Pro League schept duidelijkheid: Harbaoui krijgt boost voor topschutterstitel

    Pro League schept duidelijkheid: Harbaoui krijgt boost voor topschutterstitel

    dinsdag 15 mei 2018 om 23:28

    De landstitel is al uitgereikt, ook de Profvoetballer van het Jaar is bekend, maar in de strijd om de Gouden Stier kan het nog twee kanten op. Zowel Hamdi Harbaoui (Zulte Waregem) als Teddy Chevalier (KV Kortrijk) komen nog in aanmerking. Die eerste haalt nu een belangrijke slag thuis.

    Door het faillissement van Lierse SK krabde de Tunesiër zich de voorbije dagen immers even achter de oren. Essevee moest op papier eigenlijk nog aan de bak tegen de Pallieters, maar die wedstrijd kan nu dus niet doorgaan. Daardoor zou Chevalier echter een wedstrijd meer afgewerkt hebben dan zijn concurrent, aangezien KVK wél twee keer tegen Lierse uitkwam.

    In het reglement van de Pro League stond initieel dat de topschuttersstand afgesloten zou worden na Play-Off 2. Daar heeft men nu een mouw aan gepast. Aangezien Zulte Waregem ook nog de finale van Play-Off 2 moet betwisten (Sporting Lokeren is de opponent), zal het klassement pas na die partij definitief vastgelegd worden werd bevestigd aan Sporza. Zo krijgt Harbaoui dus evenveel kans om zijn doelpuntje voorsprong te verdedigen tegen Chevalier: 22 versus 21 staat het momenteel.

    Plaats een reactie

    koalaM +199
    woensdag 16 mei 2018 om 00:59
    Dat lijkt me eerlijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 06:46
    Thelin heeft ook match minder, maar dat telt precies niet...
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1266
    woensdag 16 mei 2018 om 07:14
    U heeft inderdaad een punt maar ik denk dat daar de focus niet ligt omdat hij ze 99% zeker niet meer zal in halen. Maar zoals u interpreteert iedereen gelijk aan de wet
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 07:23
    Nee, das waar maar harbauoi had bij anderlecht maar wat meer ad aftrap moeten komen zijn... nu omwille vd forfait v lierse zeuren is belachelijk... schorsingen en blessures kunnen er ook voor zorgen dat je minder matchen hebt
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1266
    woensdag 16 mei 2018 om 08:21
    Ja maar dit is belgië en dit is niet de eerste rare beslissing
    Vind ik leuk
    nico31 +211
    woensdag 16 mei 2018 om 08:49
    Maar als de trainer van Anderlecht hem niet op blad zet kan hij moeilijk aan de aftrap komen eh ? Logisch denk ik toch?
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 16 mei 2018 om 09:33
    100 pct gelijk! Die maatregel bewijst dat het systeem van de licenties niet goed heeft gewerkt. Normaal zou Lierse die twee matchen moeten spelen hebben want door een licentie te verlenen is normaal de continuiteit voor het seizoen waarvoor de licentie werd gegeven gewaarborgd. Niet dus.
    Veronderstel eens dat dit zou gebeuren met een ploeg uit PO1. Dat er daar een ploeg twee speeldagen voor het einde stopt en eventueel mee over de titel beslist.
    Ik ben er zeker van dat de Pro League daar anders zou hebben op gereageerd en de pers zeker.
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    woensdag 16 mei 2018 om 09:25
    Ik ben ZW supporter maar vind dit een absurde beslissing.
    Sowieso is sedert de invoering van PO's de topschuttersstand niet meer representatief omdat je PO1 en PO2 nu eenmaal niet kan vergelijken. De topscorer zou dit jaar echter ook na de reguliere competitie niet naar een PO1 ploeg zijn gegaan.
    Maar je kan moeilijk 3 topscorers aanduiden natuurlijk (1 gewone competitie en 1 voor PO1 en PO2).
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:32
    Vind ik ook...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Pro League schept duidelijkheid: Harbaoui krijgt boost voor topschutterstitel