Anderlecht zet kwaad bloed: '1A-clubs hekelen transferbeleid'

    Anderlecht zet kwaad bloed: '1A-clubs hekelen transferbeleid'

    woensdag 16 mei 2018 om 08:15

    RSC Anderlecht staat op het punt om Antonio Milic weg te halen bij KV Oostende. Na voorzitter Marc Coucke, sportief directeur Luc Devroe en sportdokter Chris Goossens is hij al de vierde die de kust inruilt voor de Brusselaars.

    Daar zal het wellicht niet bij blijven, want ook Knowledge Musona staat dichtbij een transfer naar paars-wit. Zelfs Aristote Nkaka – die recent voor amper 300.000 euro werd weggeplukt bij Royal Excel Moeskroen – staat op het verlanglijstje van Anderlecht.

    Onderlinge afspraakjes
    De andere JPL-clubs hebben zo stilaan hun mond vol van de 'samenwerking' tussen beide clubs. 'De onderlinge zaakje zullen mogelijk kwaad bloed zetten bij andere 1A-clubs, zeker als Anderlecht na Milic en Musona straks ook nog eens de interesse in Nkaka concretiseert', aldus Het Nieuwsblad.

    Daarnaast denkt Het Laatste Nieuws dat Coucke spelers als Milic en Musona voor een prikje kan weghalen. Meer nog: kwatongen beweren dat er bij de verkoop van beide clubs al onderhandeld werd over de transfers van verschillende KVO-spelers. 

    Poll

    Vind jij het erover?

    (1028 stemmen)

    Plaats een reactie

    JanB +5844
    woensdag 16 mei 2018 om 08:21
    Waarschijnlijk is dit een toegevoegd artikel in het overname contract van de aandelen KVO
    Callant heeft oogluikend getekend zonder te beseffen wat de gevolgen konden zijn
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    woensdag 16 mei 2018 om 09:46
    Callant is Coucke's stroman zoveel is zeker... Ik heb de persconferentie gezien, wat een blaaskaak is me dat zeg...
    Vind ik leuk
    Hierulf +923
    woensdag 16 mei 2018 om 10:13
    Bang voor iets ? Jaloers ? Gefrustreerd ?
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    woensdag 16 mei 2018 om 12:03
    Ja hoor, 'k heb al twee nachten geen oog meer dicht gedaan....
    Die man is een Ironman hé zeg wist je dat ? Ge zou voor minder niet meer slapen...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 08:24
    Voetbal is toch belazeren
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14476
    woensdag 16 mei 2018 om 08:30
    Eerlijk? Het begint wel wat belachelijk te worden. Je kan eens een speler wegkapen daar, maar dat zijn al 2 medewerkers en 2 - wellicht binnenkort 3 - spelers.
    Vind ik leuk
    Hierulf +923
    woensdag 16 mei 2018 om 10:14
    En ?
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6165
    woensdag 16 mei 2018 om 08:30
    Afspraken of niet, het is toch logisch dat Marc mensen meeneemt die hij vertrouwt? Het is toch logisch dat hij spelers die hij zeer goed kent (zowel qua karakter als talent) meeneemt?
    Iedereen die op voorhand anders had verwacht is dom en naief.
    Zolang er een marktconforme transferprijs voor betaald word zie ik hier ook geen graten in.

    Om nu te zeggen of dit ook effectief allemaal meerwaardes zijn weet ik niet, ik geef ze voorlopig het voordeel van de twijfel.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14163
    woensdag 16 mei 2018 om 08:37
    Van Milic wisten we het al lang dat hij naar RSCA zou gaan. Musona komt nu boven water, maar is eigenlijk ook logisch dat die een stap hogerop wil zetten. Zit eigenlijk al te lang in Oostende. Beiden zijn ook gewoon degelijke transfers voor Anderlecht, maar of het echt titularissen worden is een andere zaak.

    Die Nkaka transfer zou dan weer een ander paar mouwen zijn.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2239
    woensdag 16 mei 2018 om 08:37
    Niets mis met een goeie samenwerking. Er zullen ook nog spelers in de andere richting gaan.
    Vind ik leuk
    freeman +11027
    woensdag 16 mei 2018 om 09:03
    KVO als satelietploeg van Anderlecht ! Maar zal nu precies DAAR niet de vedetten vinden die ze in Brussel nodig hebben ! Veel bankverwarmers des te meer ..... Niet druk maken in dit transferbeleid !
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 16 mei 2018 om 09:07
    Er is niemand - zoals bij elke transfer trouwens - die weet hoeveel er ECHT betaald wordt dus hoeven die insinuaties niet.
    Dat Coucke veel mensen meeneemt is normaal. Of dat de juiste werkwijze is zal later blijken.
    Vind ik leuk
    Polikarpus +169
    woensdag 16 mei 2018 om 09:22
    Ochja toen Oostende bij Kortrijk ging aankloppen voor VDH, Marusic en tomasevic dan waren die van kortrijk ook niet content. Hoeveel spelers zullen er weigeren indien ze naar Anderlecht kunnen? De beste spelers kunnen kleine ploegen toch niet houden. We hebben het hier gewoon over transfers die het sportief beleid in Anderlecht door en door kennen. Veel meer dan gewoon een keer gescout. Enja wat is er mis met een minimale transfersom als Coucke Kvo al een 'dienst' bewezen had. Daarbij zouden eigenlijk enkel KVO sups boos moeten zijn dat Coucke nu zoiets doet en we er geen geld voor krijgen. Uiteindelijk heeft hij ervoor gezorgd dat het zover kwam.
    Btw over de transfers: Als die 2 in een ploeg spelen met nog andere deftige spelers, dan zijn dit zeer goede transfers. Het is niet omdat ze van KVO komen dat ze niet voldoen. Zo'n slechte spelerskern hadden wij niet, gewoon wat pech dit seizoen. Zijn ook de spelers die sterkhouder waren toen wij PO1 speelden.
    Nkaka begrijp ik minder, maar dat is wss voor de breedte en om aan genoeg belgen te komen.
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    woensdag 16 mei 2018 om 09:45
    Coucke betaald ze Twee Keer, wat is daar verkeerd aan!
    Vind ik leuk
    Hierulf +923
    woensdag 16 mei 2018 om 10:09
    Dat iedereen maar kijkt in zijn eigen schotel...
    Vind ik leuk
    SD +8743
    woensdag 16 mei 2018 om 10:23
    Coucke had ook voor die mannen betaald bij KVO; het heeft geen zin om te janken.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3706
    woensdag 16 mei 2018 om 11:03
    Anderlecht zet bij 't minste kwaad bloed. Raakt mijn koude kleren niet.
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    woensdag 16 mei 2018 om 11:35
    Ook Patje De Schepper, verantwoordelijk voor het wegscheppen van het binnengewaaide zand in het stadium van de kustploeg, zou de overstap naar paarswit maken...wat zijn functie bij de brusselaars zal zijn is minder duidelijk...
    Vind ik leuk
    Crusader +1564
    woensdag 16 mei 2018 om 12:17
    Naar horen zeggen kan hij zijn job verder blijven uitoefenen maar dan in het "wegscheppen" van overtollige spelers... ;)
    Vind ik leuk
    dakcota +4367
    zaterdag 19 mei 2018 om 01:49
    Tis niet dat we kampioen spelen met spelers van oostende, puur aanwinsten voor de breedte.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Anderlecht zet kwaad bloed: '1A-clubs hekelen transferbeleid'