Onthuld: 'Daarom moest Thijs zijn kastje leegmaken bij AA Gent'

Onthuld: 'Daarom moest Thijs zijn kastje leegmaken bij AA Gent'

donderdag 17 mei 2018 om 12:40

Bernd Thijs heeft zijn koffers moeten pakken bij AA Gent. Bizar genoeg werd hij amper enkele weken voor het einde van zijn contract aan de deur gezet. Michel Louwagie was blijkbaar al langer tegen hem.

Dat beweert Sport/Voetbalmagazine tenminste. 'Algemeen manager Michel Louwagie wilde eigenlijk al langer af van Thijs, zelfs voor de komst van Yves Vanderhaeghe. Vooral zijn (ingehouden) negatieve houding en constante muggenzifterij speelden in het nadeel van Thijs, die van april 2014 tot mei 2018 deel uitmaakte van de technische staf, maar de laatste maanden geen interviews gaf om te kunnen groeien in zijn nieuwe rol.'

De spelers haalden kennelijk weinig motivatie uit Thijs. 'De oud-middenvelder heeft een sterk en stug karakter, is een trots persoon maar hij is eerder pessimistisch ingesteld. Op training kon hij (vooral innerlijk) bijzonder kwaad worden als spelers hun best niet deden, een balaanname niet verliep zoals verhoopt of spelers verkeerd wegdraaiden.'

Plaats een reactie

VeeDeeVee +11253
donderdag 17 mei 2018 om 12:54
Met andere woorden: Thijs heeft zijn eigen mening en voelt zich klaar voor een kans als hoofdcoach. Waarom moet dat zo negatief geïnterpreteerd worden.. Alsof Vanderhaeghe zo'n tactisch genie is? Laat me niet lachen.
Vind ik leuk
dakcota +3399
donderdag 17 mei 2018 om 13:13
je kan niet goed lezen?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +11253
donderdag 17 mei 2018 om 13:15
Absoluut wel ;) 'Negatieve houding'.. Dat is Gent hun mening.
Vind ik leuk
dakcota +3399
donderdag 17 mei 2018 om 14:03
daarvooris olli ook naar Bkern gestuurd. een negatieve sfeer in een ploeg kan gewoonweg niet. ze kunnen thijs moeilijk naar de bkern sturen
Vind ik leuk
Patfey +3875
donderdag 17 mei 2018 om 18:16
Dat is dikke zever “negatieve houding’. Dat betekent gewoon dat er een handvol omhooggevallen pseudo-vedettes neit met kritiek omkunnen.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:01
En een ontslag 3 matchen voor het eind lost alles op.
Vind ik leuk
stama +713
donderdag 17 mei 2018 om 13:02
Te belachelijk voor woorden. Beter iemand die zeer kritisch is dan iemand die alles laat passeren. Dat is niet negatief zijn maar met je job bezig zijn. Als spelers daar moeite mee hebben, betaal ze dan minder!!!! Moet toch een luxejob zijn voetballer..... Nooit kritiek krijgen en doen waar je zin in hebt.!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 mei 2018 om 13:02]
Vind ik leuk
Patfey +3875
donderdag 17 mei 2018 om 18:17
Yep, schreef ik net ongeveer in dezelfde zin.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:08
Lijkt mij nu net een goede houding ! Hij wil vooruit met de kern
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:13
Lowagie is een soepkieken
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 13:15
met een badmutse op zijnen kop!
Vind ik leuk
SD +4706
donderdag 17 mei 2018 om 13:18
Flauwe kul dus
Vind ik leuk
Rimka96 +491
donderdag 17 mei 2018 om 14:43
Dikke zever, zeg de waarheid! Thijs wou de plaats van Yves!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:54
Tja en zo vindt men steeds iets nieuws uit om van iemand vanaf te geraken.
Het zijn net zo mannen die ze nodig hebben, totaal onafhankelijk en met een eigen en ijzersterke mening enkel op die manier kan je volgens mij een topteam creëren en trainen.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onthuld: 'Daarom moest Thijs zijn kastje leegmaken bij AA Gent'