Vanhaezebrouck heeft bijzondere reactie: Derde plaats is ook niet min

    Vanhaezebrouck heeft bijzondere reactie: "Derde plaats is ook niet min"

    maandag 14 mei 2018 om 10:24

    Een aangeslagen Hein Vanhaezebrouck gaf zondag nog een persconferentie na de nederlaag tegen KAA Gent (1-0). De tweede plaats behalen wordt nog lastig. Niet alleen hangt Anderlecht af van het resultaat van Standard, maar het heeft ook een waslijst geblesseerden.

    Het Laatste Nieuws tekende op dat de blessurelast groot is bij Anderlecht. "Markovic is sowieso out, Dendoncker is geschorst. Saief was in extremis fit, maar heeft wellicht een verrekking aan de bil opgelopen - hij zal er ook niet bij zijn. En het is hopen dat Spajic, die de laatste twintig minuten last had, niet geblesseerd geraakt, want anders weet ik niet wie ik achterin ga zetten."

    De blessures hebben Anderlecht misschien wel de das omgedaan dit seizoen. "Toen iedereen fit was, was het team complementair en konden we iedereen aan. Maar als het puzzelen is, krijgen ook de andere basisspelers het lastig. Pffft."

    Met de volledige selectie was het misschien een ander verhaal geweest. "Dan pakten we misschien zes op zes tegen AA Gent en was het nog spannend geworden. Anderzijds... Op een bepaald moment zei ik dat we Europa konden missen. Ik méénde dat ook. Daarom: derde is ook niet min, al moeten we wel ontgoocheld zijn over deze prestatie. We hebben zelfs niet op doel getrapt."

    Plaats een reactie

    maandag 14 mei 2018 om 10:28
    Gelukkig konden ze steeds beroep doen op een fitte VAR.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3455
    maandag 14 mei 2018 om 11:42
    Humor is toch een leuk iets :-)
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 12:00
    Wordt gij uw gezever nu zelf ni beu? Echt waar...
    Vind ik leuk
    Toca +28532
    maandag 14 mei 2018 om 10:32
    3e plaats is niks. Nada 0 . Dat is zelfs geen troostprijs.
    Vind ik leuk
    Goaltje +750
    maandag 14 mei 2018 om 11:56
    Europa League is ok : minder druk dan CL, meer kans op haalbare tegenstanders maar ook topploegen, meer tijd om de ploeg te vormen. Als je CL wil spelen moet de ploeg er van dag 1 staan. En als het dan is om 0 op 18 te halen, wie is daarbij gebaat ?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 13:27
    Deze uitspraak alleen al maakt hem anderlecht onwaardig.
    Vind ik leuk
    Hierulf +517
    maandag 14 mei 2018 om 10:33
    Tja ergens liever reekshoofd zijn Europaleague dan twee ronde in Championsleague met tegenstanders zoals Ajax of Benfica.
    Vind ik leuk
    JanB +4761
    maandag 14 mei 2018 om 10:34
    Toen Gein werd aangesteld, was het al 'Hosanna in de hoge' wat de klok sloeg
    De succescoach werd herenigd met zijn sterspelers van bij Gent en de resultaten zouden nu snel volgen !
    De eigengereidheid van Gein en zijn constante overmoed (tot in het obsessieve toe) hebben hem een enorme kater bezorgd
    Nog maar eens een bewijs dat hoogmoed voor de val komt en bescheidenheid een schone deugd is
    Echter, daar heeft narcist Gein een broertje dood aan
    Vind ik leuk
    Garland +4965
    maandag 14 mei 2018 om 10:40
    Dat Gein gedoe vind je dat echt geinig?
    Vind ik leuk
    Boerken +6397
    maandag 14 mei 2018 om 10:49
    Nee gelijk heb je wel, ik heb het ook niet voor dat bashgedoe op iemand, meer eerlijk hij zoekt het soms wel een beetje, je hebt trainers zoals een mazzu dury enz. Die dat nooit doen.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3455
    maandag 14 mei 2018 om 11:43
    Die 2 die je opnoemt doen dat ook wel hoor...
    Vind ik leuk
    Boerken +6397
    maandag 14 mei 2018 om 12:11
    In mindere mate. Mazzu na nederlaag in Brugge nam het verlies op zich en was terecht aangedaan
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7576
    maandag 14 mei 2018 om 11:52
    Leko, Weiler, Jankovic, Stuyvenberg,...deden of doen dat niet. De Belgen doen het allemaal!
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3118
    maandag 14 mei 2018 om 12:14
    Tot ze bij Anderlecht worden aangesteld?
    Vind ik leuk
    Boerken +6397
    maandag 14 mei 2018 om 12:28
    Ik heb broos en aime ook altijd gemogen, er zijn er idd.die naar Anderlecht trokken die ik plots minder sympathiek vond zoals ne Jacobs vb
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3629
    maandag 14 mei 2018 om 15:02
    das gewoon een kerel die niet door heeft wanneer een woordspeling zijn beste tijd heeft gehad. Ohja, van zo iemand moet je niet beter verwachten. Voelt zich interessant. Het heeft ook een jaar gelult over Emile Versée stadion. Mss ist het over een jaar gedaan met dat achterlijk 'Gein' gedoe who knows
    Vind ik leuk
    buck +2173
    maandag 14 mei 2018 om 10:53
    Welke sterspelers ?kums dit seizoen niet gezien.Sels goed in de lucht maar slecht op de grond en Saief, ja dat was een versterking met blessures.Welke resultaten gingen snel volgen ?Volgens jullie kenners op VP gingen we zelfs play off1 niet halen.Chapeau voor Hein dat hij dit er nog uitgekregen heeft!
    Vind ik leuk
    TageMeister +3455
    maandag 14 mei 2018 om 11:43
    Waarom heb je niet het respect om zijn correcte naam te gebruiken?
    Vind ik leuk
    JanB +4761
    maandag 14 mei 2018 om 12:01
    Die man is een narcist pur sang !
    Respect kàn je daarvoor niet hebben
    Is / was een betweter éérste klas; zowel bij KV Kortrijk - Genk - Gent als bij Anderlecht
    Vind ik leuk
    DDT +2882
    maandag 14 mei 2018 om 12:49
    Mourinho, van Gaal, Cruyff, Conte, Wenger, ... ook hoor
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3629
    maandag 14 mei 2018 om 15:07
    So what? is uw karakter zo top mss. Trouwens is uw intellect zo beperkt om niet in te zien dat een narcist ook goeie eigenschappen heeft. Respect kan je daarvoor niet hebben? awel dat zegt dan veel meer over u dan over narcisten
    Vind ik leuk
    Johnmor +325
    maandag 14 mei 2018 om 10:44
    Heeft wel een punt. Als alleman fit blijft en geen kaarten pakt hadden we meer punten... Een bestuurlijke fout noem ik dat.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 11:14
    Amuzu en zeker Saelemakers zijn toptalenten en verdienen een basisplaats !
    De derde plaats geeft geen garantie op Europees voetbal voor de Europaleague in de poules of de eindrrondes
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3118
    maandag 14 mei 2018 om 12:18
    Denk het wel, he. De zekere plaats in de EL van bekerwinnaar Standard gaat nu naar de derde, neem ik aan?
    Vind ik leuk
    DDT +2882
    maandag 14 mei 2018 om 12:53
    Het zijn wel geen Romelu's. Najar bleek indien fit nog een stapje hoger te voetballen dan saelemakers, amuzu moet ook nog flink groeien. Spelers met talent maar om ze al vaste basisspelers te noemen nog wat werk aan. Dan zijn er andere centraal in het middenveld die beter zijn.
    Vind ik leuk
    Bxl1962 +2
    maandag 14 mei 2018 om 11:31
    Gewoon vanhaezebrouck buiten , hij heeft niets verbeterd
    Vind ik leuk
    ketje55 +2097
    maandag 14 mei 2018 om 11:54
    Hij heeft gelijk, op 1 februari wilde iedereen daarvoor tekenen. Dus geslaagd in zijn opdracht. Als de strontboeren volgend seizoen opnieuw kunnen rekenen op de VAR en de rest van de arbitrage zal onze voorzitter voor minstens 100 miljoen euro spelers moeten gaan halen.
    Vind ik leuk
    JanB +4761
    maandag 14 mei 2018 om 12:30
    Ik denk dat jullie de nieuwe Anderlecht voorzitter zwààr overschatten
    Die man is geen automutilator !
    Coucke is een business man eerste klas, die geen zware risico's zal nemen
    Zie maar eens wat hij in het wielrennen heeft verricht: bouwen om later te oogsten
    Vind ik leuk
    buck +2173
    maandag 14 mei 2018 om 13:51
    Ja, maar zal wel geen mal figuur slaan!
    Vind ik leuk
    freeman +9162
    maandag 14 mei 2018 om 12:03
    Gein liet toch even geleden weten dat hij ging voor de DERDE plaats ?
    Kreeg toch zijn zin ...... ?
    Vind ik leuk
    DDT +2882
    maandag 14 mei 2018 om 12:55
    Greenman van jaloezie :)
    Vind ik leuk
    freeman +9162
    maandag 14 mei 2018 om 16:26
    De Clubfamilie is van niemand jaloers ..... :-)
    Vind ik leuk
    buck +2173
    maandag 14 mei 2018 om 13:51
    Inderdaad op dat moment hoogst haalbare.
    Vind ik leuk
    Vlaming +1244
    maandag 14 mei 2018 om 13:53
    Maar de derde plaats betekent wel zij ontslag
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws