Carcela naar andere Belgische topclub? 'Zij kunnen hun kans wagen'

Carcela naar andere Belgische topclub? 'Zij kunnen hun kans wagen'

Gepubliceerd: dinsdag 22 mei 2018 om 13:45di 22-05-2018 om 13:45

Standard Luik zorgde afgelopen voor een transferstunt door Mehdi Carcela terug naar Sclessin te halen, zij het op huurbasis. De Rouches kunnen de Marokkaan definitief inlijven, maar het wacht maar beter niet te lang om toe te happen.

Het dribbelwonder van de Rouches maakte veel indruk na nieuwjaar. Samen met Junior Edmilson was Carcela bepalend voor het sterke seizoenseinde van de Luikenaars. Wil Standard hem definitief weghalen bij Granada, moet het circa 2,5 miljoen euro ophoesten.

Voor dat bedrag beschikken de Rouches over 75% van de transferrechten. Over de overige 25% moet er een akkoord gevonden met SL Benfica. Verder moet er ook een deal gesloten worden met de speler zelf op het vlak van salariseisen.

Andere Belgische topclub
Volgens het Spaanse Ideal wil Granada Carcela sowieso verkopen. Standard is echter niet de enige gegadigde. "Als Standard hem niet overneemt kan een andere grote Belgische club, zoals Anderlecht en Club Brugge, het proberen", klinkt het. De tijd begint te dringen voor de Luikenaars.

Poll

Zal Standard hem inlijven?

(1220 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +18542
dinsdag 22 mei 2018 om 13:50
Als Anderlecht pakweg 4 miljoen biedt, mag Granada dat aanvaarden? Of is er aan die 'aankoopoptie' van Standard niks te doen?
Vind ik leuk
AzEz86 +7090
dinsdag 22 mei 2018 om 14:03
Ik denk dat Standard altijd voorang heeft tot de vooropgestelde datum, vanaf die gepasseerd is is het simpelweg: eerst komt, eerst maalt of de hoogste bieder wint...
Vind ik leuk
JDP +503
dinsdag 22 mei 2018 om 19:26
Mogen we Anderlecht dan omdopen tot Standard-B ;-)
Vind ik leuk
Toca +47884
dinsdag 22 mei 2018 om 13:59
Mocht ik Coucke zijn sprong ik nu al in de dans. Gewoon om extra druk te zetten.
Vind ik leuk
dakcota +4546
dinsdag 22 mei 2018 om 15:39
ALS coucke hem echt zou willen, dan doet hij dat net niet. Indien standard te horen krijgt dat coucke hem wilt, zullen ze misschien toch demoeite doen het bedrag op tafel te leggen, ze willen hem msischien zelf niet, maar enkel op voorwaarde dat ze denken dat ie in't buitenland blijft. kwestie van 'ik niet, jij ook niet!
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 14:02
Meer dan welkom!
Vind ik leuk
Patfey +6225
dinsdag 22 mei 2018 om 14:18
En die telt wel als Belg, we hebben er zo echt nodig.
Vind ik leuk
Crusader +1560
dinsdag 22 mei 2018 om 14:26
Belg? Carcela?
Vind ik leuk
Cripler +533
dinsdag 22 mei 2018 om 14:57
Euh ja. Opgegroeid in Luik . Speler uit de jeugdacademie .
Vind ik leuk
Crusader +1560
dinsdag 22 mei 2018 om 15:05
Dubbele nationaliteit dan.... Dank u! Wist ik niet :)
Vind ik leuk
Patfey +6225
dinsdag 22 mei 2018 om 19:42
En als ik het over “Belg” heb, gaat het voor mij niet over de nationaliteit als dusdanig, maar over die regel van 7 (of hoeveel is het nu?) in belgie opgeleide spelers op het scheidsrechtersblad te zetten. Dat kan bij RSCA een dik probleem worden.
Vind ik leuk
RAFC4000 +608
dinsdag 22 mei 2018 om 20:51
trippel. Spaans-Marokkaans-Belg. Die ganse familie woont al jaren in Luik
Vind ik leuk
Hierulf +1815
dinsdag 22 mei 2018 om 17:13
Ging naar het buitenland, startte opnieuw op nul denk ik
Vind ik leuk
Lord Wenger +17037
dinsdag 22 mei 2018 om 14:10
Hein en Carcela, dat gaat sowieso botsen tussen die twee.
Vind ik leuk
FcRazor +1525
dinsdag 22 mei 2018 om 14:37
En wat met een deel van de supporters? Zie Defour... zonde dat sommige supporters niet aan de club denken
Vind ik leuk
Lord Wenger +17037
dinsdag 22 mei 2018 om 15:08
Bedoel je dan de supporters van Standard? Want aan de vele reacties van de Anderlechtfans hier te zien, zouden ze Carcela zelfs persoonlijk gaan afhalen.
Vind ik leuk
FcRazor +1525
dinsdag 22 mei 2018 om 16:25
Defour is toch vertrokken na gedoe met RSCA supporters, of het had er toch mee te maken. Ik heb het niet over supporters hier maar sommigen in het stadion
Vind ik leuk
Mckenzie +4565
dinsdag 22 mei 2018 om 17:56
Defour had tijdens zijn Standard periode zijn gal over Anderlecht gespuwd. Dat waren sommige fans niet vergeten. Dat deed Carcela tot zover niet. Trebel is ook volledig in de armen gesloten.
Vind ik leuk
FcRazor +1525
dinsdag 22 mei 2018 om 22:00
Daar heb je wel een punt. Toch vind ik dat die dingen vergeten mogen worden. Of is dat te veel gevraagd?
Vind ik leuk
Mckenzie +4565
woensdag 23 mei 2018 om 08:47
Wat mij betreft is dat niet teveel gevraagd.
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 15:44
Wat een gezever
Vind ik leuk
Markske +547
dinsdag 22 mei 2018 om 16:48
Hoe ze daar hun ploeg leiden, niemand die het snapt. Als ze die optie niet lichten zijn ze wel helemaal gek.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws