'Coucke verrast en dreigt samenwerking stop te zetten'

    'Coucke verrast en dreigt samenwerking stop te zetten'

    vrijdag 18 mei 2018 om 08:00

    Dat Marc Coucke er niet voor terugdeinst om grote veranderingen door te voeren, is inmiddels duidelijk. Na het ontslag van Herman Van Holsbeeck neemt de voorzitter van RSC Anderlecht opnieuw een opmerkelijke beslissing.

    Het Laatste Nieuws weet namelijk dat Coucke overweegt om van hoofdsponsor te veranderen. Al jarenlang pronkt paars-wit met de reclame van BNP Paribas – voordien Fortis en Generale Bank – op de borst, maar daar lijkt binnenkort verandering in te komen.

    Al van 1981 zijn zij de shirtsponsor van Anderlecht, denk maar aan de grote G die tot de eeuwwisseling op het shirt stond. Zelfs toen de naam meerdere malen wijzigde bleven beide partijen hand in hand samenwerken.

    Netwerkclub
    Coucke overweegt nu om na 37 jaar een andere shirtsponsor aan te stellen. De onderhandeling met BNP Paribas lopen dan nog wel, toch lijkt de preses van paars-wit geneigd om een nieuwe naam te kiezen. Allianz wordt genoemd als potentiële shirtsponsor.

    De RSCA-voorzitter onderhandelt momenteel met verschillende kandidaat-sponsor om de nieuwe voorwaarden te bespreken. Zo is Coucke van plan om van Anderlecht een netwerkclub te maken waar ondernemers hand in hand elkaar vinden.

    Plaats een reactie

    Toca +26904
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:06
    Hopelijk blijven we nog in paars wit spelen. Thuis dan toch.
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:14
    Thuis met een garnaal op het shirt.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +4799
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:22
    Er is nog niks beslist hé, het kan ook nooit kwaad om verschillende opties af te wegen en er met andere woorden dus meer geld uit te kunnen halen.

    Was er al geen sprake van Allianz voordat Marc de club had overgenomen? (is ook een grote naam als sponsor van Bayern Munchen dus opent mss weer deuren op andere gebieden?)
    Vind ik leuk
    Toca +26904
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:44
    Ik ben niet tegen hoor. Als ze zich kunnen verbeteren is het altijd goed. De tijd van vriendjespolitiek is voorbij nu denk ik.
    Vind ik leuk
    Elise +242
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:32
    :D
    Vind ik leuk
    pateken +623
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:09
    Netwerkclub voor ondernemers?? Dat is werkelijk het laatste waar de RSCA fan nood aan heeft ,Marc. Maar ja,wij zijn dan ook 'maar' supporter
    Vind ik leuk
    jericho666 +502
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:25
    Gaat hier over de business seats en loges. Netwerken is uitermate belangrijk in het bedrijfsleven dus als hij dat faciliteert, betekent dit waarschijnlijk meer bedrijven en dus meer inkomsten. Meer inkomsten --> meer budget --> betere spelers
    Vind ik leuk
    TageMeister +1531
    vrijdag 18 mei 2018 om 10:07
    da brengt geld binnen é !
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11274
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:10
    'De Noordzee' zou wel een gepaste shirtsponsor zijn.
    Vind ik leuk
    Crusader +648
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:12
    Paris-Daiza zal het worden ;P
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:16
    Tof een panda in zwart wit met blauwe ogen op het shirt. LOL
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1128
    vrijdag 18 mei 2018 om 08:42
    En speel je vanaf volgend seizoen in zwart wit.
    Vind ik leuk
    FcRazor +450
    vrijdag 18 mei 2018 om 09:10
    Allianz, nieuwe stadions. Misschien zit dat er voor iets tussen.
    Als ze een betere deal hebben moeten ze niet twijfelen. Voetbal is en blijft een zakenwereld.
    Vind ik leuk
    dakcota +3464
    vrijdag 18 mei 2018 om 09:54
    kan geen kwaad nieuwe opties te bekijken.
    Vind ik leuk
    TageMeister +1531
    vrijdag 18 mei 2018 om 10:09
    Zéér slimme actie !

    Of hij zal elders een betere deal hebben of de huidige sponsor zal plots met een verhoogd bod afkomen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:03
    Waarschijnlijk is het steeds dezelfde leukerd die belt naar het HLN met fakenieuws en is nu al aan het nadenken over wat hij morgen zal zeggen ☻
    Vind ik leuk
    vrijdag 18 mei 2018 om 12:18
    Fake of niet ; zo'n dingen gebeuren boven het hoofd van supporters.
    Ondanks extra sponsors enz komen toch meer ploegen in financiële problemen. Teken des tijds dat de hoorn des overvloeds leeg geraakt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Coucke verrast en dreigt samenwerking stop te zetten'