Krijgt het Koning Boudewijnstadion een make-over? ''Concensus groeit''

    Krijgt het Koning Boudewijnstadion een make-over? ''Concensus groeit''

    dinsdag 15 mei 2018 om 18:17

    Het Eurostadion had de nieuwe voetbaltempel in ons land moeten worden, maar dit project liep uit op een fiasco. De Rode Duivels blijven de komende jaren dus hun matchen in het Koning Boudewijnstadion blijven spelen. Op de achtergrond wordt er wel gesproken over een grondige renovatie.

    Wilfried Meert, oud-voorzitter van de Memorial Van Damme, is ook een voorstander van een modernisering. ''Nu het Eurostadion blijkbaar begraven is, denk ik dat de consensus groeit om het Koning Boudewijnstadion te behouden en het vroeg of laat te renoveren.'' Meert denkt dat het nog wel even kan duren voordat er concrete plannen op tafel komen. ''Voorlopig horen wij er niets meer over en ik verwacht dat dat de komende twee jaar zo zal blijven door de verkiezingen'', laat hij weten aan VTM Nieuws.

    Meer vindt dat een make-over ook in het belang is van de KBVB en de Rode Duivels. ''Zij zijn zo’n sterk merk voor ons land en verdienen een echte thuishaven. Men gaat toch niet beginnen leuren tussen stadions met 20.000 à 25.000 toeschouwers, waar ze makkelijk een stadion met 45.000 toeschouwers kunnen vullen. De voetbalbond heeft ook alleen baat bij een grondig gemoderniseerd en gerenoveerd Koning Boudewijnstadion.''

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    Luvabo +224
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:23
    Tegen de tijd dat ze een deftig stadion hebben is de hoog conjunctuur van de Rode Duivels voorbij en worden we terug een meelopertje zoals vroeger......
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:25
    Konden ze dit van in het begin niet doen ipv die tralala daar eerst bij
    Vind ik leuk
    Toca +33307
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:30
    Zoals zo dikwijls zullen we in België weer te laat zijn.
    Vind ik leuk
    SD +8678
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:32
    Heel juist maar wat denkt de heer Courtois daarvan ?
    Vind ik leuk
    Patfey +5086
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:30
    En wie ligt daar wakker van :)
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1332
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:35
    Alain Courtois.. Niet Thierry of Thibaut :)
    Vind ik leuk
    Patfey +5086
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:42
    Dat had ik door hoor. En opnieuw, wie ligt daar wakker van, zeker na de knoeiboel die hij van het Eurostadion gemaakt heeft?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 20:43]
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1594
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:44
    we moeten hem gewoon de indruk geven dat het zijn idee al van in het begin was, en alles komt goed.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14072
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:02
    Dat wordt weer een clowneske bedoening voor de komende 5 jaar.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    dinsdag 15 mei 2018 om 19:14
    Hoe grappig ! Hij wil gewoon een atletiek stadion voor 1 maal per jaar te gebruiken :D

    Afbreken en opnieuw bouwen ipv oplappen
    Vind ik leuk
    Hhti +1454
    woensdag 16 mei 2018 om 08:11
    Hebben de voetballers van België dan al prijzen gewonnen? Als ze er moeten staan dan staan ze er niet hé. Bij den altetiek is dit toch wel even anders.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1400
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:26
    Ik ben voor een nieuw modern stadion, geen oppervlakkige make-over....Als ze bedoelen met grondig renoveren: huidig stadion tegen de vlakte en volledig nieuw stadion op zelfde plek, dan wel ok...geen gebricoleer, van willen en niet kunnen...zal niet goedkoper zijn dan nieuw-nieuw
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 21:27]
    Vind ik leuk
    Hhti +1454
    woensdag 16 mei 2018 om 08:08
    Typisch België, een kieken kan een klacht indienen zodat de bouw niet kan doorgaan. Kijk naar de buurlanden, daar kan onze graaipolitiek nogg heel veel van leren!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Krijgt het Koning Boudewijnstadion een make-over? ''Concensus groeit''