Revolutie van Coucke krijgt vorm: 'Geen toekomst meer voor een pak spelers'

    Revolutie van Coucke krijgt vorm: 'Geen toekomst meer voor een pak spelers'

    donderdag 17 mei 2018 om 14:00

    RSC Anderlecht haalde al drie nieuwkomers in huis voor volgend seizoen, de vierde moet Antonio Milic worden. Het huiswerk is echter nog lang niet af. Zo ziet het er naar uit dat paars-wit van een pak spelers afscheid zal nemen komende zomer.

    La Dernière Heure vermoedt dat er 22 spelers andere oorden zullen opzoeken na de Play-Offs. Eerst en vooral zijn er drie spelers einde contract. Het gaat om Boy de Jong, Enzo D’Alberto en Olivier Deschacht. Of die laatste nog een contractverlenging krijgt, valt nog af te wachten.

    Daarnaast heeft Anderlecht met Massimo Bruno, Henry Onyekuru en Lazar Markovic drie huurlingen in huis. Die eerste mag sowieso vertrekken, dat terwijl de Nigeriaan op weg is naar Borussia Mönchengladbach. Ook een verlengd verblijf van Markovic lijkt twijfelachtig.

    Vertrek van sterkhouders
    Bovendien zijn er pak spelers die azen op een transfer. Zo ziet het er naar uit dat Leander Dendoncker, Adrien Trebel, Kara Mbodji en Lukasz Teodorczyk een stap omhoog zullen zetten. Alexandru Chipciu, Stéphane Badji, Dylan Lambrecth en Silvère Ganvoula werden te licht bevonden.

    Tot slot heeft paars-wit ook een pak jonge spelers. Zij zijn op dit moment nog niet klaar voor het grote werk, waardoor een uitleenbeurt wenkt. Het gaat om Doumbia, Leya Iseka, Faes, Vancamp, Sowah, Decroix, Dauda en Kayembe.

    Plaats een reactie

    donderdag 17 mei 2018 om 14:05
    ik zou toch moeite doen om rebel te houden.....
    Vind ik leuk
    Zetterberg +5986
    donderdag 17 mei 2018 om 14:08
    Vrees dat hij echt weg wilt. Als Fransman zal het ook een droom zijn om voor een club als Marseille te mogen spelen.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +491
    donderdag 17 mei 2018 om 14:12
    je bedoelt Trebel, maar die wil hélaas weg, we zouden Markovic moeten houden, RSCA bezit over alle ellementen om dat te kunnen realiseren. Zeker nu er meer "koopkracht" is. Een jaar extra huren moet wel lukken, en Lazar voelt hem hier echt goed.
    Vind ik leuk
    Kettos +553
    donderdag 17 mei 2018 om 14:20
    Tis kopen of niks want is einde contract volgend seizoen en liverpool zal er nog geld van willen. Ik vond hem ook wel goede indruk nalaten maar om er pakweg 10 mio voor te betalen is toch ook een risico
    Vind ik leuk
    Rimka96 +491
    donderdag 17 mei 2018 om 14:36
    Ja 10miljoen is veel, daar heb je zeker gelijk in, maar ze moeten echt wel hun best doen om te onderhandelen en niet zomaar laten vallen. Met bepaalde voorwaarden in contract ofzo. Want ik vind Lazar prachtig om te zien spelen, toch de laatse wedstrijden. En voor hem is het een prachtig opportuniteit, om zekeer speelmogelijkheden te hebben volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:10
    Ze zullen inderdaad dat risico niet nemen, is véél te blessure gevoelig
    Vind ik leuk
    juan +261
    vrijdag 18 mei 2018 om 23:58
    Djuricic halen ipv Moriaka: maw Moriaka verkopen; en laten samenspelen met Markovic.
    Vind ik leuk
    ROBSON +1178
    donderdag 17 mei 2018 om 18:41
    Meer koopkracht? Coucke investeerde al meer dan 100 miljoen schulden incl. En gaf al 10 miljoen uit aan transfer. Niet dat hij niks meer gaat bijhalen maar er zullen eerst vertrekkers moeten zijn en het zou me verbazen dat je van boven genoemde vertrekkers vanaf geraakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 22:29
    Idd...
    Spellingscorrectie !
    Vind ik leuk
    Zetterberg +5986
    donderdag 17 mei 2018 om 14:06
    DD, Kara, Teo en Trebel, misschien vooral die laatste, zullen hard gemist worden! Dat vervangen lijkt me geen sinecure. Als we zoals gewoonlijk moeten wachten op de soldenperiodes (laatste dagen van de transfermarkt) zal het gene vette worden. Gelukkig lijkt dat niet het geval! Ik kijk al reikhalzend naar volgend seizoen uit!
    Vind ik leuk
    Kettos +553
    donderdag 17 mei 2018 om 14:14
    Teo ga ik niet mss, maar voor de rest geef ik je helemaal gelijk. DD, trebel en kara zijn onze 3 beste spelers en het is hopen dat de toptransfers om hen te vervangen nog zullen komen en men er niet te lang mee wacht!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +5986
    donderdag 17 mei 2018 om 14:20
    Tja Teo is natuurlijk wel doeltreffend gebleken...maar ik begrijp je wel
    Vind ik leuk
    Kettos +553
    donderdag 17 mei 2018 om 14:27
    om het eufemistisch te zeggen ik hoop op een iets elegantere spits :)
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11273
    donderdag 17 mei 2018 om 14:13
    Beter ineens met de grove borstel erdoor gaan, al zou ik voor Trebel zeker een serieuze inspanning doen!
    Vind ik leuk
    Toca +26884
    donderdag 17 mei 2018 om 14:23
    Grote kuis in de kern houden is de belangrijkste opdracht van coucke.
    in principe gaan we volgens mij alleen Trebel hard missen.
    Dendoncker niet want die kan zich niet meer opladen.
    Al de rest gewoon weg..
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 06:44
    Doden gelijk in Lille .
    Vind ik leuk
    wimdevos +266
    donderdag 17 mei 2018 om 14:39
    Ik ben het niet eens dat het pak jongeren niet klaar zou zijn voor het grotere werk : ik zou een Faes, Delcroix, Vancamp, Doumbia sporadisch in het 1ste willen zien ; liever dat dan een zoveelste dure buitenlandse pseudo-vedette...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2184
    donderdag 17 mei 2018 om 15:12
    Bon even recapituleren

    Boy de Jong: weg => lijkt me logisch
    D'alberto: weg => logisch
    Deschaecht: weg => hoe die de laatste wedstrijden speelt, mag die van mij gerust nog een jaartje door. Is het niet zo, vind ik het ook niet erg

    Henry: weg => jup doe maar, omhooggevallen ventje
    Bruno: weg => doe maar, die is eerder gezakt qua niveau ipv verbeterd sinds em naar het buiteland is geweest.
    Markovic: weg => vind het op zich wel een goeie speler, maar ja zo een investering voor een blessuregevoelig speler, met da geld kan je meerdere posities deftig versterken. Als em niet blijft vind ik het dus ook niet erg.

    Dendoncker weg => zijn al lang afspraken over, en kan zich niet meer opladen voor rsca, dus ga maar
    Teo: weg => nooit echt een spits voor Rsca gevonden, dus doe maar weg
    Trebel weg => zowat de enige dat ik het jammer zou vinden, maar dan nog als die jongen een stap naar pakweg marseille kan zetten. Niet tegen verzetten, spelers tegen hun zin houden werkt contradictorisch.
    Kara weg => das al jaren dat die hengelt naar zijn transfer, en met die weerbarstige knie van hem, hebben we er ook niet zo veel meer aan.

    Chipciu, lambrecht, Ganvoula, Badji = niet veel woorden aan vuilmaken, dik onvoldoende

    En in de uitleenbeurten kan ik me perfect vinden. Lijkt me niemand tussen te zitten die echt rijp genoeg is voor de A kern.
    Vind ik leuk
    WBs +345
    donderdag 17 mei 2018 om 15:50
    Sluit me volledig aan bij je recapitulatie + het niveau van Spajic en Obradovic zal ook de hoogte in moeten.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 15:56
    Zo drastisch is misschien wel de goede methode
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Revolutie van Coucke krijgt vorm: 'Geen toekomst meer voor een pak spelers'