Déjà-vu bij kampioen Club: Toen in augustus al niet meer zelfde drive en grinta

    Déjà-vu bij kampioen Club: "Toen in augustus al niet meer zelfde drive en grinta"

    dinsdag 15 mei 2018 om 22:34

    Voor de tweede keer in drie jaar tijd veroverde Club Brugge de landstitel. De vorige keer werd die triomftocht gevolgd door een bijzonder moeilijke jaargang. Diezelfde ervaring wil Vincent Mannaert nu koste wat kost vermijden.

    "Alles start met een goeie evaluatie", doet de algemeen directeur in Sport/Voetbalmagazine zijn strategie voor de komende weken uit de doeken. "De voorzitter, de trainer en ikzelf gaan de tijd nemen om dat goed te doen. Dat is iets wat we al zeven jaar echt grondig doen na het seizoen. En vervolgens speelt de wetmatigheid van de markt. We zijn voor een stuk een transit- en opleidingsland. Dan is het afwachten wat er boven jou gebeurt."

    "Voor mij is het veel meer het mentale aspect dan het voetbaltechnische dat vorige keer in het postkampioenenjaar de verwachtingen niet zijn ingevuld, zowel Europees als in de competitie", verwijst Mannaert naar het laatste seizoen onder Michel Preud'homme. "Ik heb vorig seizoen vastgesteld dat eigenlijk al in augustus niet meer dezelfde drive en grinta aanwezig waren. Te veel werd gezegd: 'We gaan er wel staan op het moment dat het moet.' Zo werkt het niet, dat is geen lichtknop die je aan en uit kan zetten."

    Poll

    Wat moet Club Brugge doen om de lijn door te trekken?

    (561 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kingambo +637
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:45
    In de CL met correct fluitende arbitrages maakt ge geen schijn van kans...maak u maar weer belachelijk en heel Belgisch voetbal op de koop toe
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:55
    Dat zal zeker kunnen wat je zegt. Dikke kans. Maar wat dan gezegd van Anderlecht of Standard, met een correct fluitende arbitrage stonden jullie nu op plaats 6 en 5. Wat zal dat voor een armoe wel niet zijn. Club stond van begin tot 't eind eerste, competitie en PO1. Duidelijk met voorsprong de betere ploeg. Denkt daar maar 's aan. Bougnoul Jacques
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:13
    Tja, we hadden een goed voorbeeld ivm 0 pntn.
    Vind ik leuk
    E1000 +120
    woensdag 16 mei 2018 om 18:53
    Was maar een evenaring!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:16
    Ok, zoals RSCA vorig seizoen en waarschijnlijk ook Standard als ze de CL halen... heb jij een glazen bol misschien?
    Vind ik leuk
    CedricVDE +477
    woensdag 16 mei 2018 om 06:45
    Ik wil niks zeggen, maar Anderlecht heeft dit jaar meer punten gehaald in een moeilijke groep, dan Club in een gemakkelijke groep. Zijn reactie is dus wel logisch. Club heeft zich al eens eerder belachelijk gemaakt in de CL niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 07:43
    hoeveel punten heeft Anderlecht gehaald in de cl vorig jaar????dus niet belachelijk doen he,2p of 0 punt is evenveel als 0 punt
    Vind ik leuk
    CedricVDE +477
    woensdag 16 mei 2018 om 08:38
    In dit geval wel eh. Dr groep van Anderlecht was velen male sterker. De prestatie van Anderlecht is dus niet zo slecht terwijl die van Club....
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:04
    Als je over het verleden blijft praten... welke club heeft een finale van het Kampioenenbal gespeeld? Anderlecht niet hoor........ klaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Déjà-vu bij kampioen Club: "Toen in augustus al niet meer zelfde drive en grinta"