UPDATE: 'Nog geen akkoord voor Anderlecht, paars-wit zet in op dubbeldeal'

    UPDATE: 'Nog geen akkoord voor Anderlecht, paars-wit zet in op dubbeldeal'

    donderdag 17 mei 2018 om 08:15

    RSC Anderlecht heeft een akkoord met Matz Sels bereikt. Paars-wit heeft een contract voor vijf jaar klaarliggen voor de Rode Duivel, maar Newcastle United doet nog moeilijk. Zij willen het onderste uit de kan.

    Het Laatste Nieuws meldt dat de onderhandelingen met The Magpies zeer moeizaam verlopen. Dat terwijl tussen paars-wit en Sels alles in kannen en kruiken is. De doelman van Anderlecht – die op dit moment nog gehuurd wordt van de Engelsen – is zelfs bereid water bij de wijn te doen.

    Zo wil Sels een fors deel van zijn loon inleveren om in het Astridpark te blijven. Bij Newcastle verdiende hij circa één miljoen euro, een bedrag dat Anderlecht niet wil betalen. Het probleem situeert zich echter vooral op clubniveau.

    Vier miljoen euro
    Zo hoopt Newcastle minstens vier miljoen te vangen voor hun doelman. In 2016 betaalden The Magpies nog 6,6 miljoen euro aan KAA Gent. De Engelse middenmotor hoopt nu een flink deel van dat bedrag te recupereren.

    Anderlecht is bereid te investeren in Sels, maar het water tussen beide partijen is momenteel nog veel te diep. Het sluitstuk zelf hoopt dat de deal rondgeraakt, want Sels voelt zich goed in zijn vel bij paars-wit. Ook de Brusselaars spreken het vertrouwen in de Rode Duivel uit.

    Update 17/05, 08.15: Anderlecht en Newcastle hebben nog altijd geen overeenkomst gevonden in de zaak Sels. Volgens Sportwereld hoopt Anderlecht dra te transfer af te ronden. Maar paars-wit gaat voor een dubbelslag. Het wil ook Chancel Mbemba strikken. Dat wordt niet eenvoudig, want ook Standard en Celtic gaan voor de verdediger. 

    Poll

    Is Sels vier miljoen waard?

    (1095 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +33094
    woensdag 16 mei 2018 om 07:06
    Komt goed. Met Sels zijn we denk ik weer voor jaren vertrokken in de goal.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14320
    woensdag 16 mei 2018 om 07:16
    De Engelsen plooien wel. Niemand gaat meer betalen dan dat RSCA wil geven.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1588
    woensdag 16 mei 2018 om 09:04
    Die mannen van Newcastle staan nochtans bekend als harde onderhandelaars.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 07:18
    Wat een wonderkeeper ? Is er niks beter op de markt ?
    Vind ik leuk
    TageMeister +4609
    woensdag 16 mei 2018 om 07:58
    Noem mij een Belgische op... Goede keeper en ervaring.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6142
    woensdag 16 mei 2018 om 08:16
    Courtois, Mignolet, Casteels... ;-)

    Haalbare kaarten: Sels, Proto, Kaminski
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4033
    woensdag 16 mei 2018 om 11:17
    Moeten ze eens polsen bij De Gea ofzo??? Hebt hier soms mensen die n'importe quoi vertellen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9232
    woensdag 16 mei 2018 om 11:38
    Je heet niet voor niets steukers ;)
    Vind ik leuk
    Hhti +1454
    woensdag 16 mei 2018 om 07:56
    Nu opeens verdiende Sels maar 1milj€/j. Enkele dagen geleden was het nog 2milj€. Tja de pers hé, veel blablabla en gissen. Maar effectieve waarheden, O zo weinig!!
    Vind ik leuk
    TageMeister +4609
    woensdag 16 mei 2018 om 07:59
    Miss netto vs bruto
    Vind ik leuk
    Steffi +86
    woensdag 16 mei 2018 om 08:50
    The Tank is beter Frank dan komt Sels
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 09:07
    Heeft een goede uitrap, een meevoetballende keeper, zeer goede reflexen en techniek. Wat moet je meer hebben?
    Zeer goed idee langs beide zijden.
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 16 mei 2018 om 09:14
    Vind ik ook. Ook al hou ik niet van zijn irritante overacting als hij in duel eens licht geraakt wordt zal men geen betere vinden in onze competities.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:16
    De topspelers en keepers willen niet naar ons land komen. Dan moet je zoeken bij de categorie eronder, Is bij iedere ploeg nu zo.
    Vind ik leuk
    dakcota +4335
    donderdag 17 mei 2018 om 14:28
    .