Kiest Martinez niet voor Nainggolan om deze reden? 'Dat maakt het nog erger'

    Kiest Martinez niet voor Nainggolan om deze reden? 'Dat maakt het nog erger'

    maandag 21 mei 2018 om 09:50

    De kans lijkt steeds groter te worden dat Radja Nainggolan er niet bij zal zijn op het WK. De moeilijke relatie tussen Nainggolan en de bondscoach leek lange tijd daarvoor de reden te zijn. Volgens Ludo Vandewalle, chef voetbal van Het Nieuwsblad, is er nog een andere reden.

    'Nadat lange tijd was gedacht dat het gewoon niet klikte tussen bondscoach Martinez en de excentrieke Antwerpenaar doet nu een nieuw verhaal de ronde: het zou om puur voetbaltechnische redenen gaan. Roberto Martinez vindt hem niet gedisciplineerd genoeg in het spel. De Catalaan heeft het dan over het evenwicht in het elftal of de selectie', klinkt het in zijn column.

    De journalist heeft daar echter weinig begrip voor. 'Zo’n uitleg maakt het eigenlijk alleen maar erger. Dat Nainggolan tijdens het WK invaller zou zijn, daar was tot op zekere hoogte begrip voor op te brengen. Maar dat hij niet tot de 23 beste spelers van het land zou behoren, is niet serieus. Nog eens: hij was één van onze beste spelers en topschutter op het EK 2016.'

    Plaats een reactie

    JanB +4126
    maandag 21 mei 2018 om 09:53
    Er is gewoon een stok gezocht om de hond te kunnen slaan
    Vind ik leuk
    Brubru +2607
    maandag 21 mei 2018 om 10:03
    Martinez is coach dus hij beslist over de selectie.
    Ik was vroeger teamchef. Ik heb ook uitstekende elementen uit mijn ploeg moeten zetten omdat ze zich niet konden aanpassen aan de regels. Als je dat doet in het bedrijfsleven wordt je moedig en consequent genoemd, als je dat doet in de sport (voor zover de reden dezelfde zou zijn, ik weet het niet maar de journalisten ook niet) krijg je heel het land over je heen.
    Maar juist omdat het sport is staat Martinez voor een hopeloze strijd, wat hij ook doet.
    Vind ik leuk
    Toca +27470
    maandag 21 mei 2018 om 10:03
    Martinez zal zoals altijd geen deftige reden geven. Hij is gewoon te zwak om radja mee te nemen.
    Vind ik leuk
    Brubru +2607
    maandag 21 mei 2018 om 10:20
    Van mij moet hij daar ook geen reden voor geven. Hij is coach. Als hij moet rekening houden met alle journalisten en supporters zal het ook niet lukken.
    Ik zou Radja ook meenemen al heb ik eerlijk gezegd nog geen 5 matchen van hem gezien. Hij zal wel zijn redenen hebben. Ik zeg het al 50 jaar, probeer nooit de keuzes van een trainer te begrijpen.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +763
    maandag 21 mei 2018 om 10:29
    Inderdaad, en men moet ook niet de pretentie hebben dat je ondanks,dat je geen enkele inside informatie hebt, het beter weet, je mag ook wat vertrouwen hebben in de technische staf, dat zij wel over alle info beschikken en in eer en geweten de beste beslissing nemen...
    Ze worden er voor betaald
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Toca +27470
    maandag 21 mei 2018 om 10:32
    Ik blijf erbij dat je de 23 beste spelers mee neemt naar het wk.
    En dus geen dendoncker in de plaats. Want die zal het wel worden.
    Vind ik leuk
    Brubru +2607
    maandag 21 mei 2018 om 10:38
    Niet de 23 beste maar de 23 waar je het best een elftal kan mee samenstellen. Een groot verschil.
    Van mij zouden er zelfs 5 spelers uit onze competitie in de selectie van 23 moeten zitten.
    Vind ik leuk
    RD +342
    maandag 21 mei 2018 om 10:41
    Radja is met zijn afstandsschoten, infiltratie, balrecuperatie altijd een beter element dan DD. Die moet nog een paar boterhammen eten om zijn niveau te worden. Tip: kijk volgend jaar maar eens wat meer naar AS Roma ;-)
    Vind ik leuk
    Brubru +2607
    maandag 21 mei 2018 om 11:06
    Ik kijk nooit naar buitenlands voetbal. Europees alleen CL als er een Belgische ploeg speelt. RD alleen op EK en WK. Ik volg de rest wel maar bekijk geen matchen.
    Ik heb nog andere interesses dan alleen voetbal hoor.
    Vind ik leuk
    RD +342
    maandag 21 mei 2018 om 11:14
    Gelukkig! Als alles voetbal zou zijn...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2640
    dinsdag 22 mei 2018 om 23:35
    Als je nooit naar buitenlands voetbal kijkt , zijn al je comments aangaande de nationale ploeg nogal overbodig en misplaatst
    Vind ik leuk
    maverick +69
    maandag 21 mei 2018 om 10:16
    Nainggolan hmoet je altijd meenemen, al is het op de bank, om bij een defensief spel het open te breken, soms met een afstandschot of een dribbel in de 16. Hij heeft dit in huis. Nu geeft hij ook weer voer voor jan en alleman als het misloopt ginder. Ik snap het niet maar het zal aan mij liggen zeker?!
    Vind ik leuk
    Rdken +127
    maandag 21 mei 2018 om 10:20
    Naingolan heeft al vaker bewezen belangrijk te zinn voor de ploeg. Alle spelers geven hetzelfde aan!
    Wat voor reden martinez ook geeft, de waarheid zal het waarschijnlijk niet zijn!
    Die 2 liggen elkaar niet, dat is persoonlijk. Het is jammer dat supporters en waarschijnlijk het voetbal zelf daar de dupe van gaan zijn!
    Vind ik leuk
    SD +5261
    maandag 21 mei 2018 om 10:31
    Naingolan heeft wel twee belangrijke tegengoals op zijn geweten, de eerste was de terugspeelbal in de voeten van Bales. Richtlijnen zijn blijbaar aan hem niet besteed, wat wel het geval is voor Witsel b.v.
    Wat mij verwonderd is dat er nu geen VAR meer is om op teslaan, men onrust gaat zaaien rond de nationale ploeg. Martyinez kreeg het vertrouwen van de bond, laat hem doen aub of zijn al die bondsmensen Verhaeghe op kop idioten ?
    Vind ik leuk
    DDT +2353
    maandag 21 mei 2018 om 10:43
    met verhaeghe op kop JA
    Vind ik leuk
    Meester123 +139
    maandag 21 mei 2018 om 10:53
    Dat zou wel een heel domme reden zijn. Geloof er niks van.
    Vind ik leuk
    rik1953 +5
    maandag 21 mei 2018 om 10:54
    Er moet plaats gemaakt worden voor Thorgan Hazard.
    Vind ik leuk
    hoekschop +598
    maandag 21 mei 2018 om 10:58
    Heeft Nainggolan het ook niet een beetje zelf verkloot? Als hij er bij is en je kan gokken op welke speler problemen gaat geven dan zal je aan Radja het minst geld verdienen.
    Vind ik leuk
    Julien +993
    maandag 21 mei 2018 om 12:02
    1) Vraag aan 1000 bondscoaches om een selectie te maken en je krijgt
    1000 verschillende selecties
    2) En dat geldt evenzeer voor de heren journalisten, nietwaar
    mijnheer Vandewalle ?
    3) Het zijn niet altijd de 23 "beste" die meegaan naar een groot toernooi
    4) Laten we Martinez beoordelen na het toernooi, niet ervoor.

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    CVG +3
    maandag 21 mei 2018 om 17:27
    Waarom doet onze voetbalbond dat dan wel al? Door hem 2 jaar langer te verlengen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kiest Martinez niet voor Nainggolan om deze reden? 'Dat maakt het nog erger'