Revolutie van Coucke krijgt vorm: 'Geen toekomst meer voor een pak spelers'

    Revolutie van Coucke krijgt vorm: 'Geen toekomst meer voor een pak spelers'

    donderdag 17 mei 2018 om 14:00

    RSC Anderlecht haalde al drie nieuwkomers in huis voor volgend seizoen, de vierde moet Antonio Milic worden. Het huiswerk is echter nog lang niet af. Zo ziet het er naar uit dat paars-wit van een pak spelers afscheid zal nemen komende zomer.

    La Dernière Heure vermoedt dat er 22 spelers andere oorden zullen opzoeken na de Play-Offs. Eerst en vooral zijn er drie spelers einde contract. Het gaat om Boy de Jong, Enzo D’Alberto en Olivier Deschacht. Of die laatste nog een contractverlenging krijgt, valt nog af te wachten.

    Daarnaast heeft Anderlecht met Massimo Bruno, Henry Onyekuru en Lazar Markovic drie huurlingen in huis. Die eerste mag sowieso vertrekken, dat terwijl de Nigeriaan op weg is naar Borussia Mönchengladbach. Ook een verlengd verblijf van Markovic lijkt twijfelachtig.

    Vertrek van sterkhouders
    Bovendien zijn er pak spelers die azen op een transfer. Zo ziet het er naar uit dat Leander Dendoncker, Adrien Trebel, Kara Mbodji en Lukasz Teodorczyk een stap omhoog zullen zetten. Alexandru Chipciu, Stéphane Badji, Dylan Lambrecth en Silvère Ganvoula werden te licht bevonden.

    Tot slot heeft paars-wit ook een pak jonge spelers. Zij zijn op dit moment nog niet klaar voor het grote werk, waardoor een uitleenbeurt wenkt. Het gaat om Doumbia, Leya Iseka, Faes, Vancamp, Sowah, Decroix, Dauda en Kayembe.

    Plaats een reactie

    Zetterberg +9339
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    DD, Kara, Teo en Trebel, misschien vooral die laatste, zullen hard gemist worden! Dat vervangen lijkt me geen sinecure. Als we zoals gewoonlijk moeten wachten op de soldenperiodes (laatste dagen van de transfermarkt) zal het gene vette worden. Gelukkig lijkt dat niet het geval! Ik kijk al reikhalzend naar volgend seizoen uit!
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    donderdag 17 mei 2018 om 14:14
    Teo ga ik niet mss, maar voor de rest geef ik je helemaal gelijk. DD, trebel en kara zijn onze 3 beste spelers en het is hopen dat de toptransfers om hen te vervangen nog zullen komen en men er niet te lang mee wacht!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9339
    donderdag 17 mei 2018 om 14:20
    Tja Teo is natuurlijk wel doeltreffend gebleken...maar ik begrijp je wel
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    donderdag 17 mei 2018 om 14:27
    om het eufemistisch te zeggen ik hoop op een iets elegantere spits :)
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14476
    donderdag 17 mei 2018 om 14:13
    Beter ineens met de grove borstel erdoor gaan, al zou ik voor Trebel zeker een serieuze inspanning doen!
    Vind ik leuk
    Toca +33549
    donderdag 17 mei 2018 om 14:23
    Grote kuis in de kern houden is de belangrijkste opdracht van coucke.
    in principe gaan we volgens mij alleen Trebel hard missen.
    Dendoncker niet want die kan zich niet meer opladen.
    Al de rest gewoon weg..
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 06:44
    Doden gelijk in Lille .
    Vind ik leuk
    wimdevos +331
    donderdag 17 mei 2018 om 14:39
    Ik ben het niet eens dat het pak jongeren niet klaar zou zijn voor het grotere werk : ik zou een Faes, Delcroix, Vancamp, Doumbia sporadisch in het 1ste willen zien ; liever dat dan een zoveelste dure buitenlandse pseudo-vedette...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4122
    donderdag 17 mei 2018 om 15:12
    Bon even recapituleren

    Boy de Jong: weg => lijkt me logisch
    D'alberto: weg => logisch
    Deschaecht: weg => hoe die de laatste wedstrijden speelt, mag die van mij gerust nog een jaartje door. Is het niet zo, vind ik het ook niet erg

    Henry: weg => jup doe maar, omhooggevallen ventje
    Bruno: weg => doe maar, die is eerder gezakt qua niveau ipv verbeterd sinds em naar het buiteland is geweest.
    Markovic: weg => vind het op zich wel een goeie speler, maar ja zo een investering voor een blessuregevoelig speler, met da geld kan je meerdere posities deftig versterken. Als em niet blijft vind ik het dus ook niet erg.

    Dendoncker weg => zijn al lang afspraken over, en kan zich niet meer opladen voor rsca, dus ga maar
    Teo: weg => nooit echt een spits voor Rsca gevonden, dus doe maar weg
    Trebel weg => zowat de enige dat ik het jammer zou vinden, maar dan nog als die jongen een stap naar pakweg marseille kan zetten. Niet tegen verzetten, spelers tegen hun zin houden werkt contradictorisch.
    Kara weg => das al jaren dat die hengelt naar zijn transfer, en met die weerbarstige knie van hem, hebben we er ook niet zo veel meer aan.

    Chipciu, lambrecht, Ganvoula, Badji = niet veel woorden aan vuilmaken, dik onvoldoende

    En in de uitleenbeurten kan ik me perfect vinden. Lijkt me niemand tussen te zitten die echt rijp genoeg is voor de A kern.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:56
    Zo drastisch is misschien wel de goede methode
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Revolutie van Coucke krijgt vorm: 'Geen toekomst meer voor een pak spelers'