Commotie rond de Gouden Stier: Geef hem dan meteen aan Harbaoui!

    Commotie rond de Gouden Stier: "Geef hem dan meteen aan Harbaoui!"

    donderdag 17 mei 2018 om 11:12

    Lierse SK bestaat niet meer, en dus wint Zulte Waregem zijn laatste match in Play-Off 2 sowieso met forfaitcijfers. Om Hamdi Harbaoui een faire kans te geven op de Gouden Stier wordt ook de finale tegen Lokeren plots meegeteld, maar daar kan Teddy Chevalier niet mee lachen.

    De Fransman van KV Kortrijk vindt het niet kunnen dat die wedstrijd plots wél meetelt voor het klassement. Dat was oorspronkelijk namelijk niet de bedoeling. “Dat ze de Gouden Stier dan meteen aan hem geven", klonk het bij Chevalier in Het Nieuwsblad.

    Coach Glen De Boeck vindt ook dat zoiets niet kan. "Ik snap niet dat ze tijdens het seizoen nog de spelregels kunnen veranderen. Waarom niet gewoon de titel toekennen na het einde van de reguliere competitie? Wij zullen er in Beveren alvast niet te veel op focussen: 21 goals in één seizoen is ook al heel mooi voor Teddy."

    Plaats een reactie

    MrComment +1149
    donderdag 17 mei 2018 om 11:26
    Tja, je kan het ook anders zien. Hoe eerlijk zou het zijn voor Harbaoui dat hij een wedstrijd minder de kans krijgt om doelpunten te maken omdat zijn tegenstander failliet is?
    Nu is er volgens mij weinig kans tot klagen. Er was meer kans dat hij zou scoren tegen Lierse dan tegen Lokeren.
    Vind ik leuk
    azerty +1329
    donderdag 17 mei 2018 om 11:43
    zalig.........dit is nu een gevolg van die PO. Geef deze titel op het einde van de reg. competitie. Lijkt mij veel eerlijker dan nu. Of deel ook het aantal goals door 2, kwestie van het wat spannender te maken op dat gebied.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:52
    Correct ! In de onderlinge wedstrijden van PO1 zijn de ploegen toch méér gewaagd aan mekaar
    ......In PO2 ligt dat eventjes anders....zeker als sommigen ploegen deze competitie zien als testen van jongeren of speeltijd gunnen aan jongens die het ganse seizoen de bank mochten verwarmen.Harbaoui (louter als vb) zal dan niet zo gemakkelijk een korf doelpunten maken zoals nu het geval is/was.Reg.kompetitie gedaan....topschutter gekend.Dus afschaffen die boel.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +491
    donderdag 17 mei 2018 om 11:47
    Teddy speelde 39wedstrijden waarvan hij er 21 heeft gescoort, Hamdi speelde 26wedstrijden met 22 goals, dusja... allé ciao Teddy!
    Vind ik leuk
    Vlaming +717
    donderdag 17 mei 2018 om 12:13
    Ik vind dat voor de topschutter alleen de doelpunten in PO1 mogen tellen, het is veel eenvoudiger om te scoren in PO2
    Vind ik leuk
    Carloske +149
    donderdag 17 mei 2018 om 12:16
    Dus als ge aantreedt in PO2 kun je geen topschutter worden? Rare hersenkronkel. Topschutter moet je zijn na de reguliere competitie, dit lijkt me logisch.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 13:54
    Correct.Afschaffen die boel.
    Vind ik leuk
    Brubru +2384
    donderdag 17 mei 2018 om 12:19
    Ik ben ZW supporter maar geef Chevalier hier gelijk. Ook Thelin kon niet spelen (scoren) tegen Lierse.
    Waarschijnlijk heeft WB geen uitleg gevraagd aan de Pro League.
    De Pro League zit hier natuurlijk met een probleem want het licentiesysteem (continuiteit weet je wel)
    faalde. Ben eens benieuwd wat er zou gebeurd zijn als er een PO1 ploeg plots zou stoppen twee weken
    voor het einde van de competitie.

    Als Teddy volgende match geen twee keer scoort verandert er niets.
    Vind ik leuk
    SD +4739
    donderdag 17 mei 2018 om 13:22
    Gouden stier aan iemand uit POII = niets waard
    Vind ik leuk
    CVG +3
    donderdag 17 mei 2018 om 14:12
    Ronduit belachelijk, wat als Chevalier eerste had gestaan en de laatste match van Kortrijk tegen Lierse was geweest? Dan was er voor chevalier geen match tegen Lokeren? STel dat Chevalier zelfs in Lokeren speelde, wat dan? Dan had die 41 matchen gehad?
    Gewoon POI en POII niet meereken in de stand en de topschutter na de reguliere competitie zijn prijs geven...

    Dit krijg je ervan als je een voetbalbond hebt met een gemiddeld IQ van hun bejaarde leeftijd...
    Vind ik leuk
    Hierulf +114
    donderdag 17 mei 2018 om 15:58
    Arme fransman... kutmentaliteit.
    Vind ik leuk
    CVG +3
    donderdag 17 mei 2018 om 17:39
    Harbaoui is moeders liefste?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Commotie rond de Gouden Stier: "Geef hem dan meteen aan Harbaoui!"