Kampioenenfeest eindigt in mineur voor negen Club Brugge-supporters

Kampioenenfeest eindigt in mineur voor negen Club Brugge-supporters

Gepubliceerd: dinsdag 22 mei 2018 om 10:48di 22-05-2018 om 10:48

In Brugge werd maandag een groot feest gehouden om kampioen Club Brugge te huldigen. Er werd goed gevierd, maar door sommige fans kennelijk iets te goed.

Liefst 35.000 mensen kwamen opdagen om de kampioenen nog eens van dichtbij te zien. Negen fans werden opgepakt omdat ze voor overlast zorgden, meldt VTM. "Die supporters hadden te veel gedronken en verstoorden de openbare orde", aldus commissaris Erwin De Jonghe.

"Ze deden moeilijk en provoceerden toen we het verkeer in de binnenstad weer wilden doorlaten. Ze negeerden ook bevelen van de politie. We hebben ze opgesloten zodat ze konden ontnuchteren. In de loop van de avond hebben we iedereen weer vrijgelaten."

Het was echter maar een klein akkefietje in een geslaagd kampioenenfeest. Er was verder geen sprake van vechtpartijen of andere overlast toen de spelers en staf in twee open bussen door centrum trokken.

Plaats een reactie

TageMeister +6286
dinsdag 22 mei 2018 om 11:00
slechts 9 ! TOP
Vind ik leuk
JanB +6428
dinsdag 22 mei 2018 om 11:01
9 op 35 000 is 0.02 %
Valt nog mee, maar is nog altijd 0.02 % teveel
Vind ik leuk
Lord Wenger +16288
dinsdag 22 mei 2018 om 11:09
Waarschijnlijk negen man die schrik had om met hun zatte botten thuis te komen bij hun vrouw die klaarstond met de deegrol.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17553
dinsdag 22 mei 2018 om 11:09
Wanneer de drank is in de man,...
Vind ik leuk
Blue-Blanc +542
dinsdag 22 mei 2018 om 11:16
...supportert men voor de verkeerde clan!
Vind ik leuk
dinsdag 22 mei 2018 om 11:58
Haha zatlapkes
Vind ik leuk
Kdb90 +1621
dinsdag 22 mei 2018 om 13:18
ik vind het wel raar dat er eigenlijk maar 35.000 waren bij Gent waren er 120.000 toen ze kampioen speelden. en dat voor een ploeg die supporters heeft over het volledige land.
Vind ik leuk
Hhti +1557
dinsdag 22 mei 2018 om 13:47
En dan heb je ook mensen die dit allemaal geloven!
Vind ik leuk
Kdb90 +1621
dinsdag 22 mei 2018 om 13:54
ik wist dat er zo een reactie ging volgen, bij Gent was het de volledige binnenstad die bomvol stond bij jullie was het gwn op de markt he ;)
Vind ik leuk
BS90 +4582
dinsdag 22 mei 2018 om 16:26
Vol dagjesmensen ja. Respect voor Gent, maar het merendeel kon je echt geen supporters noemen
Vind ik leuk
Hhti +1557
dinsdag 22 mei 2018 om 13:45
Maar toch moest de reporter daarvoor in de pen! Tijd over zeker!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 13:46]
Vind ik leuk
Kdb90 +1621
dinsdag 22 mei 2018 om 13:55
ja waarschijnlijk. want er mag volgens jou niks verkeerd gezegd worden over brugge he hahaha.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 13:56]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws