Coucke onderhandelt met talent en smaakmaker: “Het gaat de goede kant op”

    Coucke onderhandelt met talent en smaakmaker: “Het gaat de goede kant op”

    woensdag 23 mei 2018 om 12:16

    Marc Coucke stond woensdag de pers te woord. De voorzitter van Anderlecht stelde zijn plannen met paars-wit voor. Coucke had het onder meer over Alexis Saelemaekers (18) en Adrien Trebel (27).

    In de toekomst wil Anderlecht verder met Saelemaekers en Trebel. Het contract van het talent verlengen wordt waarschijnlijk niet al te moeilijk. Bij Trebel wordt dat wat lastiger. Toch geeft Coucke de strijd niet op om Trebel uit buitenlandse handen te houden.

    "Met beide spelers hebben we al gesprekken gehad. Ik kan zeggen dat het de goede kant uitgaat", liet Coucke met een smile verstaan. Het is dus niet langer uitgesloten dat Trebel langer in Brussel blijft.

    Bij Anderlecht heeft Trebel nog een contract tot medio 2021. Saelemaekers ligt in Brussel nog onder contract tot 2019. Anderlecht kan een optie eenzijdig lichten, waardoor er automatisch nog een jaar bijkomt, maar Anderlecht wil onderhandelen over een volledige nieuwe verbintenis.

    Lees ookOFFICIEEL: Coucke kondigt in één klap vier Anderlecht-versterkingen aan

    Plaats een reactie

    woensdag 23 mei 2018 om 12:24
    Eén wijze les, laat Trebel gaan. Als het verleden ons iets leert is dat spelers die weg willen, ook echt mentaal weg willen en het hier allemaal wel gezien hebben. Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden van voetballers die toch gebleven zijn en zich niet meer konden motiveren.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3628
    woensdag 23 mei 2018 om 12:34
    moet je zelf nie ver voor terug kijken. Leander bvb
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1309
    woensdag 23 mei 2018 om 14:14
    Trebel bij Standard...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7566
    woensdag 23 mei 2018 om 12:35
    Tenzij hij gemotiveerd kan blijven, is 27 en dus laat hij zijn kopje niet te snel gek maken. Hier voor de knikkers spelen of misschien bank of tribune in Marseille...
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 12:58
    Ik zou hem echt gewoon laten gaan. Hij is nog goed nu ook, dus vraag er de juiste prijs voor. Je moet spelers hebben die er 100 % voor gaan en die die ambitie ook hebben. Trebel heeft andere ambities, die krijg je nooit meer 100 % gemotiveerd. Hij zal zijn best wel doen, maar toch... Haal dan liever met dat geld een iets jongere dan Trebel die nog die wil heeft om te slagen bij Anderlecht en er alles voor zal doen en om zo de deur naar een grotere competitie te openen.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7566
    woensdag 23 mei 2018 om 13:02
    Ik begrijp je, maar zoveel kwaliteit ligt niet zo maar voor het rapen...waar gaan we dit vinden? Ik heb nu al het gevoel dat het allemaal broekventjes zijn en we missen nu al maturiteit!
    Vind ik leuk
    zaterdag 26 mei 2018 om 22:32
    Voor onze topclubs is het haast onmogelijk om afgewerkte en doorgetrainde ervaren spelers te halen, die zich bewezen hebben in topcompetities. Ofwel onbetaalbaar ofwel zetten die spelers financieel en sportief een stap terug. Maar wat is kwaliteit? Je kan bijvoorbeeld 7 miljoen betalen voor Mbemba, maar bestaat er echt geen gelijkaardig profiel maar met minder ervaring of die in de tweede klasse speelt van de topcompeties of in de eerste klasse van competities die net iets zwakker zijn dan de onze. Die spelers zijn veeeel goedkoper en vaak voldoen die ook hoor. Je moet er dan wel spelers uitkiezen voor het profiel dat je zoekt en die een stap hoger kunnen en willen. Die moet je hebben. Een Kalu en een Simon die waren toch ook niet duur en hadden en hebben kwaliteit. Izquerdo idem dito. Nu onhaalbaar, maar haal zo'n spelers op tijd.
    Vind ik leuk
    dakcota +4249
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:40
    er is wel1 klein detail aan deze zaak.

    Trebel MAG weggaan. hij zal enkel en alleen blijven als hij er zelf voor kiest. coucke heeft meermaals gezegd dat als hij wilt, hij mag vertrekken maar ze gaan hem zeker ook een aanbod doen die hij kan aanvaarden. dus zijn eigen keuze
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    woensdag 23 mei 2018 om 12:36
    Ah verkeerd artikel zeker ik dacht dat het over Roger Vandamme ging "smaakmaker en talent" :(

    Dit terzijde hopelijk voor anderlecht houden ze Trebel, die wil je toch niet weg!?? Hij was de enige op een redelijk niveau!
    Vind ik leuk
    skippie +283
    woensdag 23 mei 2018 om 13:14
    Niet zoals in het nabije verleden, goeie spelers MOET je houden en 'gooi' de afval weg. Trebel was de beste RSCA speler, dus logisch dat er geprobeerd wordt om hem te houden. Kan ik alleen maar toejuichen.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 14:26
    Trebel wil weg en dan kan je hem best niet houden, hij stelt zichzelf boven de club.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 17:52
    Dit zouden pas 2 toptransfers zijn!
    De Trebel en van dit seizoen is onvervangbaar en aan Saelemaeckers gaan we nog véél plezier beleven!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Coucke onderhandelt met talent en smaakmaker: “Het gaat de goede kant op”