'Domper voor titelviering van Club; Gent niet akkoord met kampioenenhuldiging'

    'Domper voor titelviering van Club; Gent niet akkoord met kampioenenhuldiging'

    vrijdag 18 mei 2018 om 14:28

    Club Brugge speelt zondagavond zijn laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen AA Gent. Het wordt de eerste wedstrijd van Blauw-Zwart na het behalen van de landstitel. Normaal gezien vormen de spelers van de bezoekende ploeg een erehaag, maar dat zal deze keer niet gebeuren.

    Volgens Het Nieuwsblad hebben de Buffalo's uiteindelijk beslist om zondag geen erehaag te vormen voor de nieuwe landskampioen. Na overleg tussen het bestuur van beide clubs werd beslist dat Nana Asare en Ivan De Witte bloemen zullen overhandigen aan hun collega's.

    Plaats een reactie

    vrijdag 18 mei 2018 om 14:36
    Als dit 'normaal gezien' het gebruik is, dan vind ik het eerlijk gezegd zielig en kinderachtig van ploegen die dat niet willen doen.
    Zo ook bij Real dit jaar. En ja, vooraleer ik de wind van voren krijg: ook wanneer Blauw Zwart dit zou nalaten zou ik op beter hebben gehoopt.

    Staat hun ego dan zoveel in de weg?
    Dat moet dan sportief gedrag heten...
    Vind ik leuk
    TageMeister +3424
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:41
    gebeurd soms, maar is geen algemeen gebruik é
    Vind ik leuk
    freeman +9159
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:13
    En nu .... een sportieve revanche door Club ! Ze gewoonweg wegspelen & superscore op het bord plaatsen !
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:41
    Wat had je nu verwacht van de Buffalo's. Ze hebben een bestuur dat bij haast elk gesprek Club moet vernoemen. Ze hebben een obsessie voor Club maar dan in negatieve zin
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:15
    ja en jullie hebben een bestuur dat na de match de pers bijeen roept om te zeggen dat anderlecht de match gekocht had!!!!
    dus veeg eerst maar eens voor je eigen deur,
    paljas@steven en musje
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:19
    Bovenstaande reactie is een voorbeeld van die obsessie, waarvoor dank :)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    Mathifcb +354
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:56
    Had net hetzelfde gedacht maar van hem zijn we dat gewoon volgens mij is dit een vorm van jaloezie
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:03
    Gezien het makkelijk terug te vinden is raad ik je aan om nog eens te gaan luisteren wat er precies wordt gezegd.
    En vergelijk dit met wat De Witte, Louwagie en Mazzu hebben gezegd...
    haal 3x adem en draai 7 keer je tong rond de mond .....
    geef dan pas je mening.
    Vind ik leuk
    blondel +1967
    vrijdag 18 mei 2018 om 17:02
    Heb nergens ,maar dan ook nergens gelezen dat Club heeft gezegd dat Anderlecht de match heeft gekocht.Indien het wel zo is,laat me dat artikel dan eens lezen.Ik heb zelf nergens de naam Anderlecht zien staan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12722
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:42
    Rare ommekeer dit. Vanderhaeghe had vorige week nochtans bevestigd aan een medesupporter dat ze die erehaag gingen doen.

    Komt dit vanuit de spelers die het niet zien zitten of is het onder druk van de supporters, is mijn vraag dan. Want in de groep van de supportersfederatie was daar al een enorme heisa over. Wat niet nodig was om daar heisa over te maken, wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:46
    Ik vind dit een goede beslissing hoe zou je zelf zijn als speler en supporter van de tegenpartij daar staan in die erehaag met op de achtergrond: "Al wie da niet spring is buffalo"...
    Bloemetjes geven en voetballen, geen gezever....
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12722
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:52
    Je hebt misschien wel gelijk, alleen is die ommekeer een beetje apart. Eerst zeggen dat er zoiezo een erehaag komt en dan vervolgens na overleg het toch niet doen. Benieuwd waar daar de precieze motieven achter zijn.
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:54
    Bestuur dat VDH terug fluit zeker? Door de kracht van de supporters waarschijnlijk... zoals je zelf al aangaf...
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    vrijdag 18 mei 2018 om 14:44
    Na overleg tussen het bestuur van beide clubs... Dat is voldoende voor mij...
    Vind ik leuk
    Markske +272
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:10
    In rugby maakt de verliezende ploeg steeds een erehaag voor de winnende ploeg. Maar zoals ik al eerder heb aangehaald betreffend die wilde sport voor heren en omgekeerd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:12
    zwak, dit is een gebruik in meerdere competities...

    maarja, in dit apenland natuurlijk....

    zegt veel over Gent en diegene die deze beslissing goed vinden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 15:12
    Een ruiker bloemen en een pot Tierenteyn mosterd is voldoende , de rest is flauwe zever.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 16:56
    Wat is een grote ploeg, een ploeg die klasse toont. En als een andere ploeg de beste ploeg van het kampioenschap was, dan moet je u daarbij neerleggen en respect tonen. Of het al dan niet met een erehaag moet, dat wil ik niet zeggen. Maar als je wel een erehaag zet, awel dan is dat grote klasse.
    Vind ik leuk
    valere +174
    vrijdag 18 mei 2018 om 17:34
    Ik zou dat ook nooit doen,stel je maar eens voor dat Anderlecht als Kampioen naar Club komt,of wij naar ginder...Ik mag er niet aan denken,trouwens,die erehaag,da's toch uit de tijd...Real moest daar op Barca ook niets van weten,en groot gelijk
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4267
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:14
    Bij ons is het geen gebruik dus het is geen breking met de traditie zoals bij Madrid het geval was. Vind het wel maar kleintjes van Gent. Wil je de wedstrijd goed voorbereiden? Geen probleem. Hou je eerste elf binnen en vorm een haag met de reserves, de trainersstaf en het bestuur. Voila opgelost.

    EDIT en de elf kan het alsnog doen NA de wedstrijd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    Effecee +94
    vrijdag 18 mei 2018 om 19:20
    Als er iemand een erehaag voor de spelers van Club Brugge moeten vormen, zijn dat de bestuursleden!
    Vind ik leuk
    Ribus +14
    vrijdag 18 mei 2018 om 22:23
    Prima beslissing!
    Bloemen voor de match is meer dan voldoende
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:31
    Hoeven ze niet te doen. We kunnen hun erehaag missen.Heel die komedie van Gent kunnen we missen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1309
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:01
    ik dacht dat de erehaag er niet kwam in onderling overleg?
    Trouwens, is 'domper' niet een beetje te zwaar? Als je de titel niet haalt na zo een seizoen (wat op een gegeven moment had gekund), dan kan je over een domper spreken …
    Zondag is het voor Club gewoon een feestelijk afscheid van een mooi seizoen (dus een erehaag ware mooi geweest), maar voor Gent is het nog bittere ernst (dus een erehaag ware alleen maar onnodige afleiding geweest). Dat ze om respect te tonen er gewoon een mooie en sportieve pot voetbal van maken, meer moet da ni zijn!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Domper voor titelviering van Club; Gent niet akkoord met kampioenenhuldiging'