Leko wint Coach Van Het Jaar, Sa Pinto en Clement op het podium

    Leko wint Coach Van Het Jaar, Sa Pinto en Clement op het podium

    maandag 14 mei 2018 om 21:24

    Ivan Leko is zopas geëerd als Coach Van Het Jaar. Hij won met ruim verschil van Ricardo Sa Pinto, die op de tweede plaats is gestrand. Eerder won Club met Wesley Moraes ook al Belofte Van Het Jaar.

    Het is natuurlijk geen verrassing dat ook deze prijs naar Blauw-Zwart gaat. Leko kon in zijn eerste seizoen bij een topclub meteen de titel nemen. Sa Pinto wordt tweede, maar heeft amper de helft van de punten. Clement, Felice Mazzu en Yves Vanderhaeghe vervolledigen de top vijf. Opvallend: ondanks zijn zwakke seizoen eindigt Hein Vanhaezebrouck toch nog op plaats zeven.

    Plaats een reactie

    maandag 14 mei 2018 om 21:29
    Ivan,
    één woord: Merci.
    Top wat je gepresteerd hebt. Ook al hadden heel wat mensen in het begin twijfels bij je aanstelling. Ik moet eerlijk toegeven: ik ook. Maar met een filosofie van hoe je je hoort te gedragen niet alleen op maar ook naast het veld heb je de harten van veel fans onvoorwaardelijk voor je gewonnen.
    Lik op stuk heet zoiets. Zonder palmares heb je met een ongezien aantal doelpunten een titel gepakt. En ja, vooraleer criticasters wéér beginnen neuten over arbitrale dwalingen en dergelijke: die zijn in aantal echt wel voor elke ploeg in evenwicht.
    Je bent een gentleman in ieder aspect van het spel. Zelfs in het verlies wanneer zich dat voordoet. Een grote meneer.
    Nee.
    Een Grote Meneer.
    Vind ik leuk
    Boerken +6830
    maandag 14 mei 2018 om 21:30
    Top leko top
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:39
    Juiste top drie !
    RSCA fan
    Vind ik leuk
    SD +8613
    maandag 14 mei 2018 om 21:43
    Bravo Hein ! het kon slechter
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:45
    Proficiat Ivan Leko voor de manier waarop!
    Vind ik leuk
    Toca +33080
    maandag 14 mei 2018 om 21:48
    Op De 2e plaats hadden ze dan Carcela beter gezet
    Vind ik leuk
    ROBSON +2566
    maandag 14 mei 2018 om 21:55
    Verdiend. Had in het begin mijn twijfels maar gaandeweg liet hij quasi dezelfde groep als vorig jaar beter spelen. Na nieuwjaar was het allemaal wat minder maar hij viel niet uit zijn rol, bleef vooral kalm en wist zijn spelers te blijven motiveren. Geef hem nu aub een goeie keeper en vervang vertrekkers door betere en het komt ook volgend jaar wel goed.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:06
    Na nieuwjaar speelde FCB ook redelijk goed voetbal. De afwerking liet het wat afweten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 09:19
    Aan Leko heb ik nooit getwijfeld. Voor veel supporters die het wel deden, die hebben vandaag het antwoord. Vooraf afbreken is gemakkelijk. Hebben ze genoeg gedaan. Omdat ie geen ervaring had. Wat is
    ervaring. Als jonge trainer
    was hij baas over zijn spelers. Dat telt.dan kun je ze ook laten spelen volgens het systeem dat je voor ogen hebt.
    Nu is het aan Club om de vertrekkers goed te vervangen. En daarom
    niet door met miljoenen te smijten. Het is niet omdat je een spits koopt van pakweg 10 miljoen dat hij het ook zal maken. Er zijn voorbeelden genoeg. Als je 10 spelers koopt hoeveel slagen er.
    En niet vergeten, volgend seizoen met een vernieuwde ploeg, afwachten en evalueren op einde seizoen. Beter dan dit jaar zal moeilijk zijn.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 15 mei 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Leko wint Coach Van Het Jaar, Sa Pinto en Clement op het podium