Vanhaezebrouck heeft bijzondere reactie: Derde plaats is ook niet min

Vanhaezebrouck heeft bijzondere reactie: "Derde plaats is ook niet min"

Gepubliceerd: maandag 14 mei 2018 om 10:24ma 14-05-2018 om 10:24

Een aangeslagen Hein Vanhaezebrouck gaf zondag nog een persconferentie na de nederlaag tegen KAA Gent (1-0). De tweede plaats behalen wordt nog lastig. Niet alleen hangt Anderlecht af van het resultaat van Standard, maar het heeft ook een waslijst geblesseerden.

Het Laatste Nieuws tekende op dat de blessurelast groot is bij Anderlecht. "Markovic is sowieso out, Dendoncker is geschorst. Saief was in extremis fit, maar heeft wellicht een verrekking aan de bil opgelopen - hij zal er ook niet bij zijn. En het is hopen dat Spajic, die de laatste twintig minuten last had, niet geblesseerd geraakt, want anders weet ik niet wie ik achterin ga zetten."

De blessures hebben Anderlecht misschien wel de das omgedaan dit seizoen. "Toen iedereen fit was, was het team complementair en konden we iedereen aan. Maar als het puzzelen is, krijgen ook de andere basisspelers het lastig. Pffft."

Met de volledige selectie was het misschien een ander verhaal geweest. "Dan pakten we misschien zes op zes tegen AA Gent en was het nog spannend geworden. Anderzijds... Op een bepaald moment zei ik dat we Europa konden missen. Ik méénde dat ook. Daarom: derde is ook niet min, al moeten we wel ontgoocheld zijn over deze prestatie. We hebben zelfs niet op doel getrapt."

Plaats een reactie

maandag 14 mei 2018 om 10:28
Gelukkig konden ze steeds beroep doen op een fitte VAR.
Vind ik leuk
TageMeister +6215
maandag 14 mei 2018 om 11:42
Humor is toch een leuk iets :-)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:00
Wordt gij uw gezever nu zelf ni beu? Echt waar...
Vind ik leuk
Toca +44306
maandag 14 mei 2018 om 10:32
3e plaats is niks. Nada 0 . Dat is zelfs geen troostprijs.
Vind ik leuk
Goaltje +1151
maandag 14 mei 2018 om 11:56
Europa League is ok : minder druk dan CL, meer kans op haalbare tegenstanders maar ook topploegen, meer tijd om de ploeg te vormen. Als je CL wil spelen moet de ploeg er van dag 1 staan. En als het dan is om 0 op 18 te halen, wie is daarbij gebaat ?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:27
Deze uitspraak alleen al maakt hem anderlecht onwaardig.
Vind ik leuk
Hierulf +1561
maandag 14 mei 2018 om 10:33
Tja ergens liever reekshoofd zijn Europaleague dan twee ronde in Championsleague met tegenstanders zoals Ajax of Benfica.
Vind ik leuk
JanB +6422
maandag 14 mei 2018 om 10:34
Toen Gein werd aangesteld, was het al 'Hosanna in de hoge' wat de klok sloeg
De succescoach werd herenigd met zijn sterspelers van bij Gent en de resultaten zouden nu snel volgen !
De eigengereidheid van Gein en zijn constante overmoed (tot in het obsessieve toe) hebben hem een enorme kater bezorgd
Nog maar eens een bewijs dat hoogmoed voor de val komt en bescheidenheid een schone deugd is
Echter, daar heeft narcist Gein een broertje dood aan
Vind ik leuk
Garland +5371
maandag 14 mei 2018 om 10:40
Dat Gein gedoe vind je dat echt geinig?
Vind ik leuk
Boerken +7566
maandag 14 mei 2018 om 10:49
Nee gelijk heb je wel, ik heb het ook niet voor dat bashgedoe op iemand, meer eerlijk hij zoekt het soms wel een beetje, je hebt trainers zoals een mazzu dury enz. Die dat nooit doen.
Vind ik leuk
TageMeister +6215
maandag 14 mei 2018 om 11:43
Die 2 die je opnoemt doen dat ook wel hoor...
Vind ik leuk
Boerken +7566
maandag 14 mei 2018 om 12:11
In mindere mate. Mazzu na nederlaag in Brugge nam het verlies op zich en was terecht aangedaan
Vind ik leuk
Zetterberg +11663
maandag 14 mei 2018 om 11:52
Leko, Weiler, Jankovic, Stuyvenberg,...deden of doen dat niet. De Belgen doen het allemaal!
Vind ik leuk
Mckenzie +4337
maandag 14 mei 2018 om 12:14
Tot ze bij Anderlecht worden aangesteld?
Vind ik leuk
Boerken +7566
maandag 14 mei 2018 om 12:28
Ik heb broos en aime ook altijd gemogen, er zijn er idd.die naar Anderlecht trokken die ik plots minder sympathiek vond zoals ne Jacobs vb
Vind ik leuk
Geofpurple +5632
maandag 14 mei 2018 om 15:02
das gewoon een kerel die niet door heeft wanneer een woordspeling zijn beste tijd heeft gehad. Ohja, van zo iemand moet je niet beter verwachten. Voelt zich interessant. Het heeft ook een jaar gelult over Emile Versée stadion. Mss ist het over een jaar gedaan met dat achterlijk 'Gein' gedoe who knows
Vind ik leuk
TageMeister +6215
maandag 14 mei 2018 om 11:43
Waarom heb je niet het respect om zijn correcte naam te gebruiken?
Vind ik leuk
JanB +6422
maandag 14 mei 2018 om 12:01
Die man is een narcist pur sang !
Respect kàn je daarvoor niet hebben
Is / was een betweter éérste klas; zowel bij KV Kortrijk - Genk - Gent als bij Anderlecht
Vind ik leuk
DDT +3645
maandag 14 mei 2018 om 12:49
Mourinho, van Gaal, Cruyff, Conte, Wenger, ... ook hoor
Vind ik leuk
Geofpurple +5632
maandag 14 mei 2018 om 15:07
So what? is uw karakter zo top mss. Trouwens is uw intellect zo beperkt om niet in te zien dat een narcist ook goeie eigenschappen heeft. Respect kan je daarvoor niet hebben? awel dat zegt dan veel meer over u dan over narcisten
Vind ik leuk
Johnmor +595
maandag 14 mei 2018 om 10:44
Heeft wel een punt. Als alleman fit blijft en geen kaarten pakt hadden we meer punten... Een bestuurlijke fout noem ik dat.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 11:14
Amuzu en zeker Saelemakers zijn toptalenten en verdienen een basisplaats !
De derde plaats geeft geen garantie op Europees voetbal voor de Europaleague in de poules of de eindrrondes
Vind ik leuk
Mckenzie +4337
maandag 14 mei 2018 om 12:18
Denk het wel, he. De zekere plaats in de EL van bekerwinnaar Standard gaat nu naar de derde, neem ik aan?
Vind ik leuk
DDT +3645
maandag 14 mei 2018 om 12:53
Het zijn wel geen Romelu's. Najar bleek indien fit nog een stapje hoger te voetballen dan saelemakers, amuzu moet ook nog flink groeien. Spelers met talent maar om ze al vaste basisspelers te noemen nog wat werk aan. Dan zijn er andere centraal in het middenveld die beter zijn.
Vind ik leuk
Bxl1962 +2
maandag 14 mei 2018 om 11:31
Gewoon vanhaezebrouck buiten , hij heeft niets verbeterd
Vind ik leuk
ketje55 +2075
maandag 14 mei 2018 om 11:54
Hij heeft gelijk, op 1 februari wilde iedereen daarvoor tekenen. Dus geslaagd in zijn opdracht. Als de strontboeren volgend seizoen opnieuw kunnen rekenen op de VAR en de rest van de arbitrage zal onze voorzitter voor minstens 100 miljoen euro spelers moeten gaan halen.
Vind ik leuk
JanB +6422
maandag 14 mei 2018 om 12:30
Ik denk dat jullie de nieuwe Anderlecht voorzitter zwààr overschatten
Die man is geen automutilator !
Coucke is een business man eerste klas, die geen zware risico's zal nemen
Zie maar eens wat hij in het wielrennen heeft verricht: bouwen om later te oogsten
Vind ik leuk
freeman +12718
maandag 14 mei 2018 om 12:03
Gein liet toch even geleden weten dat hij ging voor de DERDE plaats ?
Kreeg toch zijn zin ...... ?
Vind ik leuk
DDT +3645
maandag 14 mei 2018 om 12:55
Greenman van jaloezie :)
Vind ik leuk
freeman +12718
maandag 14 mei 2018 om 16:26
De Clubfamilie is van niemand jaloers ..... :-)
Vind ik leuk
Vlaming +1558
maandag 14 mei 2018 om 13:53
Maar de derde plaats betekent wel zij ontslag
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws