Bondscoach geeft advies aan Tielemans: 'Tijdens de opleiding is dat anders'

    Bondscoach geeft advies aan Tielemans: 'Tijdens de opleiding is dat anders'

    dinsdag 22 mei 2018 om 14:30

    Youri Tielemans heeft een moeilijk seizoen achter de rug. De jonge middenvelder had moeite om speelminuten te verzamelen bij AS Monaco, maar werd toch door Roberto Martinez geselecteerd voor het WK in Rusland.

    "Zijn probleem heet Moutinho", vertelde de bondscoach aan Sport/Voetbalmagazine. "Jardim speelt met een spelmaker en heeft een paar keer geprobeerd om zowel Moutinho als Youri op te stellen, maar dan moet hij Youri op de flank zetten en dat werkt niet."

    De Spanjaard gaf de jonge middenvelder een beetje advies tijdens de laatste interlands. "Toen ik hem in maart bij de groep haalde, trainde hij de eerste dagen zoals in Monaco. Wat triest, dingen doen waar hij minder goed in is: lopen, opjagen..."

    "Na twee sessies heb ik met hem gesproken en heb ik hem gezegd: 'Youri, daarom ben je hier niet. Je bent hier omdat je overal kunt opduiken en van buiten het strafschopgebied kunt scoren.' Vanaf sessie drie begon hij dat te brengen."

    "Op een bepaald moment bereik je als volwassen speler een punt waarop je je moet concentreren op die buitengewone kwaliteiten die je hebt en je mindere punten zo goed mogelijk moet verbergen. Tijdens de opleiding is het anders", besloot de bondscoach.

    Plaats een reactie

    Toca +28075
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:42
    Youri mag zijn 2 pollen kussen met zo'n bondscoach..
    Martinez zou hem nog bij Real Madrid kunnen brengen ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:53
    De bondscoach zegt... "je bent hier omdat je van buiten het strafschopgebied kunt scoren". Tja...hebben we zo geen speler zitten die dat ook kan en 2 keer gescoord heeft op het EK en nu bij een Italiaanse topploeg speelt en wel in de basis staat?
    Vind ik leuk
    Patfey +4327
    dinsdag 22 mei 2018 om 19:46
    Neen, nu niet meer :).
    Vind ik leuk
    Rimka96 +812
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:00
    Met alle immense respect dat ik heb voor Youri, maar dat zijn allemaal kwaliteiten die Radja over beschikt, opjagen en lopen doet hij met plezier, en over zijn afwerking buiten de zestien moet niemand over twijfelen...
    Vind ik leuk
    SD +6072
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:11
    Vaak lopen jonge voetballers verloren bij een buitenlandse avontuur, geen wonder voor mensen bij wie het intellectueel vermogen door het voetbal gedomineerd is. Dat zij begeleiding nodig hebben staat buiten twijfel; maar krijgen die wel van de juiste personen ? Nog een geluk dat in het voetbal er mensen bestaan zoals Martinez.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +942
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:15
    Ik denk dat nuchterheid zowat het allergrootste talent van Tielemans is. Had misschien beter eerst een tussenstapje in een carrière gepland, maar 't is daar wel dikwijls goe weer hé...
    Vind ik leuk
    Daydreamer +2833
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:35
    Los van Nainggolan kwaliteiten, de drive, de grinta, het jagen,... denk ik dat Tielemans een betere en meer zuivere traptechniek heeft! Hij kan het daarbij ook met links en rechts, in een en dezelfde match dan nog wel :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:40
    Op het hoogste niveau heeft hij dit nog niet laten zien, Radja wel. Ze noemen Joeri een floptransfer in Frankrijk.... En die krijgt een ticketje Rusland... Op termijn wordt het moeilijk om Joeri uit de ploeg te krijgen, maar hij is er nog verre van...
    Vind ik leuk
    hoekschop +631
    dinsdag 22 mei 2018 om 17:51
    Die artikeltjes over Dendoncker en Tielemans, is dat toeval of is dat om de sfeer nog wat op te naaien?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bondscoach geeft advies aan Tielemans: 'Tijdens de opleiding is dat anders'