'Standard komt heel goedkoop weg voor wijnglas-incident tegen Anderlecht'

    'Standard komt heel goedkoop weg voor wijnglas-incident tegen Anderlecht'

    woensdag 16 mei 2018 om 18:11

    Standard Luik moest vandaag voor de Geschillencommissie verschijnen om zich te verantwoorden voor het wijnglas-incident tijdens de wedstrijd tegen Anderlecht.

    Volgens La Dernière Heure komen de Rouches héél goedkoop weg. De Franstalige krant meldt dat het bondsparket een boete van 500 euro vraagt. Een kleine som voor het incident tijdens de topper. Plots viel een wijnglas naast de lijnrechter op het veld.

    Standard verweerde zich tegenover de Geschillencommissie door te stellen dat de dader in de buisiness seats zat. "Hij is niet speciaal supporter van Standard en had te veel gedronken", was de uitleg van Pierre Locht, juridisch directeur bij de Rouches.

    Plaats een reactie

    woensdag 16 mei 2018 om 18:38
    Belachelijk
    Vind ik leuk
    Hierulf +512
    woensdag 16 mei 2018 om 18:53
    Altijd hetzelfde met die kutclub...
    Vind ik leuk
    ScheveStek +923
    woensdag 16 mei 2018 om 19:00
    Wat is dat nu voor een kutreactie?
    Vind ik leuk
    dakcota +4241
    donderdag 17 mei 2018 om 14:21
    Een correcte, verschrikkelijke club.
    Vind ik leuk
    ScheveStek +923
    donderdag 17 mei 2018 om 18:31
    Zo'n verschrikkelijke club zal het wel niet zijn aangezien jullie club er zoveel spelers (jeugdspelers inclusief) is komen halen.

    Was het trouwens gene nek wat het glas had gegooid?
    Vind ik leuk
    dakcota +4241
    donderdag 17 mei 2018 om 19:09
    Nee, hij was zeker geen anderlecht supporter, dat is bewezen.

    en ik praat niet over de spelers he. :)
    Vind ik leuk
    SD +7113
    woensdag 16 mei 2018 om 18:54
    Belachelijk inderdaad om een club te straffen voor uitgenodigde pseudo-VIP's, temeer de persoon in kwestie gekend is
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:59
    Familie van Sa Pinto waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    woensdag 16 mei 2018 om 19:04
    Sorry maar ik blijf bij mijn eerste gedachte. Ze hebben de dader dus hoeven ze standard hier niet voor te straffen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:26
    Mijn beste Toca,
    Wanneer je wakker wordt met n ratelslang in je bed, dood je dan niet alleen het beest, maar wil je toch ook de man die het dier er gelegd heeft straffen?
    waarmee ik niet wil beweren dat Standard hier moedwillig aan deelnam, maar de club mag zich wel vragen stellen over hoe zoiets in godsnaam is kunnen gebeuren. Dat lijkt me dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    woensdag 16 mei 2018 om 19:30
    Dat wel natuurlijk maar als een dronken plastron vanuit zo n open raam een glas gooit moeten ze in de eerste plaats de dader straffen. Wat wel zal gebeuren, maar een boete van 500 euro hier voor Standard lijkt me meer dan voldoende.
    Vind ik leuk
    JDP +103
    donderdag 17 mei 2018 om 08:40
    Helemaal eens. Supporter (als we die al zo kunnen noemen) flink straffen. Dat soort pseudo-supporters moet er tussen uit.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:08
    Blijkbaar mogen ze meer dan een ander maar dat weten we al langer dan vandaag
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 19:48
    SCHANDALIG & GOEDKOOP !!
    Het zoveelste incident op Standard en het wordt nog amper bestraft !!
    Voor de UEFA-commissie kost dit minstens 5.000 tot 25.000 euro !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Standard komt heel goedkoop weg voor wijnglas-incident tegen Anderlecht'