Courtois ambitieus zoals altijd: 'WK-finale is onze ambitie'

    Courtois ambitieus zoals altijd: 'WK-finale is onze ambitie'

    woensdag 16 mei 2018 om 20:23

    Thibaut Courtois heeft er met Chelsea geen al te leuk seizoen opzitten. De doelman kan zich na de finale van de FA Cup volop focussen op het WK.

    Daar wil hij met de Rode Duivels hoge ogen gooien, zo vertelt hij aan Het Laatste Nieuws. "De ambitie om de WK-finale te halen is aanwezig in de groep. Op een WK moet je all the way durven gaan. Het is volgens mij ook gewoon het moment om het te doen. De meesten zitten nu op het piekpunt in hun carrière", stelt de doelman van Chelsea.

    "Misschien kunnen sommigen dat nog wel twee jaar of vier jaar volhouden, maar je moet ook niet verrast zijn als na het WK sommige jongens afzwaaien. En dan is het moeilijk om in te schatten wie van de jongere generatie zal doorstromen. Het is ook niet dat er een lichting aankomt die je zag boomen zoals de onze", aldus Courtois.  

    Poll

    Vind jij de WK-finale een realistisch doel?

    (123 stemmen)

    Plaats een reactie

    agdh +339
    woensdag 16 mei 2018 om 20:39
    Met deze selectie MOET je gewoon de ambitie hebben om de finale te spelen! Of ze die ook effectief gaan halen is een ander paar mouwen
    Vind ik leuk
    Toca +26807
    woensdag 16 mei 2018 om 20:40
    Volledig mee eens. Al zal de kwartfinale een zware dobber worden als alles verloopt zoals verwacht.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2415
    woensdag 16 mei 2018 om 20:48
    En dan kan je die net zo goed winnen ook. We moeten af van onze typisch Belgische bescheidenheid.
    Vind ik leuk
    Kingambo +637
    woensdag 16 mei 2018 om 21:08
    En ik win graag de lotto
    Vind ik leuk
    RD +232
    woensdag 16 mei 2018 om 21:12
    Ik denk dat er maar 3 landen meer kans hebben: Spanje, Duitsland en Brazilië. Dus waarom niet? Als alles in elkaar valt, kan er veel.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2160
    woensdag 16 mei 2018 om 22:19
    Zet Frankrijk er maar bij. Maar dat is net het probleem ik zie ze nooit winnen tegen Duitsland, Brazilie, en 1 van die 2 wordt sowieso de tegenstand. Blijf erbij om iets van prijs te pakken met deze generatie, dat hebben ze op het EK laten liggen. Daar lag heel de tabel op, en dan nog ga je het verknoeien.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +1825
    woensdag 16 mei 2018 om 21:41
    Het doet geen pijn om ambitieus te zijn.
    Ik zeg kwartfinale eruit, België heeft goede spelers maar geen echt team.
    Ze spelen veel topmatchen maar nooit samen..
    Op een WK is er ook wat geluk mee gemoeid maar ook kunde..
    Ik hoop ook op de finale maar ik ben meer realistisch dan ambitieus...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2160
    woensdag 16 mei 2018 om 22:17
    Kan me helemaal vinden in jouw uitleg. Sluit mij er dan ook bij aan.
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +495
    woensdag 16 mei 2018 om 22:57
    Ik weet maar 1 ding, wij moeten nu of nooit alleen maar hopen. in London de hele tijd horen dat wij een fantastische nationale ploeg hebben met iedereen die de namen kan opnoemen is al een droom op zich. Wij krijgen nie snel meer zo een generatie, misschien wel nooit meer. Dus tis nu of nooit. als Portugal europees kampioen kan worden kunne wij zeker het wk winnen
    Vind ik leuk
    Drekovic +7628