Vanhaezebrouck: Ik moet ook Club Brugge nog bedanken

    Vanhaezebrouck: "Ik moet ook Club Brugge nog bedanken"

    maandag 14 mei 2018 om 09:49

    RSC Anderlecht moet op de slotspeeldag van Play-Off 1 nog vol aan de bak als het die tweede plek wil halen. Het moet winnen tegen KRC Genk én hopen op een stunt van Charleroi tegen Standard. Een CL-ticket halen wordt dus moeilijk, dat weet ook Hein Vanhaezebrouck.

    De coach van Anderlecht vreesde al een tijdje voor dat ticket. "Toen ik enkele maanden geleden vreesde dat we geen Europees voetbal zouden halen, zei ik dat niet zomaar", reageert hij tegenover Het Nieuwsblad.

    "Gelukkig kregen we Markovic net op tijd op niveau en kwam ook Najar nog terug. Dat hielp ons om Europees voetbal veilig te stellen. En ik moet ook Club Brugge bedanken dat het na Nieuwjaar nog zoveel punten liet liggen en ons nog in de race liet komen. Maar ik feliciteer hen wel met de titel", aldus de trainer.

    Vanhaezebrouck beseft ook dat het beter zal moeten tegen KRC Genk. Tegen KAA Gent was het spelniveau namelijk niet om over naar huis te schrijven. "In het eerste kwartier van de tweede helft zei ik tegen mijn assistent: Zo moet Play-off 2 aanvoelen. Het was niet om aan te zien. Gent twijfelde nochtans ook, maar wij konden dat op geen enkel moment uitbuiten. Nul kansen hebben we gehad."

    Plaats een reactie

    Boerken +6385
    maandag 14 mei 2018 om 09:59
    Daarvoor bedank je toch niemand! Dat lijkt me cynisch toch
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:03
    Na de overwinning in brugge dachten de spelers van Anderlecht dat ze kampioen waren(feestvreugde)in de kleedkamer
    daarna gaan ze beschamend verliezen in gent,als ik couke was,de spelers een boete opleggen voor hun wanprestatie ipv van 2000000 miljoen euro de verdelen als de ploeg de titel zouden behalen
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:28
    Over Couckie moet je zwijgen. Hij zal de stal uitmesten
    Vind ik leuk
    dakcota +4241
    maandag 14 mei 2018 om 11:06
    2 miljoen miljoen euro?
    Vind ik leuk
    buck +2172
    maandag 14 mei 2018 om 13:43
    Dat was Devroe .Hein wou het niet!Waren blij met het Europese ticket!Niemand heeft gesproken over kampioenschap.Geen leugens komen verkondigen e.
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    maandag 14 mei 2018 om 10:04
    Zou Europa League voorlopig niet te verkiezen zijn boven CL ?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:07
    inderdaad
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    Hhti +1268
    maandag 14 mei 2018 om 13:17
    Niet voor de miljoenen, nee! Zelfs als je bijna de finale speelt is de CL financieel nog aantrekkelijker!! Als club weet je het dan wel!!
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:09
    Wel Heintje, had het eigenlijk zo een beetje gevreesd. De heenronde in de reguliere was exceptioneel. Tot aan de winterstop kregen we daarna vooral matchen tegen Lokeren, Mechelen, Eupen. Dat hield de kloof intact, en brak vooral de mentale veer bij de tegenstand. Dat er na nieuwjaar een aartsmoeilijk programma zou volgen, dat had ondertussen bijna niemand door. En die groeiende titeldruk vanaf de eerste matchen, het is als een renner die van bij de meet ontsnapt, en nog steeds alleen naar de aankomst rijdt. Wat me wel opviel is dat Heintje nu ook een interview heeft kunnen geven zonder Club Brugge te betrekken, Sa Pinto heeft er gisteren een antwoord op gegeven.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:11
    Brugge verdiend kampioen
    Anderlecht was te zwak met een onvoldoende voor zeer slappe zwakke Kums in 80 % van zijn matchen, Teo die niet meer scoorde, de afwezigheid van Oneyukuru was een ramp vooraan, de zwakke De Doncker, de twee blunders van Sels werden cash betaald
    En hetlijstje is nog langer...
    Standard kwam te laat met zijn eindsprint
    Carcela maakte het grote verschil en was dé speler van de laatste maanden
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:18
    Dit is toch de normale Kums zou ik denken, heeft één jaar boven zijn niveau gespeeld bij Gent. Daarnaast loopbaan bij ploegen als Waregem en op de bank bij Heerenveen. Waarom ging iedereen er van uit dat Kums het niveau zou halen van dat jaar in Gent, en niet van de rest van zijn loopbaan? En hij heeft in die loopbaan zelden seizoenen gespeeld met zoveel wedstrijden, waar hij het volgens mij fysiek moeilijk mee heeft. Nee, dit wordt allicht een grotere verliespost dan Stanciu, van wie het geld met de bonussen mogelijk nog gerecupereerd wordt. Maar geld recupereren is ook verlies natuurlijk (kosten loon en managers), en anderlecht moet zware uitgaande transfers doen of CL spelen voor een budgettair evenwicht;
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:33
    Mag ik bij deze Herman bedanken voor het aantrekken van een trainer die noch voor de wintermercato (hij is trainer van sept 2017) noch daarna zijn ploeg op de rails kreeg. Een trainer die zo een aura had dat alle betere spelers wilden vertrekken, die toeliet/er een hand in had/... dat de betere aanvallers nog eens werden verhuurd. Bij deze ook een bedankje voor dhr Bayat die route voor deze transfer minutieus uitgestippelde.
    Ik hoop dat Hein nog vele jaren trainer blijft van rcsa, hij zit er op zijn plaats.
    Vind ik leuk
    DDT +2880
    maandag 14 mei 2018 om 13:03
    Bedankt ik hoop het ook
    Vind ik leuk
    buck +2172
    maandag 14 mei 2018 om 13:40
    Ben tevreden met de derde plaats, zeker na zo een seizoen.Volgens jullie kenners gingen we zelfs play off 1 missen dus...Moet nu niet zo komen praten.Met Hein hebben we toch al aanvallender voetbal gezien.Mag blijven. Zullen volgend jaar wel zien.Ben ook wel niet altijd opgezet met zijn uitspraken.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 15:04
    Sorry, zie het verschil niet qua spelconcept tussen HVH en Weiler. Tegenstander de bal geven, compact spelen en dan snel counteren al dan niet met de lange bal.
    Vind ik leuk
    buck +2172
    maandag 14 mei 2018 om 15:30
    Wedstrijden onder HVH hebben we meer balbezit!Zoek maar op geen countervoetbal meer.Nu worden wij gecounterd.
    Vind ik leuk
    blondel +1967
    maandag 14 mei 2018 om 17:40
    Daar ben je vet mee ,met balbezit.Bij AA Gent had ie ook balbezit ,maar stond wel op de voorlaatste plaats.Als je eerlijk bent,veel voetbal heb je toch niet gezien op Anderlecht.
    Vind ik leuk
    buck +2172
    dinsdag 15 mei 2018 om 10:51
    Beter dan met Weiler maar had er ook niet meer van verwacht.Volgend seizoen hopelijk beter.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 11:13
    Het doelsaldo van anderlecht in de reguliere +7, op het moment dat Hein overnam was dat +1. Dat is nog steeds +6, maar in de PO hebben ze -2. Dat is nog steeds +4, maar toen Hein bij Gent doorging, was het ook daar -2. Dat is nog steeds + 2. Maar er was nog het mirakel tegen Altacah, en een pak voor de broek in de beker. Hopelijk nog een tikje van Racing Genk aanstaande zondag. Van sommige vakken haalde hij wel voldoende, vooral cocoonen bij de vierde ref en op de koffie gaan bij de VAR, die haalden het totaal gevoelig omhoog.
    Vind ik leuk
    Vlaming +1228
    maandag 14 mei 2018 om 13:59
    Hopelijk wordt Standard tweede en dan kunnen dikke hein en zijn brusselaars het schudden
    Vind ik leuk
    blondel +1967
    maandag 14 mei 2018 om 17:44
    Zou ik niet eerlijk vinden.Hoe kan het dat een ploeg die 23 p achterstaat toch nog tweedes wordt.Laat ons geen halvering doen ,dan staat Anderlecht op 12 p en Standard op 15 p.Waarom zou Standard dat dan verdienen.Die paar wedstrijden dat ze met geluk gewonnen hebben.Ja met geluk.Konden 2 keer verloren hebben tegen Anderlecht,ook op Genk en Gent hebben ze geluk gehad en op Brugge ook.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck: "Ik moet ook Club Brugge nog bedanken"