Storm aan kritiek houdt aan: ''Wat Martinez zegt, slaat nergens op''

Storm aan kritiek houdt aan: ''Wat Martinez zegt, slaat nergens op''

Gepubliceerd: maandag 21 mei 2018 om 19:00ma 21-05-2018 om 19:00

Het zal nog wel even duren voordat iedereen is uitgesproken over de keuze van bondscoach Roberto Martinez om Radja Nainggolan thuis de laten voor het WK. Martinez legde tijdens de persconferentie uit dat het hier puur om een tactische beslissing gaat. Onzin, volgens Gilles De Bilde.

De Bilde gelooft namelijk niks van deze uitleg. ''Je moet eerlijk zijn over hetgene dat hij zegt: dat slaat nergens op. Radja speelt al meer dan tien jaar in een competitie waar de focus ligt op het tactische. Hij heeft ook trainers gehad die daarop hameren. Je gaat me niet zeggen dat hij tien jaar lang de tactische richtlijnen van zijn coaches aan zijn laars heeft gelapt'', zegt de analist bij VTM Nieuws.

Volgens De Bilde heeft de niet-selectie puur te maken met de moeilijke relatie tussen Martinez en Nainggolan. ''Wat mij betreft gat dit louter om een persoonlijke keuze. Martinez kan niet door één deur met Radja. Hij heeft een probleem met zijn manier van zijn, van leven, van doen en dat weegt dan blijkbaar door bij een niet-selectie voor een WK. En dat is erg, want het gaat om één van de beste middenvelder ter wereld'', toont de ex-Rode Duivel zich teleurgesteld.

Lees ook: Nainggolan stopt met Rode Duivels en sneert naar Martinez

Lees ook: Analist haalt snoeihard uit naar Martinez: "Moet je zo iemand blijven pamperen?"

Plaats een reactie

JLo +684
maandag 21 mei 2018 om 19:22
Als je de bondscoach voor de selectie een contractverlenging geeft, geef je hem de kans om zo’n trukken uit te halen.
Enkel de WK titel kan Roberto nog helpen, bij alle rest zal hij kritiek krijgen.
Vind ik leuk
ekakia +385
maandag 21 mei 2018 om 19:31
Zou er vandaag eigenlijk eens een analist durven zeggen:
"Martinez heeft 100% gelijk!".
Of zou die meteen gelyncht worden?
Vind ik leuk
Berten 10 +133
maandag 21 mei 2018 om 19:36
Nee is wss ook ene die vindT dat club brugge voetbal speelt
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 mei 2018 om 12:36]
Vind ik leuk
RD +860
maandag 21 mei 2018 om 22:32
Vindt*
Vind ik leuk
Berten 10 +133
dinsdag 22 mei 2018 om 12:36
Merci :-) zal het aanpassen
Vind ik leuk
Toca +44373
maandag 21 mei 2018 om 19:37
Nee want dan worden ze nooit nergens meer serieus genomen. Net als de martinez believers zullen die ook met 10 % zijn zeker.
Vind ik leuk
Marcus_A +1749
maandag 21 mei 2018 om 20:15
Inderdaad, allemaal politiek correcte analyses, maar als ik het allemaal goed begrijp.... zonder Naigolan, RD direct terug thuis......dus met Naigolan (bijna) zeker halve finale, finalist, of zelfs wereldkamioen. Gekker moeten de voorspellingen allemaal niet worden.
Vind ik leuk
Riddlin +2506
maandag 21 mei 2018 om 20:45
Dat is inderdaad misschien een beetje overdreven. Maar denk dat iedereen wel denkt dat we tegen een topland een speler als Radja nodig hebben en minder eentje als Witsel. Als je ziet hoe hard hij werkte in die Championsleague matchen, dan is een wk wedstrijd tegen Duitsland of Brazilië toch wel vergelijkbaar.
Witsel straalt ook gewoon niks uit
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
dinsdag 22 mei 2018 om 16:30
Blijkbaar te lastig om te begrijpen voor u
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 20:26
Waarom zou een analist dat niet durven zeggen? Als het zo was dan zou een analist het zeker zeggen. Geef 100 analisten een mening en zeker 90 zouden hem bij de 23 namen plaatsen. Wat Martinez zegt is onzin. "Radja is een topspeler maar ik kan hem geen kleine rol geven in ons team". Wat een bullshit!
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 19:38
Ongelooflijk , radja moet altijd mee . Laten we met ons allen die aanwezig zijn op 2-06-2018 voor de wedstrijd Belgie - Portugal een fluitconcert geven in 45ste minuut een minuut lang omdat martinez 45 jaar is , als protest dat we dit niet pikken.Vele ploegen doen dat met een applaus 1 minuut lang om iemand speciaal te herdenken.Zo weten ook de spelers dat we hen niet uitfluiten maar diene pipo. Lijkt jullie dat geen goed idee ??
Vind ik leuk
Crusader +1563
maandag 21 mei 2018 om 20:20
Dat zou een FANTASTISCH initiatief zijn zodoende dat je de indruk aan de andere duivels kan geven dat het zonder il ninja er geen ploeg op het veld staat...
De bondscoach heeft beslist hij gaat NIET mee...
Wat voor nut hebben die stupide acties dan? verdeeldheid zaaien...?
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 20:26
1 minuut maar?
Vind ik leuk
ekakia +385
maandag 21 mei 2018 om 20:09
BREAKING NEWS

Martinez heeft het verkeerde papier voorgelezen om zijn selectie voor te stellen. Dit zijn de definitieve 23.

Mike Vanhamel
Davino Verhulst
Lucas Pirard

Michael Heylen
Olivier Deschacht (c)
Kristof D'haene
Davy De fauw
Siebe Blondelle
Niels De Schutter
Steven De Petter
Jens Cools

Gaëtan Hendrickx
Yoni Buyens
Timmy Simons
Steve De Ridder
Kevin Vandendriessche
Jonathan Legear
Tuur Dierckx
Nils Schouterden
Tim Matthys

Zinho Gano
David Pollet
Igor Vetokele
Vind ik leuk
Kingambo +2185
maandag 21 mei 2018 om 20:17
Legaer, serieus of wa ?...LOL
Vind ik leuk
maandag 21 mei 2018 om 20:28
Schandalig dat hij Ciman niet selecteert! ;-)
Vind ik leuk
Marcus_A +1749
maandag 21 mei 2018 om 20:13
De Bilde....stel je kandidaat bondscoach en misschien wordt je gekozen. Roepen langs de zijlijn is gemakkelijk he
Vind ik leuk
maverick +253
maandag 21 mei 2018 om 21:06
Ja hoe gek is dees, de voetbalbond helemaal belachelijk gemaakt want indien geen finale wordt martinez gelyncht door het publiek zoals ze met wilmots gedaan hebben en dat gaat ons weer geld kosten 2 jaar contract.
Vraag is onder druk van publiek en andere rode duivels, zou hij hem nog kunnen meenemen bij de 23 ? In theorie wel zeker .
Vind ik leuk
dakcota +4482
dinsdag 22 mei 2018 om 10:38
op momenten als dit mis ik leekens zo hard


Erg he?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws