Kampioenenfeest eindigt in mineur voor negen Club Brugge-supporters

    Kampioenenfeest eindigt in mineur voor negen Club Brugge-supporters

    dinsdag 22 mei 2018 om 10:48

    In Brugge werd maandag een groot feest gehouden om kampioen Club Brugge te huldigen. Er werd goed gevierd, maar door sommige fans kennelijk iets te goed.

    Liefst 35.000 mensen kwamen opdagen om de kampioenen nog eens van dichtbij te zien. Negen fans werden opgepakt omdat ze voor overlast zorgden, meldt VTM. "Die supporters hadden te veel gedronken en verstoorden de openbare orde", aldus commissaris Erwin De Jonghe.

    "Ze deden moeilijk en provoceerden toen we het verkeer in de binnenstad weer wilden doorlaten. Ze negeerden ook bevelen van de politie. We hebben ze opgesloten zodat ze konden ontnuchteren. In de loop van de avond hebben we iedereen weer vrijgelaten."

    Het was echter maar een klein akkefietje in een geslaagd kampioenenfeest. Er was verder geen sprake van vechtpartijen of andere overlast toen de spelers en staf in twee open bussen door centrum trokken.

    Plaats een reactie

    TageMeister +1774
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:00
    slechts 9 ! TOP
    Vind ik leuk
    JanB +4054
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:01
    9 op 35 000 is 0.02 %
    Valt nog mee, maar is nog altijd 0.02 % teveel
    Vind ik leuk
    SD +5213
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:03
    Moet zijn dat die De Jonghe supporter is van Cerkeltje !
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10333
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:09
    Waarschijnlijk negen man die schrik had om met hun zatte botten thuis te komen bij hun vrouw die klaarstond met de deegrol.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11428
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:09
    Wanneer de drank is in de man,...
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:16
    ...supportert men voor de verkeerde clan!
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:58
    Haha zatlapkes
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1194
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:18
    ik vind het wel raar dat er eigenlijk maar 35.000 waren bij Gent waren er 120.000 toen ze kampioen speelden. en dat voor een ploeg die supporters heeft over het volledige land.
    Vind ik leuk
    Hhti +872
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:47
    En dan heb je ook mensen die dit allemaal geloven!
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1194
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:54
    ik wist dat er zo een reactie ging volgen, bij Gent was het de volledige binnenstad die bomvol stond bij jullie was het gwn op de markt he ;)
    Vind ik leuk
    BS90 +3620
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:26
    Vol dagjesmensen ja. Respect voor Gent, maar het merendeel kon je echt geen supporters noemen
    Vind ik leuk
    Hhti +872
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:45
    Maar toch moest de reporter daarvoor in de pen! Tijd over zeker!!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1194
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:55
    ja waarschijnlijk. want er mag volgens jou niks verkeerd gezegd worden over brugge he hahaha.