Club Brugge stelt Clement en Genk teleur: Je verwacht dat toch...

    Club Brugge stelt Clement en Genk teleur: "Je verwacht dat toch..."

    maandag 21 mei 2018 om 08:41

    KRC Genk deed zondag wat het moest en won met 1-2 van RSC Anderlecht. Het maakte daarmee aanspraak op die vierde plek in de stand, maar moest hopen op een goed resultaat in de wedstrijd tussen Club Brugge en KAA Gent. De landskampioen verloor echter in eigen huis.

    Trainer Philippe Clement kon ondanks de winst tegen paars-wit dus niet helemaal tevreden zijn. Zijn ex-ploeg Club Brugge hielp hem niet. "Er hangt vast en zeker een dubbel gevoel", zegt hij aan Sporza.

    "Je verwacht toch dat Brugge op z'n minst een punt haalt thuis tegen Gent. Wij hebben ons werk gedaan, spijtig genoeg was dat niet genoeg om die vierde plaats te pakken. Maar we breien er nog een week achter en we proberen dat ticket toch nog te bemachtigen in eigen huis met onze eigen supporters", aldus Clement.

    Toch blikt Clement terug op goede Play-Offs. "Na Standard zijn we de ploeg die het meeste punten gehaald heeft in de Play-Offs, die het meeste punten heeft gehaald van januari tot nu. Dus het vertrouwen mag er zijn. Alleen op Gent en op Charleroi hebben we punten verloren, anders had het er heel anders uitgezien", besluit hij.

    Plaats een reactie

    Hhti +1232
    maandag 21 mei 2018 om 09:36
    GENK verdiende dit meer dan de vallende dweil van ANTI voetballend Gent!! Jammer voor het Belgisch voetbal!! Gent zou volgend seizoen niet in PO1 (als ze zo verder voetballen) moeten zitten als boette voor dit wat men nu heeft gebracht!! Vanderhaeghe op kop, die je zelfs tot in de huiskamer hoorde roepen bij de minste overtreding!! ECHT zwak!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 09:55
    Anti-voetbal????Heel verdiend gewonnen in Brugge, onverdiend verloren in Genk...
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:41
    Ja verdiend wel maar een goal uit 't niets. Gent was even slecht als Club gisteren, Triestige match om te gaan kijken in 't stadion. Gent scoorde uit hun enigste kans in de eerste helft. Voor de rest trok 't op niks van beiden.
    Vind ik leuk
    freejazz +259
    maandag 21 mei 2018 om 13:05
    Echte voetbalkenner jij, jouw eigen team heeft niet verloren maar gelijk gespeeld in Genk. Alhoewel gespeeld.......Heel veel op de grasmat gelegen. Ik ga nu 55 jaar naar het voetbal, maar zo een anti-voetbal prestatie heb ik in die hele lange periode nooit meegemaakt.
    Vind ik leuk
    blondel +1952
    maandag 21 mei 2018 om 17:56
    ieder wint op zijn eigen manier.Totaal geen probleem.AA Gent was wel degelijk beter.Club was gewoon zwak.
    Vind ik leuk
    Reagens +1647
    maandag 21 mei 2018 om 12:59
    Als je op het einde seizoen afhangt van de uitslag op een ander plein dan heb je het simpelweg eerder weggegeven.
    Waarom zagen op Brugge als Pozuelo (of Malynovski) de laatste minuut op Gent alleen op de keeper mag gaan en faalt? En er zijn nog zoveel momenten geweest waar Genk simpelweg geen resultaat heeft neergezet.
    Vind ik leuk
    BrunoP_ +0
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:31
    Ik heb gisteren de match nog eens bekeken.
    OK dat we op bepaalde momenten tijd rokken en maar wat mij hier vooral verbaasd is dat er NIEMAND enige commentaar geeft over de manier dat Charleroi speelt. Als er een ploeg is die GEEN PO I waardig is dan is het wel zij.
    Verder speelt ieder op zijn manier de match maar nu alles op Gent af te schuiven... pff hoe kortzichtig kan men zijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Club Brugge stelt Clement en Genk teleur: "Je verwacht dat toch..."