'Het zal bij 45 minuten in het eerste elftal van Anderlecht blijven voor jonkie'

    'Het zal bij 45 minuten in het eerste elftal van Anderlecht blijven voor jonkie'

    donderdag 17 mei 2018 om 08:27

    RSC Anderlecht wil in de toekomst nog meer gaan inzetten op de eigen jeugd. Maar niet elk talent van Neerpede zal doorbreken in het eerste A-elftal. Voor Nelson Azevedo lijkt het verhaal bij paars-wit over.

    Door onder meer blessureleed moest Hein Vanhaezebrouck dit seizoen een beroep doen op heel wat jongeren. Azevedo was een van hem. Begin februari kreeg de aanvaller op het veld van KV Mechelen (2-2) verrassend een basisplaats van Vanhaezebrouck. Aan de rust hield de trainer de speler binnen.

    Nadien kwam Azevedo niet meer binnen de lijnen bij de A-ploeg. Volgens La Capitale gaat dat in de toekomst ook niet meer gebeuren. De twintigjarige aanvaller mag deze zomer Anderlecht gratis verlaten. Op 30 juni loopt zijn contract in het Constant Vanden Stockstadion af. Paars-wit heeft geen intentie om de verbintenis te verlengen.

    Plaats een reactie

    Toca +26884
    donderdag 17 mei 2018 om 08:52
    Die zou wel is in het rijtje van spijt achteraf kunnen komen.
    Een jeugdspeler afschrijven na 45 minuten in de a ploeg is toch wel erg kort door de bocht.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +5986
    donderdag 17 mei 2018 om 08:55
    Het zal wel niet op basis van die 45' zijn, maar de vraag is waarom namen ze hem dan op in basis 11 tegen kvm?
    Vind ik leuk
    Toca +26884
    donderdag 17 mei 2018 om 09:26
    Zoals hieronder staat was hij bij de beloften telkens goed.
    Dus ik begrijp niet goed waarom hij nu ineens alles kwijt zou zijn.
    Zal wellicht de schuld van Hein zijn ;-)
    Vind ik leuk
    Johnmor +258
    donderdag 17 mei 2018 om 10:30
    Zeer blessuregevoelig. Lag meer in de lappenmand dan op het veld...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +5986
    donderdag 17 mei 2018 om 11:27
    en de var!

    Nee, misschien is het ook onjuist nieuws...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    AzEz86 +4784
    donderdag 17 mei 2018 om 08:55
    Bizar, hij is de beloftencompetitie echt ontgroeid (is toch wekelijks 1 van de uitblinkers) maar krijgt geen kansen bij de A-kern?
    Mss eerst eens uitlenen alvorens een definitief oordeel te vellen?
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:20
    Verschil tussen beloftecompetitie en eerste klasse is zoals tussen kleuter en universiteit. 't Is niet omdat je uitblinkt in het kleuter dat je het ook hogerop kan waarmaken. Zie naar Fran Brodic, waar heel FCB vorig jaar MPH om een kans smeekte nadat hij de beloftencomp. plat speelde. Een jaar later kwijnt hij weg in de Serie C. Zie ook Jorn Van Camp, scoorde met zijn ogen toe bij de beloften, nu degradatie met Roda. Zie Wout Faes, autoritair slot op de verdediging bij RSCA, nu uitgeleend aan begot Excelsior.
    Vind ik leuk
    buck +1897
    donderdag 17 mei 2018 om 11:48
    inderdaad.Genoeg voorbeelden.
    Vind ik leuk
    donderdag 17 mei 2018 om 11:54
    Komt simpelweg te kort
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Het zal bij 45 minuten in het eerste elftal van Anderlecht blijven voor jonkie'