Sa Pinto krijgt welgekomen steun van clubicoon: Ik hoop dat hij blijft

Sa Pinto krijgt welgekomen steun van clubicoon: "Ik hoop dat hij blijft"

zaterdag 12 mei 2018 om 11:36

Ricardo Sa Pinto is ongetwijfeld de coach die het meest over de tongen gaat dit seizoen. De Portugees kwam in het seizoensbegin vooral in het nieuws met zijn driftbuien, maar loodste Standard intussen wel naar bekerwinst en misschien zelfs de titel. Eric Gerets gelooft dan ook in zijn kwaliteiten.

Het clubicoon van de Rouches spreekt bij Het Nieuwsblad duidelijk zijn voorkeur uit voor een verlengd verblijf van de huidige trainer, ondanks de kandidatuur van Michel Preud'homme. "Om correct te zijn, vind ik dat Sa Pinto zijn kans moet krijgen", neemt de voormalige verdediger stelling in. "De sterke prestaties komen er ook dankzij hem. Ik zal voorzitter Bruno Venanzi niet bellen om hem te zeggen wat te doen, maar persoonlijk hoop ik dat Sa Pinto blijft."

Gerets stelt voor om Preud'homme als een soort van plan-B achter de hand te houden. "Michel is als een goede vriend die ik enorm respecteer. In principe zou zijn komst een goede zaak zijn voor Standard. Moest het volgend seizoen toch niet meer lukken met Ricardo, zullen we onvermijdelijk bij hem terechtkomen", blikt hij al vooruit naar de komende jaargang.

Poll

Wie moet trainer zijn van Standard komend seizoen?

(210 stemmen)

Plaats een reactie

Boerken +5619
zaterdag 12 mei 2018 om 11:48
Sa pinto heeft toch iets bewezen, maar vooral standard heeft bewezen met niet direct de trainer buiten te wippen als het iets minder was, daaruit winst te boeken naar verloop van tijd! Dat vooral !
Vind ik leuk
Toca +25927
zaterdag 12 mei 2018 om 12:01
Sa pinto heeft gewoon de konijnenpoot van guy thys gevonden ja.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 12:10
Ja das waar... een ploeg in de goede flow, kan iedereen trainen... zet Giardiola bij ne provincialer en hij zal ook ne slechte trainer zijn zenne.
Vind ik leuk
RD +187
zaterdag 12 mei 2018 om 12:22
Temeer omdat ploegen op lager niveau kwaliteit missen om ideeën uit te voeren. Dat moet ook in rekening gehouden worden bij het trainerschap.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 12:23
Ik kan venanzi wel begrijpen als hij zegt de hand van de trainer niet te zien. Het enigste wat hij wel in de 2ploeg brengt is grinta, maar meer dan dat. Kzou zelf zeggen dat de remonte van standard te danken is aan de bloedvorm van 2 spelers. Eerder dat dan de verdienste van Sa pinto. Dit zonder standard aanhangers tegen de schenen te schoppen, is standard ontegensprekelijk de beste voetballende ploeg van het land op dit moment.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 12:32
Wie weet heeft hij die 2 laten renderen....
Vind ik leuk
SD +4604
zaterdag 12 mei 2018 om 12:31
Het geluk van Sa Pinto heet Carcela.
Vind ik leuk
Roach +493
zaterdag 12 mei 2018 om 17:49
Bij de eindafrekening zullen ze er misschien ook rekening mee houden dat Standard vóór de play-offs eigenlijk niet echt veel soeps was. Pas na het verlies op Genk is de motor beginnen draaien, dus als je op een heel jaar tijd maar 10 matchen op niveau speelt, is dat misschien net iets te weinig voor het bestuur, ook al eindig je door onze geweldige competitie dan nog op een zucht van de titel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Sa Pinto krijgt welgekomen steun van clubicoon: "Ik hoop dat hij blijft"