Courtois ambitieus zoals altijd: 'WK-finale is onze ambitie'

Courtois ambitieus zoals altijd: 'WK-finale is onze ambitie'

Gepubliceerd: woensdag 16 mei 2018 om 20:23wo 16-05-2018 om 20:23

Thibaut Courtois heeft er met Chelsea geen al te leuk seizoen opzitten. De doelman kan zich na de finale van de FA Cup volop focussen op het WK.

Daar wil hij met de Rode Duivels hoge ogen gooien, zo vertelt hij aan Het Laatste Nieuws. "De ambitie om de WK-finale te halen is aanwezig in de groep. Op een WK moet je all the way durven gaan. Het is volgens mij ook gewoon het moment om het te doen. De meesten zitten nu op het piekpunt in hun carrière", stelt de doelman van Chelsea.

"Misschien kunnen sommigen dat nog wel twee jaar of vier jaar volhouden, maar je moet ook niet verrast zijn als na het WK sommige jongens afzwaaien. En dan is het moeilijk om in te schatten wie van de jongere generatie zal doorstromen. Het is ook niet dat er een lichting aankomt die je zag boomen zoals de onze", aldus Courtois.  

Poll

Vind jij de WK-finale een realistisch doel?

(123 stemmen)

Plaats een reactie

agdh +1847
woensdag 16 mei 2018 om 20:39
Met deze selectie MOET je gewoon de ambitie hebben om de finale te spelen! Of ze die ook effectief gaan halen is een ander paar mouwen
Vind ik leuk
Toca +44306
woensdag 16 mei 2018 om 20:40
Volledig mee eens. Al zal de kwartfinale een zware dobber worden als alles verloopt zoals verwacht.
Vind ik leuk
Mckenzie +4337
woensdag 16 mei 2018 om 20:48
En dan kan je die net zo goed winnen ook. We moeten af van onze typisch Belgische bescheidenheid.
Vind ik leuk
Kingambo +2163
woensdag 16 mei 2018 om 21:08
En ik win graag de lotto
Vind ik leuk
RD +855
woensdag 16 mei 2018 om 21:12
Ik denk dat er maar 3 landen meer kans hebben: Spanje, Duitsland en Brazilië. Dus waarom niet? Als alles in elkaar valt, kan er veel.
Vind ik leuk
Geofpurple +5632
woensdag 16 mei 2018 om 22:19
Zet Frankrijk er maar bij. Maar dat is net het probleem ik zie ze nooit winnen tegen Duitsland, Brazilie, en 1 van die 2 wordt sowieso de tegenstand. Blijf erbij om iets van prijs te pakken met deze generatie, dat hebben ze op het EK laten liggen. Daar lag heel de tabel op, en dan nog ga je het verknoeien.
Vind ik leuk
RAFC4000 +589
woensdag 16 mei 2018 om 22:57
Ik weet maar 1 ding, wij moeten nu of nooit alleen maar hopen. in London de hele tijd horen dat wij een fantastische nationale ploeg hebben met iedereen die de namen kan opnoemen is al een droom op zich. Wij krijgen nie snel meer zo een generatie, misschien wel nooit meer. Dus tis nu of nooit. als Portugal europees kampioen kan worden kunne wij zeker het wk winnen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws