je moet roepen dat wat de ander doet nog veel erger is.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5497
    donderdag 24 mei 2018 om 09:30
    VAR is slecht voorbeeld, heeft kinderziektes en dat zie je overal waar ze het gebruiken !
    Vind ik leuk
    Reagens +2328
    donderdag 24 mei 2018 om 09:35
    Dat de VAR principieel beter is dan geen VAR ben ik mee akkoord.
    Maar de manier waarop het hier geïmplementeerd is tart gewoon alle verbeelding. Wat is het voordeel van de VAR in een busje net buiten het stadion te steken? Wie heeft die 'clear error' regel bedacht? Waarom moet de veldscheidsrechter naar een minuscuul schermpje gaan staren juist naast het plein? Allemaal factoren die het nodeloos ingewikkeld maken. En dan nog eens een communicatiesysteem dat niet goed werkt. Ge moet het wel kunnen.
    Vind ik leuk
    Patfey +5622
    donderdag 24 mei 2018 om 09:42
    Clear error was (en vrees ik “is nog altijd”) een FIFA idee (en dus verplichting)
    Vind ik leuk
    TageMeister +5497
    donderdag 24 mei 2018 om 09:29
    Of ze hebben goede contacten en gebruiken die...

    RSCA wil spelers uitlenen en KVO heeft niet de middelen die te kopen...
    Vind ik leuk
    Reagens +2328
    donderdag 24 mei 2018 om 09:32
    Komaan. Ge zijt slimmer dan dat. En btw. Het gaat nog afwachten zijn wie hier voordeel uit haalt (behalve Coucke zelf). Ik zie spelers naar Anderlecht trekken waarvan de meeste fans denk ik aan twijfelen of ze 'Anderlecht' materiaal zijn.
    Het begint te lijken op de carrousel die DuDu had opgezet met zijn 4 clubs. Ge moet eens kijken hoe dat aan het lopen is.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5497
    donderdag 24 mei 2018 om 09:37
    voor mij is der nog een groot verschil... je hebt wel een punt om de speler waarover dit gaat in vraag te stellen
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    donderdag 24 mei 2018 om 09:51
    Is elke andere Belgische eersteklasser dan geen sattelietclub van Anderlecht? :-D
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 08:52
    Idd slim. Als je bepaalde regels moet beginnen omzeilen zegt dat genoeg over Koning voetbal.
    Gewoon alle regels afschaffen.
    Nu passen ze regels van de door toe.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5497
    donderdag 24 mei 2018 om 09:38
    Iedereen die dit kan en er voordeel uit haalt doet dit .
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 09:27
    Zouden er ook clausules in staan in verband met spelen tegen de moederclub? Anders moeten ze es te rade gaan blij Club. Wij weten perfect hoe je zoiets aanpakt. Is 't niet waar, Sander?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5497
    donderdag 24 mei 2018 om 09:31
    Daar bestaan ondertussen ook regels over dacht ik
    Vind ik leuk
    ROBSON +3163
    donderdag 24 mei 2018 om 10:06
    Only in brussel. Hell hole van europa.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5497
    donderdag 24 mei 2018 om 10:15
    compliment ! enkel in Brussel zijn ze zo slim ofwa :-)
    Vind ik leuk
    vampire81 +1203
    donderdag 24 mei 2018 om 11:39
    als brugge iets doet wordt dat aanzien als competitievervalsing, als anderen iets doen wordt dat beschouwd als fantastisch bedacht

    reglementair is reglementair en daarmee uit
    Vind ik leuk
    Watcher +952