Ook laatste prijs van de avond is voor Club: Na Gouden nu ook Ebbenhouten Schoen

    Ook laatste prijs van de avond is voor Club: Na Gouden nu ook Ebbenhouten Schoen

    maandag 14 mei 2018 om 23:28

    Anthony Limbombe heeft de Ebbenhouten Schoen gewonnen. De prijs bekroont de beste speler van Afrikaanse origine in de Jupiler Pro League. 

    Limbombe werd bij de verkiezing van de Profvoetballer van het Jaar ook al vierde. Na zijn ploegmaats Hans Vanaken en Ruud Vormer en Standard-speler Junior Edmilson. Limbombe speelde een erg sterk seizoen op de linkerflank. Hij zorgde in de combinatie met Hans Vanaken steevast voor gevaar. Hij maakte ook geregeld een belangrijk doelpunt. Zijn sterke prestaties leverden hem zelfs een selectie voor de Rode Duivels op. 

    Limbombe haalde het onder meer van Christian Luyindama (Standard), Hassane Bandé (KV Mechelen), Mehdi Carcela (Standard) en Ibrahima Seck (Racing Genk). Vorig jaar werd de Ebbenhouten Schoen gewonnen door Youri Tielemans. Limbombe stond met kleine oogjes op de uitreiking. "Het was half vier, dus het viel nog mee", reageerde hij tegenover Het Laatste Nieuws. 

    Plaats een reactie

    freeman +11014
    maandag 14 mei 2018 om 23:33
    Het werd een " Boeren-jaar " voor Club !
    Gaan met ALLE prijzen lopen .....
    Bluvn Goan !
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:43
    1 ding is zeker, Diata Krepin zal het maken. Goed voor de toekomst
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 23:34
    Anthony, geroemd als coming man van onze nationale ploeg én verzamelaar van z'n eerste cap: proficiat beste kerel. Ware het niet van je blessure, dan was de vormdip van de ploeg er misschien nooit gekomen.
    Dat je ooit een vaste waarde voor ons belgenlandje mag worden, en dit een eerste stap in die richting!
    Vind ik leuk
    Riddlin +2279
    dinsdag 15 mei 2018 om 02:41
    In België idd indrukwekkend. Buiten de Belgische competitie moet hij zijn niveau toch optrekken
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1598
    dinsdag 15 mei 2018 om 05:45
    Ik vermoed dat het samenspel met Vanaken er toch ook veel mee te maken heeft. Die twee begrijpen elkander op het veld. Beide prijzen hebben ze samen gewonnen.
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    dinsdag 15 mei 2018 om 07:32
    Das dan zeker geen probleem, aangezien vanaken toch nie zou meekunnen in het buitenland en in het buitenland allemaal betere spelers zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:46
    Dat Vanaken niet zou mee kunnen weet je niet.
    Kun jij soms spreken uit eigen ervaring. Wat was jou ploeg van oorsprong en waar kwam je terecht in Spanje
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:23
    Dit was cynisch bedoeld he ! Op de commentaren die hem altijd krijgt! Hij is nu maar mooi profvoetballer van het jaar!
    Vind ik leuk
    wesleyvb +834
    vrijdag 18 mei 2018 om 07:45
    Terecht, goed seizoen gedraaid, terecht kampioen en terecht al die prijzen gepakt !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ook laatste prijs van de avond is voor Club: Na Gouden nu ook Ebbenhouten Schoen