Mulder viseert topaankoop van Anderlecht: 'Te bescheiden om een leider te zijn'

    Mulder viseert topaankoop van Anderlecht: 'Te bescheiden om een leider te zijn'

    dinsdag 15 mei 2018 om 21:19

    Sven Kums werd vorige zomer met veel toeters en bellen binnengehaald door RSC Anderlecht. De middenvelder moest één van de steunpilaren worden in de ploeg van paars-wit, maar het draaide anders uit.

    Kums had moeite om zijn niveau van bij AA Gent terug te vinden. Volgens Jan Mulder had Anderlecht hem nooit mogen terughalen. "Hij was goed bij Gent, maar hij is een speler die ingebed moet worden in vertrouwdheid. Kums is te gevoelig, alles moet rond hem draaien. En als hij niet meteen zijn stempel drukt, krijgt hij meteen kritiek van analisten", vertelde Mulder aan Sport/Voetbalmagazine.

    "Er is een verschil tussen Gent in zijn grote dagen en Anderlecht. Dat ervaart een speler die in het Astridpark aankomt wel. Kums voelt, net als Hein: wij zijn nu van Anderlecht. Heel je leven tegen opgekeken. Dat is fijn, dat Hein en Sven zo denken, maar het is tevens een druk waar je moet kunnen aan voldoen."

    "Toen Kums tekende, dacht ik meteen dat het moeilijk zou worden voor hem omdat hij mislukt was bij Udinese. Zo'n goeie speler. Ik hoop dat ik ongelijk krijg. Ik heb Kums altijd een AA Gentspeler gevonden. Hij is te bescheiden om de leider elders te zijn. Zijn klasse gedijt bij volledig vertrouwen. Hij moet op zijn gemak zijn voelen", besloot de Nederlandse analist.

    Plaats een reactie

    Kettos +543
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:27
    Ik dacht wel dat hij top ging zijn toen ze hem kochten, maar heeft werkelijk niets laten zien dit seizoen. Hopelijk durft Hein hem uit de ploeg te zetten als hij volgend jaar weer zo presteert....
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +9231
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:38
    Hij mist vooral een speler zoals Renato Neto naast zich. Die was zo enorm belangrijk op ons middenveld.

    Zoals ik ooit al eerder hier eens heb neergeschreven. Kums was de wel de motor bij Gent, maar Neto was de olie die ervoor zorgde dat alles gesmeerd liep.
    Vind ik leuk
    Kettos +543
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:41
    Wat voor een speler is neto, is dat geen type Dedoncker?
    En wat voor blessure heeft diene eig, diene is precies al een jaar geblesseerd?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +9231
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:57
    Vergelijkbaar met Dendoncker inderdaad.


    Hij is zo goed als een volledig seizoen out geweest dit jaar. Al traint hij al een hele tijd terug mee met de groep. Yves heeft samen met de staff besloten om hem dit jaar niet meer te gebruiken. Maar in principe is hij hersteld van zijn blessure.

    Hij kreeg last aan zijn knie net voor de matchen tegen Tottenham. In maart vorig jaar hebben ze toen een kijkoperatie gedaan en waren er enkele weken nodig om te herstellen van die operatie. Toen werd er nog heel mysterieus gedaan over de ernst ervan. Uiteindelijk hebben ze Neto 3 van de laatste 4 PO1 wedstrijden laten spelen vorig seizoen. Alles leek toen dus terug in orde te zijn.

    Het is maar na zijn afgesprongen transfer (afgekeurd bij de medische keuring) dat er naar buiten gekomen is dat zijn blessure veel ernstiger was. Waardoor hij een zware knieoperatie heeft ondergaan, met dus het gevolg dat hij dit seizoen niet gespeeld zal hebben.
    Vind ik leuk
    Patfey +3889
    woensdag 16 mei 2018 om 06:41
    Daarom heb ik elders geschreven dat hij in mijn ogen niet complementair is met Trebel.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +9231
    woensdag 16 mei 2018 om 11:26
    Trebel was de grote man bij Standard, Kums bij Gent, Dendoncker had er een topjaar opzitten vorig jaar. Een Kums laat zich volgens mij sneller duwen in een dienende rol dan Trebel en Dendoncker was tot aan de Play-Offs een ramp dit seizoen.

    Als Anderlecht zijnde, zou ik nu inzetten op Morioka. Aangezien Trebel en Dendoncker al zo goed als zeker weggaan. Kums zou misschien ook beter naar een andere club zoeken.
    Vind ik leuk
    Hierulf +108
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:39
    Mag weg, te onzichtbaar
    Vind ik leuk
    Kettos +543
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:48
    Zal niet gebeuren, Hein is grote fan...maar mss zal je dan zeggen hein mag ook weg... :D
    Vind ik leuk
    WBs +344
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:09
    Inderdaad ! Hoe rapper hoe liever ! Gent is Anderlecht niet ! Als je een Europese subtopper wil worden volgens Coucke, moet je 70% van de huidige kern vervangen .... inclusief HVH !!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:28
    Wie zou je dan in de plaats van Hein willen? Hein is een van de beste Belgische trainers.
    Vind ik leuk
    juan +260
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:33
    Sa Pinto
    Vind ik leuk
    WBs +344
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:58
    Hoeft geen Belg te zijn é ! Hangt vooral af van de spelerskern en mentaliteit van trainer naar spelers ! Dit seizoen was Hein vooral een olifant in een porseleinenkast ! Veel gejammer weinig oplossingen ?! En vooral wild om zich heen slaan ! Zowel binnen het sportieve gedeelte als erbuiten .....en ja zelfs met een volwaardige kern was het immers ook niet gelukt ! Mentaliteit zit niet goed ! Nogmaals Gent is Anderlecht niet ! Misschien heeft Marc Coucke ergens een witte raaf zitten ? Ik hoop alvast op een grondige grote kuis !
    Vind ik leuk
    Roach +548
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:15
    Hij heeft het zichzelf aangedaan door meteen voor Anderlecht te tekenen. Het draaide bij ons sowieso al niet en dan krijg je nog een wintermercato waar je zwakker uitkomt i.p.v. sterker. Volgend seizoen met een sterkere kern zullen we pas echt kunnen oordelen of hij ook bij ons een succestrainer kan worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:07
    Sven Kums voor dit seizoen een dikke buis met 3 op 10 ! En dan ben ik nog heel genereus !
    Vind ik leuk
    Drekovic +7598
    woensdag 16 mei 2018 om 00:22
    Volgend seizoen met glans slagen in zijn 2é zit net zoals zijn trainer
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    wesleyvb +559
    woensdag 16 mei 2018 om 02:29
    Kums is een watje, als leider moet je ballen hebben, dat ontbreekt er bij hem/haar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Mulder viseert topaankoop van Anderlecht: 'Te bescheiden om een leider te zijn'