Tegenslag voor Lierse, buur heeft geen zin meer in fusie

Tegenslag voor Lierse, buur heeft geen zin meer in fusie

woensdag 16 mei 2018 om 17:05

Lierse is failliet, maar de club hoopt een herstart te maken. De fusie met KFC Duffel is evenwel van tafel. Dat meldt de club uit de tweede amateurklasse. 

Duffel kwam er niet uit met de gesprekspartners van Lierse. De voorzitter van Duffel, Denis Raveschot, wilde vooral de eigenheid van zijn club behouden. Denk aan de clubkleuren het logo van Duffel.

Nu gaat men bij Lierse voor een samenwerking met Oosterzonen. Als dat lukt, maakt de club een doorstart in de eerste amateurklasse.

Voor Lierse is er gelukkig wel nog een andere reddingsboei. Lierse Voor Altijd zorgde voor een huwelijk met Lyra. Als er voor 1 juni geen andere optie is, gaat deze piste in werking.

Plaats een reactie

Toca +26675
woensdag 16 mei 2018 om 17:27
Lyra is dus de 3e keuze. In hun geval zou ik ook zeggen foert.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:05
Idd toca ik ben van kinds af supporter van lyra heb er zelf gespeeld en heb altijd mee gaan zien maar als dit gaat gebeuren vertik ik het voor nog te gaan als je de geschiedenis kent tussen lyra en lierse snap ik niet dat er nog maar nagedacht word over een eventuele fusie
Vind ik leuk
Toca +26675
woensdag 16 mei 2018 om 19:27
Nu heel veel ken ik niet van hun geschiedenis maar herriner me wel dat ze vroeger neerkeken op lyra vanuit Lierse.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 19:46
Is altijd zo geweest en er is al eens een fusie geweest maar omdat na verloop van tijd niets meer te zien was van lyra zijn ze opnieuw begonnen en net het jaar dat ze hun oude stamnummer gekregen hebben en kampioen gespeeld zijn gaat dit gebeuren
Vind ik leuk
Toca +26675
woensdag 16 mei 2018 om 19:48
Dat wist ik allemaal zelfs niet. Nu de 3e keuze zijn begrijp ik dus helemaal niet.
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 07:43
Niemand begrijpt deze keuze iedereen die ik ken van op lyra zegt niet meer te gaan kijken
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:41
Ach, wat heb je aan een club met de naam-als-een-klok 'Lyra-Lierse' met een regenboog aan clubkleuren... Laat het dan maar zo.
Vind ik leuk
Toca +26675
woensdag 16 mei 2018 om 20:50
Staan er natuurlijk wel een paar duizend fans zonder club he.
Vind ik leuk
woensdag 16 mei 2018 om 20:59
Moet je een club oprichten om supporters warm te houden, terwijl je daar sportief en emotioneel niet achter staat?
Ook heel erg dubbel trouwens; alle clubs in een fusie willen onvoorwaardelijk hun naam behouden, maar moesten ze dan ophouden te bestaan, is EENDER welk project goed... Belachelijk :-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 21:00]
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 09:53

KV Mechelen is aan het uitbreiden met hun stadion.
En het is ook minder dan 25 km.
Misschien kunnen ze daar gaan aankloppen.
Maar ja , de HARDE kern van Lierse heeft destijds KV ook meer dan eens staan uitgelachen en met geldbriefjes staan zwieren !!

Echter , veel van neutrale supporters wonen in Koningshooikt, Sint Katelijne Waver en OLV Waver.
Die switchen toch regelmatig tussen KV Mechelen en Lierse.
Dus die hebben al een oplossing.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tegenslag voor Lierse, buur heeft geen zin meer in fusie