'Anderlecht mag gedroomde verdediger vergeten: transfer naar Schotland lonkt'

'Anderlecht mag gedroomde verdediger vergeten: transfer naar Schotland lonkt'

woensdag 16 mei 2018 om 19:51

Er waren de voorbije weken heel wat geruchten over een mogelijke terugkeer van Chancel Mbemba naar RSC Anderlecht. De Congolese verdediger zit op een zijspoor bij Newcastle United en is op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Veel supporters van paars-wit begonnen al te watertanden toen het nieuws uitlekte dat Mbemba mogelijk zou terugkeren naar Brussel, maar Anderlecht lijkt ondertussen te twijfelen. Volgens The Chronicle zou de vraagprijs van Newcastle te hoog liggen. Mbemba werd in de zomer van 2015 voor twaalf miljoen euro verkocht en Newcastle wil een groot deel van die som recupereren.

The Chronicle meldt verder dat er nieuwe interesse is opgedoken in Mbemba. FC Celtic ligt volgens de Britse krant in pole positie om de verdediger weg te plukken bij Newcastle. Bij de Schotse landskampioen kan Mbemba ploegmaat worden van Dedryck Boyata en Charly Musonda Jr. De definitieve transfer van Matz Sels -eveneens speler van Newcastle- naar Anderlecht lijkt wel bijna afgerond.

Lees ook: 'RSC Anderlecht heeft akkoord met doelman: contract van vijf jaar'

Plaats een reactie

Toca +26677
woensdag 16 mei 2018 om 19:54
Had liever Mbemba gehad dan sels van Newcastle maar goed voor geld danst den beer he. Jammer en sportief gezien toch ook gene vette.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:27
Een goede keeper is ook belangrijk. Anderlecht moet werk maken van een evenwichtig team en zo een goede centrale as neerzetten. Als ze een goede keeper hebben, daarvoor een goede centrale verdediger (liefst 2), een goede centrale middenvelder en een diepe spits, dan heb je al een heel goede basis. Sels is zeker een goede keeper, maar eigenlijk vrij duur. Als Anderlecht derde zou worden en dus zeker geen Champions League, dan zou Van Crombrugge zeker een waardig alternatief zijn en met dat geld dat ze uitsparen kunnen ze opleggen voor een goede verdediger.
Vind ik leuk
Toca +26677
woensdag 16 mei 2018 om 21:46
Ben ook wel fan van Sels hoor. Maar nog meer van Mbemba. Van Crombrugge vind ik niet zo super, en eupen vraagt daar 2 miljoen voor blijkbaar. Ook niet goedkoop.
Vind ik leuk
DDT +1938
woensdag 16 mei 2018 om 20:23
Charley zit al terug in Londen
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 00:34
En dan maar doorreizen naar België....en een ploegje zoeken in provinciale....

Ja
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 21:10
Was toch geen spek voor onze bek
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:12
Mbemba kon RSCA best gebruiken centraal achterin !
Veel meer dan te dure Sels
Vind ik leuk
Drekovic +7580
donderdag 17 mei 2018 om 00:38
Het is Herman en zijn maatje niet meer die onderhandelen dus Sels te duur moet men afwachten en hij is bereid om aan Anderlecht normen te komen spelen .
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 22:28
Ik vind wel dat als je 20 miljoen voor dendoncker kan krijgen ,van dat bedrag 10 miljoen gebruiken voor mbemba!
Dit vond ik een van de beste verdedigers ooit bij Anderlecht....
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 23:14
Als...kan krijgen.
Daar vrees ik voor hoor,hebben zn seizoen ook gevolgd.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 05:53
Mbemba? Tja die speelde dan ook niet bij Oostende of Kortrijk, noch in Armenië of Luxemburg.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 14:03
nee nee ,die komt van anderlecht
Vind ik leuk