Coucke stelt plannen voor: De scouting kost veel en levert te weinig op

    Coucke stelt plannen voor: "De scouting kost veel en levert te weinig op"

    woensdag 23 mei 2018 om 11:21

    Op een druk bijgewoonde persconferentie heeft Marc Coucke zijn financiële toekomstplannen voor RSC Anderlecht voorgesteld. De voorzitter van de Brusselaars beloofde transparant te zijn en heeft zich daar ook aan gehouden.

    De voorbije tijd kwam aan het licht dat Anderlecht een behoorlijke schuldenberg heeft. Volgens Coucke gaat het om een tekort van tien miljoen euro. Hij heeft een strategie klaar om dat weg te werken. "We gaan voor vijftien miljoen aan aanpassingen doen", tekende Het Nieuwsblad op. "Qua financiën zijn we voor volgend seizoen uitgegaan van Europa League. We willen zeker break-even draaien."

    Eén van de nieuwe peilers wordt de heropwaardering van de scouting, terwijl het vorige bestuur graag via makelaars opereerde. "Scouting is voor een club als Anderlecht heel belangrijk", benadrukt Coucke. "Maar ze kost nu veel geld, en levert te weinig op."

    Het financiële luik gaat echter verder dan louter het sportieve. "We moeten ons afvragen hoe we meer kunnen bieden aan fans en partners, zodat we daardoor ook meer inkomsten kunnen genereren. We moeten bijvoorbeeld meer beleving bieden aan de fans."

    Poll

    Zal Anderlecht onder Coucke beter bestuurd worden, denk je?

    (888 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +28075
    woensdag 23 mei 2018 om 11:40
    Ik zou zeggen kan het slechter dan het was de laatste jaren.
    met alle respect voor Vandenstock maar hij heeft het allemaal wat laten hangen. Hoop dat hij de hele scouting? wie dat ook al was, Bayat zeker, zal vervangen.
    Hoop dat hij met meer beleving geen polonaise bedoeld.. :-)
    Bij Anderlecht krijg je alleen meer beleving als het voetbal beter wordt.
    Vind ik leuk
    WBs +857
    woensdag 23 mei 2018 om 11:49
    En vergeet Van Holsbeeck niet ! want die heeft er de laatste jaren ook niet veel meer van gebakken en alleen maar zijn zakken gevuld !
    Vind ik leuk
    Toca +28075
    woensdag 23 mei 2018 om 11:53
    Ben heel blij dat Van Holsbeeck weg is.
    Het bizarre vond ik dat wanneer hij ontslagen werd er opeens zoveel mensen terug zijn kant kozen. Soms kan ik niet goed volgen. Of Devroe nu beter is, daar ga ik mijn hand zeker niet voor in t vuur steken.
    Vind ik leuk
    Goaltje +521
    woensdag 23 mei 2018 om 12:31
    Zoals ik al heb gemerkt : hoog windhaangehalte bij de Alechtsupporters dit jaar. Bij deze door Toca bevestigd.
    Vind ik leuk
    Toca +28075
    woensdag 23 mei 2018 om 12:39
    Leg uit ?
    Vind ik leuk
    Goaltje +521
    woensdag 23 mei 2018 om 12:55
    Bij ontslag terug zijn kant kiezen = draaien met de wind = windhaan
    Vind ik leuk
    Toca +28075
    woensdag 23 mei 2018 om 13:05
    ah oké, k had em nie..
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 22:02
    Sorry, maar ik ben nog altijd niet bijgekomen van het lachen dat Devroe de vervanger van Van Holsbeek wordt!
    Van de regen in de drup ...
    Wanneer begon het verval van Club Brugge, waardoor zij vele jaren geen titel konden vieren? Was er toen niet een zekere Devroe sportief manager ...?
    En hoe zat het nu weer in Oostende het voorbije seizoen? Hadden een zekere Coucke en Devroe niet voor het seizoen aangekondigd dat Oostende een vaste waarde ging worden in play-off 1?
    Integendeel! Ze hebben lang onzeker geweest in een verder verblijf in 1A!
    Ik ben toch eens curieus wat dit duo gaat brengen bij Anderlecht.
    Het oude bestuur was misschien dan niet meer zo mee met de huidige tendensen, maar ze behaalden toch 7 of 8 titels de voorbije 15 jaar. Dus een 'beetje' respect naar hen zou toch op zijn plaats zijn.
    Coucke moet zich nog bewijzen.
    Een voetbalclub run je niet identiek zoals een firma. Zelfs niet in het hedendaagse voetbal!
    En Coucke mag dan al prachtige zaken gerealiseerd hebben in de zakenwereld, maar ook daar beginnen er mistbanken te verschijnen. Ik ben ook curieus wat die rechtszaak nog zal brengen die Perrigo tegen Coucke heeft aangespannen. Als dat in zijn nadeel wordt uitgesproken zal dit volgens mij ook gevolgen hebben voor Anderlecht ...
    Ik hoop het alvast niet voor de supporters van Anderlecht!

    [Reactie gewijzigd op woensdag 23 mei 2018 om 22:03]
    Vind ik leuk
    Toca +28075
    woensdag 23 mei 2018 om 22:09
    Ik heb het ook niet voor Devroe. Nooit gehad en nu nog niet. Als ik hem zie, zie ik nog altijd Brugge. ;-) we moeten als supporter verder met hen he, we hebben geen keus.
    Vind ik leuk
    Roach +782
    woensdag 23 mei 2018 om 11:51
    Het zal nu minder emotioneel geleid worden in ieder geval. En ook al ben ik niet akkoord met alles wat hij doet, het zal inderdaad beter zijn dan de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +849
    woensdag 23 mei 2018 om 12:39
    De scoutingrapports verdwenen te vaak in de prullenmand. Erg frustrerend voor het scoutingteam dat vervolgens idd spelers via makelaars zag binnenkomen. Is geen gok, komt van binnen Anderlecht.
    Vind ik leuk
    Toca +28075
    woensdag 23 mei 2018 om 12:43
    Vandaar dat ik schreef dat Bayat de scouting was he ;-)
    Vind ik leuk
    FcRazor +747
    woensdag 23 mei 2018 om 11:43
    Ik vind het alvast positief dat de scouting gaat gebruikt worden ipv makelaars. Hopelijk komt er een nieuwe, frissere wind aan
    Vind ik leuk
    SD +6072
    woensdag 23 mei 2018 om 12:05
    Soms moeilijk te volgen redeneringen zoals: "scouting kost heel veel en brengt weinig op; maar toch gaan wij het heropwaarderen".
    Wat moet men daarvan maken ? De makelaars kosten heel veel en brengen zeker weinig op, zie de laatste aankopen via Bayat. Dus ik veronderstel dat de huidige mensen in de scouting voor een positie moeten vrezen. Zij worden geëvalueerd en er moeten resultaten zijn.
    Vind ik leuk
    Patfey +4327
    woensdag 23 mei 2018 om 12:19
    Dat kan ook simpel betekenen : we hebben een scouting die ons niets bijbrengt, dus kost die inderdaad (veel) te veel in een kosten/baten analyse. Wiens fout dat is blijft dan nog in het midden.
    Vind ik leuk
    Crusader +1585
    woensdag 23 mei 2018 om 13:48
    Zeer duidelijk op de persconferentie:
    Helft van scoutingapparaat doet zijn job de andere helft niet...
    Je kan toch niet blij zijn dat er eens iemand 7 jaren geleden een goede transfer gedaan heeft en sindsdien niks meer...
    'k denk dat dit zo wat letterlijke vertaling is van wat Coucke heeft gezegd.
    Ze gaan dus de kuis houden in de scoutingscel...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3003
    woensdag 23 mei 2018 om 12:23
    Op de conference werd dat duidelijker verwoord. Komt erop neer dat ze gewoon willen naartoe werken naar een hogere kwaliteit van scouting. Om het simpel te houden. Als ze 3 transfers deden zat er mss 1 goeie tussen. Wel laten we zeggen dat ze nu alles in het werk stellen dat die scouting accurater werkt en voor een hoger succesratio gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 12:34
    Dat is de theorie die iedere ploeg wil in dat segment : dat iedere gescoutte een meerwaarde zal worden. Een grotere zekerheidspercentage kan bijna enkel bij vissen in een veel duurdere vijver maar willen die vissen naar ons land komen?
    Vind ik leuk
    Chris1 +14
    woensdag 23 mei 2018 om 12:42
    Coucke is een zakenman,en dit zullen ze bij Anderlecht vlug door hebben of hebben ze al door. Ik vraag mij af waar Coucke eigenlijk naartoe wil,want Anderlecht is Oostende niet he! Europees spelen kost nu eenmaal geld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Coucke stelt plannen voor: "De scouting kost veel en levert te weinig op"