Transferwoede kan Anderlecht-ontdekking duur te staan komen: 'Mogelijk uitlenen'

    Transferwoede kan Anderlecht-ontdekking duur te staan komen: 'Mogelijk uitlenen'

    woensdag 16 mei 2018 om 11:06

    Met Alexis Saelemaekers toverde Hein Vanhaezebrouck in 2018 een wit konijn uit de hoge hoed. Het jeugdproduct van RSC Anderlecht mocht geregeld opdraven op de rechterflank en deed dat meer dan behoorlijk. Dat levert echter geen garanties op voor komend seizoen.

    In het tweede deel van de Play-Offs geraakte Andy Najar (eindelijk) opnieuw wedstrijdfit en die heeft natuurlijk nog een streepje voor op Saelemaekers. De jongeling verdween dan ook naar de bank ten voordele van de Hondurees. Bovendien ligt met Dennis Appiah nog een valabele optie op rechts in de lappenmand, terwijl Marc Coucke vast van plan is verder te investeren in de spelerskern.

    Daardoor zou Saelemaekers vanaf de zomer zomaar ineens derde keuze kunnen zijn bij paars-wit. Aangezien de ontwikkeling van de belofte zo dreigt te stokken, overweegt Anderlecht om hem uit te lenen, weet La Capitale. Op die manier kan de tweevoudige belofteninternational verder ervaring opdoen. Kandidaten worden nog niet genoemd.

    Poll

    Kan Anderlecht Saelemaekers best uitlenen?

    (947 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +26884
    woensdag 16 mei 2018 om 11:18
    Houden en laten spelen verdomme. Met Najar er voor.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2428
    woensdag 16 mei 2018 om 11:54
    En Faes en Van Camp terug halen.
    Vind ik leuk
    Toca +26884
    woensdag 16 mei 2018 om 12:03
    Die zou ik precies nog een jaartje langer uitlenen.
    Vind ik leuk
    Drekovic +7642
    woensdag 16 mei 2018 om 12:56
    Voor de middenmoters in België voldoende , voor Anderlecht en top nog een jaartje ervaring opdoen en dit seizoen een basisstek afdwingen in Nederland
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3615
    woensdag 16 mei 2018 om 14:43
    Of omgekeerd. Dat hij voor Najar gaat spelen. Is hij eigenlijk geen winger ipv een back?
    Vind ik leuk
    Toca +26884
    woensdag 16 mei 2018 om 15:27
    Zou wel is goed kunnen. Alhoewel Najar na de match tegeb standard ook veel minder back is geworden voor mij.
    Vind ik leuk
    Bonanza +388
    woensdag 16 mei 2018 om 21:51
    Mijn gedacht
    Vind ik leuk
    Bonanza +388
    woensdag 16 mei 2018 om 21:51
    Of erachter. Volgens mij kan die gast aanvallen als de beste. Een echte balvirtuoos.
    Vind ik leuk
    WBs +345
    woensdag 16 mei 2018 om 11:34
    Ik denk dat ze hem gaan uitlenen om ervaring op te doen ! speelt altijd met heel veel inzet maar niet altijd even verstandig, wat uiteraard begrijpelijk is op die leeftijd ! met een volwaardige kern volgend seizoen zal hij bij Anderlecht niet veel van de bank komen vrees ik ! dus best uitlenen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 11:50
    Hij zal inderdaad uitgeleend worden om meer ervaring op te doen. Het volgend seizoen zal er ééntje van moeten zijn dus kan men zich niet veroorloven er jongens in te brengen van 18 die schoonheidsfoutjes maken. Dit kan punten kosten op het einde van de rit, nee het moet er boenk op zijn. Dit zal positief werken voor beide partijen, kijk naar Zetterberg, ook eerst te licht bevonden, uitgeleend maar was daarna wél de patron van de ploeg
    Vind ik leuk
    pateken +620
    woensdag 16 mei 2018 om 11:51
    En maar lullen over de jeugd die ze een kans willen geven....Alexis was zonder meer de ontdekking vh jaar: houden & koesteren
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:02
    Zo'n jonge spelers moeten vooral spelen. Dus uitlenen is de beste optie.
    Vind ik leuk
    Johnmor +258
    woensdag 16 mei 2018 om 12:03
    Nochtans was Amuzu eventjes daarvoor de ontdekking van het jaar...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:21
    Saelemakers verdient zijn plaats in het team GVD !!
    Hij us het enige lichtpunt in het team dit seizoen !!
    Vol inzet en overgave !!
    Vind ik leuk
    Crusader +648
    woensdag 16 mei 2018 om 12:32
    En de terugkeer van Najar was toch ook sterk (behalve die match dan tegen Standard)...
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:24
    Uitlenen mits enige speelzekerheid anders blijft hij beter mee trainen met anderlecht ipv meetrainen met middenmotor.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +64
    woensdag 16 mei 2018 om 12:34
    Zulte wrijft zich al in de handen......(als het niet te veel kost )
    Vind ik leuk
    dakcota +3464
    woensdag 16 mei 2018 om 14:36
    Inzet: 10/10
    Resultaat: 5/10

    een jaartje naar een middenmoter en dan knallen.
    Vind ik leuk
    Hhti +767
    donderdag 17 mei 2018 om 11:04
    Hoelang zal Najar volgend seizoen spelen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Transferwoede kan Anderlecht-ontdekking duur te staan komen: 'Mogelijk uitlenen'