Strijd tussen Standard en Anderlecht is financieel interessant voor Club Brugge

    Strijd tussen Standard en Anderlecht is financieel interessant voor Club Brugge

    dinsdag 15 mei 2018 om 17:02

    Club Brugge is al kampioen, maar voor Blauw-Zwart is het ook belangrijk wie straks tweede wordt. Voor Blauw-Zwart is het interessanter dat Standard straks als tweede eindigt en niet Anderlecht.

    Door de landstitel is Club Brugge opgeschoven in de zogenaamde vijfjarenranking. Onder meer die ranking bepaalt hoeveel een club krijgt uit de TV-gelden. Dankzij het kampioenschap staat Club Brugge nu eerste in die vijfjarenranking.

    Indien Anderlecht tweede dit seizoen wordt, beent paars-wit Club Brugge bij op de eerste plaats. Dat rekende Het Nieuwsblad uit. Indien Standard tweede eindigt, behoudt Club Brugge alleen de leidersplaats in de vijfjarenranking en blijft Anderlecht tweede staan.

    De top vijf
    In de vijfjarenranking staat KAA Gent derde. Standard staat vierde (ook als het dit seizoen tweede eindigt). Charleroi vinden we terug op plaats vijf. Na een minder seizoen zakt Zulte Waregem uit de top vijf.

    Naast de vijfjarenranking bepaalt ook de eindstand van dit seizoen het percentage dat een club krijgt van de TV-gelden.

    Poll

    Wie wordt tweede?

    (1134 stemmen)

    Plaats een reactie

    JanB +4761
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:07
    Op de foto staan de twee dikke vriendjes
    https://www.youtube.com/watch?v=H_73iZt6MAA
    Vind ik leuk
    SD +7113
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:23
    Sorry: de dikke en de dunne
    Vind ik leuk
    freeman +9159
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:11
    En..... Standard wordt tweede , dus goede zaak voor Club !
    Vind ik leuk
    SD +7113
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:26
    En niet vergeten dat vanaf dit jaar de 2de uit de JPL, als hij de eerste kwalificatiewedstrijd voor de groepsfase van de CL overleeft, een dikke 5 miljoen opstrijkt en zeker is van de poulefase van de EL moest hij sneuvelen in de 2de en laatse kwalificatiewedstrijd.
    Vind ik leuk
    Regaal +1010
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:41
    Is dubbel he... de 3de is zeker van EL... de 2de nog niet. Maar de 2de kan, bij kwalificatie, wel meer geld opstrijken...
    Vind ik leuk
    blondel +1967
    dinsdag 15 mei 2018 om 23:29
    De 2de gaat na verlies rechtstreeks naar de groepsfase in EL.
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:53
    Dat hebben die van Brugge vorig jaar ook gezegd.
    Vind ik leuk
    Boerken +6385
    dinsdag 15 mei 2018 om 17:58
    Gewenst
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    dinsdag 15 mei 2018 om 18:04
    Jij bent dan ook realistisch wat niet van iedereen kan gezegd worden.
    Vind ik leuk
    Boerken +6385
    dinsdag 15 mei 2018 om 21:15
    Al denk ik of wens ik nu een beter resultaat te halen zoiets in de lijn van jullie dit jaar hihi
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    dinsdag 15 mei 2018 om 22:05
    In pot 3 zit hopelijk een tegenstander als celtic. Daar hadden we in principe altijd 6 op 6 tegen moeten pakken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Strijd tussen Standard en Anderlecht is financieel interessant voor Club Brugge