Heeft België een nieuwe topref? Hij stak er bovenuit in de Play-Offs

    Heeft België een nieuwe topref? "Hij stak er bovenuit in de Play-Offs"

    dinsdag 22 mei 2018 om 20:00

    De scheidsrechters moesten het ook dit seizoen weer vaak ontgelden. Zeker door de komst van de VAR was er elke speeldag discussie. Ex-scheidsrechter Serge Gumienny vindt echter dat de refs het niet slecht hebben gedaan. Hij geeft een symbolische 8,2 op 10.

    Gumienny geeft die score niet zomaar. "Die score moeten ze individueel halen om niet te zakken. Ik vind dat ze daarin geslaagd zijn. Want het was moeilijk en zwaar de voorbije maanden. De invoering van de videoref was niet eenvoudig. Zelfs scheidsrechtersbaas Johan Verbist gaf ook al aan dat ze het misschien te snel gedaan hebben. Er moet vooral duidelijkheid komen over de beslissingen, zodat die op één lijn genomen worden", vertelt hij in Het Belang Van Limburg.

    Enkele namen steken er wel bovenuit. "Als ik terugblik op de competitie dan was Jonathan Lardot voor mij de beste scheidsrechter in de reguliere competitie. In de Play-Offs vond ik Bram Van Driessche er bovenuit steken. Bram is een nog onervaren ref, maar dat hield hem niet tegen om sterk te fluiten. Soms moet hij daarom nog leren uit bepaalde fasen, zoals die handsbal van Vormer vorige week in Standard-Club Brugge. Maar zelfs daar was het een interpretatie waar Bram bleef achter staan."

    Op internationaal vlak staan de Belgische refs echter nergens meer. "We hebben nauwelijks nog Belgische refs in de Europa League, laat staan in de Champions League. Het EK in 2020 komt weer te vroeg en zelfs het WK in 2022 wordt nipt. Als we er dan niet bij zijn, is deze jonge lichting al bijna te oud om nog een groot eindtornooi te fluiten.”

    Poll

    Was Van Driessche de beste ref in de Play-Offs?

    (510 stemmen)

    Plaats een reactie

    mani88 +788
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:13
    Uiteraard. Hij heeft de titelstrijd beslist door die handsbal van Vormer door de vingers te zien ..
    Vind ik leuk
    BS90 +4241
    dinsdag 22 mei 2018 om 20:57
    Een nieuwe topref? Hebben wij dan een oude? Frank Zonnebank was het dichtste bij een topref dat we ooit hadden, en zelfs die kon het niet
    Vind ik leuk
    RD +453
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:40
    John Langenus floot als Belg de eerste WK-finale in 1930 ;-). Andere tijden natuurlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:01
    Ik,weet het niet. Maar wat ik wel een stomme regel vind is dat scheidsrechters maar tot op een bepaalde leeftijd mogen fluiten. Het is goed mogelijk dat een scheidsrechter van 46 in betere conditie is dan zijn collega van 32 jaar. Dus die leeftijd is maar een getal. Als scheidsrechters slagen voor hun proeven en hun loopvermogen en op oogtests en weet ik wat allemaal, zou het mogelijk moeten zijn om te blijven fluiten, ongeacht hun leeftijd.
    Vind ik leuk
    SD +7066
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:02
    En Lardot of Delferriere ?
    Vind ik leuk
    12a34b +559
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:23
    Laat het ons zo zeggen: Van Driessche was de minst slechtste ref van de play offs.
    Vind ik leuk
    Markske +272
    dinsdag 22 mei 2018 om 21:51
    Ik krijg het gevoel dat wie de gemakkelijkste wedstrijden krijgt de beste ref is.
    Krijgt Bram een moeilijke wedstrijd wil hij zijn fout niet eens corrigeren.
    Delferrière stellen ze hier ook voor, die heeft geen enkele fout gemaakt in play off 1 hij heeft dan ook geen enkele wedstrijd gefloten.
    Lardot bezig gezien, nog een geluk dat ze alle schulden van Israel in de var zijn schoenen geschoven hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 22:40
    Op een belangrijke fase na....
    Als je niet ziet dat het handsbal was ,dan heb je het niet goed gedaan in de belangrijkste match van het jaar!
    Of misschien is hij supporter van .....
    Dat kan ook hè!
    Vind ik leuk
    Davyrsca +25
    woensdag 23 mei 2018 om 11:10
    Van mij krijgen ze een 2,8 op 10 je moet niet dromen van Europees te fluiten ze gaan week na week de mist in daar zitten in Europa niet op te wachten als je zelf met var nog fouten maakt ofwel ben je oerdom ofwel is meer aan de hand zoals ene verhaeghe zei
    Vind ik leuk
    vampire81 +901
    woensdag 23 mei 2018 om 14:18
    ik blijf bij wat ik hier eerder al over gezegd heb, met name dat de minst zeer slechte ref (er kan zeer gegrond helemaal niet gesproken worden over beste ref en al evenmin over goede ref aangezien ze toch allemaal zeer slecht zijn ten allerbeste) diegene is die het "minste matchen" heeft gefloten want die heeft er dan ook het "minste verziekt" (iets waarin ze toch slagen dat elke match te doen)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heeft België een nieuwe topref? "Hij stak er bovenuit in de Play-Offs"