Onterechte klaagzang van Anderlecht: Het was helemaal geen strafschop

    Onterechte klaagzang van Anderlecht: "Het was helemaal geen strafschop"

    vrijdag 11 mei 2018 om 11:06

    Na de wedstrijd tussen RSC Anderlecht en Standard was men bij paars-wit razend. De Brusselaars vonden dat ze een strafschop verdienden na een vermeende fout op Ryota Morioka. Niet iedereen gaat daar akkoord mee.

    Volgens ex-scheidsrechter Stéphane Breda verdiende paars-wit namelijk helemaal geen strafschop. Hij vond dat de scheidsrechter de juiste beslissing maakte.

    Anderlecht verloor gisteren met 1-3 van Standard, maar na de wedstrijd was Vanhaezebrouck razend over een beslissing van de scheidsrechter. Die kende Anderlecht geen strafschop toe na een charge van Sehali op Morioka.

    "De speler van Standard raakt eerst de bal en pas nadien de man van Anderlecht. Geen strafschop dus", zegt hij aan La Capitale.

    Daarnaast was er ook heel wat te doen om de fout van Collins Fai. Die kreeg een gele kaart, al leek de VAR aan te sturen op een rode kaart. "Ik snap dat de VAR ingreep om de beelden te bekijken, maar een gele kaart is een correcte beslissing hier. Hij tikt wel eerst de bal weg, maar raakt daarna ook wel de speler. Het mag dan niet de bedoeling zijn, maar het was wel een hard contact en dan kan je dat bestraffen", zegt hij.

    Plaats een reactie

    Mckenzie +3052
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:11
    Wat maakt het nog uit? Laat ons naar volgend seizoen beginnen uitkijken. Misschien kan de KBVB een paar arbiters in 't buitenland gaan halen.
    Vind ik leuk
    Brubru +3230
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:21
    Dan mogen Anderlecht en Club de titel vergeten.
    Vind ik leuk
    freeman +9130
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:30
    Alleen " de Brusselaars " dachten een strafschop verdiend te hebben ?
    Toch beter eerst even de reglementen bekijken , zou ik zeggen !
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3052
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:47
    Tiens? Nochtans...of laat maar.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7497
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:34
    Lol, laat zitten, heeft idd geen zin!
    Vind ik leuk
    Boerken +6365
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:04
    Best pff
    Vind ik leuk
    camargue +867
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:44
    Als dat al geen strafschop niet meer was dan houden ze er beter mee op die Elite arbiters ... Theo krijgt dan enkele seconden later een fout tegen + een gele kaart voor exact dezelfde overtreding
    Vind ik leuk
    Watcher +772
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:10
    Théorie zoekt de man op, niet de bal. SELAHI kopt de bal eerst weg
    Vind ik leuk
    Kettos +1117
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:02
    Niet gans Anderlecht klaagt hierover! Sommigen aanvaarden gewoon de beslissing van de ref en gaan hier niet over staan bleiten zoals de voorzitters van Brugge en Gent. Het altijd op de ref steken is gewoon zwak...
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:45
    Geen nood. Jullie trainer deed het voor jullie.
    Vind ik leuk
    Kettos +1117
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:14
    Dat is idd het spijtige, maar Couckie was wel waardig in naam van de club! Terwijl vorige week bijna gans Brugge zich van zijn kleinste kant liet zien...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:26
    Het probleem is dat Anderlecht veronderstelde dat ze met hulp van de VAR opnieuw een streepje zoden voor hebben.
    Vind ik leuk
    Kettos +1117
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:19
    Neen dat veronderstelde anderlecht niet. Maar toch bedankt voor deze nutteloze post...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4267
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:38
    Dit is dus het probleem... de ene zegt van wel, de andere niet. Deze zegt geen rood want bal geraakt, anderen zeggen dat de intentie te groot was en dat de bal raken slechts bijzaak is.

    Gedane zaken nemen geen keer. Maar die willekeur is wat voor de problemen zorgt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:25
    Ik hoop dat hij ook over de penalty van charleroi iets zegt dan want dat was toch vergelijkbaar met elkaar en daar werd hij wel gefloten!
    Vind ik leuk
    Boerken +6365
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:06
    Dat was dan ook tegen Brugge he !
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:50
    Dat weet ik ;) onbekwaamheid van refs wordt meer en meer een grap
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:51
    Over penaltyfases zal altijd gediscussieerd worden,zelfs met var,iedereen heeft er blijkbaar zijn mening over als het maar in je eigen voordeel is,nietwaar?dus vind ik dat men de beslissing van de ref moet aanvaarden,daarvoor staan ze op het veld
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:01
    hij speelt duidelijk de man en niet de bal !! dus strafshop simpel toch !! en de VAR hadden we hier niet voornodig scheids stond er bij, gewoon fluiten. maar door al de kritiek en onzin dat Anderlecht altijd bij gefloten word durven de scheidsrechters zelfs niet meer te fluiten wanneer het wel moet !!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onterechte klaagzang van Anderlecht: "Het was helemaal geen strafschop"