Vanhaezebrouck stevig onder vuur: Hij moet waardig leren verliezen

    Vanhaezebrouck stevig onder vuur: "Hij moet waardig leren verliezen"

    vrijdag 11 mei 2018 om 10:49

    Hein Vanhaezebrouck heeft zich donderdag niet populair gemaakt. De coach van Anderlecht was na de wedstrijd tegen Standard streng voor de scheidsrechters én Ricardo Sa Pinto. Dat leverde hem heel wat kritiek op.

    Zo noemde Geert De Vlieger de uitspraken van Vanhaezebrouck al "het toppunt van zieligheid". Ook Jacques Sys, hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine, is bijzonder streng voor de trainer van Anderlecht.

    'Ook Hein Vanhaezebrouck moet waardig leren verliezen. Schamper praten over een collega, zoals hij na het verlies van Anderlecht tegen Standard deed, hoort bovendien niet bij de stijl van het huis', klonk het streng op Twitter.

    Plaats een reactie

    Toca +33296
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:58
    Hein klinkt na een verloren wedstrijd meer als forumlid hier na een nederlaag dan als een trainer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:04
    Hij zal wel ergens zijn mosterd gaan pikken ook zekers?
    Vind ik leuk
    freeman +10977
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:32
    Maar .... die forumleden hebben het dan ook soms wel bij het rechte eind .... ha ha ! :-)
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9279
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:37
    Heel soms in uw geval :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:57
    Volgens mij zit hij hier ook op onder de schuilnaam CALIMEROS
    Vind ik leuk
    Toca +33296
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:12
    zo erg is er niemand denk ik.
    wat ik daar gisterenavond nog van gelezen heb, waanzin.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:59
    Ja maar hij heeft wel gelijk
    Vind ik leuk
    Brick +593
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:03
    Over de scheids ja , maar ie moest gwn trots zijn op zijn spelers, ben fan van hem maar zn interviews na een verlies kan hij nooit groots zijn, altijd een kind van 7 die niet tegen zn verlies kan
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3673
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:04
    Excuses van Hein aan het adres van Sa Pinto zou ik nu wel gepast vinden. Hij kan zich verschuilen achter de adrenaline van het moment en emoties van de teleurstelling. Zou hij toch moeten. Mooie wedstrijd, eigenlijk, ondanks de nederlaag. Pijnlijke les in efficiëntie. Sterke prestatie van Standard na nieuwjaar. En Sa Pinto...van clown tot succestrainer. Chapeau.
    Vind ik leuk
    Intel +1173
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:07
    Ja zo is Hein al jaren, wat coucke deed chapeau.. en zoals de vlieger zei echt zielig wat een bekrompen manneke , net als vorige week Brugge , niet tegen hun verlies kunnen en dan janken , terwijl de ref al jaren lang in het voordeel vd topploegen fluit ...
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:11
    waarom ze bij anderlecht klagen over de arbitrage in de PO, ze hebben 4 keer kunnen winnen in de PO en dat kwam alleen maar door de arbitrage

    met een goede arbitrage, of beter gezegd met een arbitrage die correct wil of mag beslissen had anderlecht nog geen enkele keer gewonnen deze PO, dan hadden ze 2/24 gehad en zeer misschien met een hele kleine kans 3/24, alle andere punten zijn pure cadeaus van de arbitrage, anderlecht had dus afgezonderd laatste moeten staan in de PO, alles meer is puur bedrog en corruptie
    Vind ik leuk
    Davyrsca +111
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:44
    Ik denk da jij eens naar oogarts moet man
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1400
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:54
    Laat je de vampier dan ook een hersenscan maken?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 11:54]
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:54
    Dat is gewoon bullshit. Je weet nooit hoe een match zou verlopen als een foute beslissing niet zou worden gemaakt. Voor hetzelfde geld hadden ze dan nog meer gewonnen. eens dieper nadenken voor ge iets post is een kunst ..
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:44
    inderdaad het loopt dan "anders" en de situatie is dan niet meer gunstig en het loopt dan ook veel minder goed, het is ook nog mogelijk dat het zonder uiteindelijk positief uitdraait, dat kan, hoewel de kans daartoe echt veel kleiner is

    maar gewoon het feit dat het dan anders verloopt is al voldoende op zich en beïnvloedt al de rest
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 12:50]
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:11
    Maar dan vandaaruit concluderen dat Anderlecht 3/24 zou moeten hebben is bullshit.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:45
    3 ten allerbeste, normaal gezien veel eerder 2 ipv 3
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:48
    Als dat zo is had Brugge 40 punten in de reguliere competitie, 41ten allerbeste
    Vind ik leuk
    blondel +2438
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:01
    Kijk he,vampire;Ben ook Club supporter,maar als je een reactie hier wilt neerschrijven,doe het dan eerlijk ipv al die zever van bevoordelen.Is echt kinderachtig hoor.Ge moogt gewoon eerlijk zeggen dat Anderlecht geen slechte PO heeft gespeeld.En van cadeaus,denk dat elke ploeg cadeaus heeft gekregen.Het is niet omdat je tegen Anderlecht bent,dat je moet zeggen dat het slecht was terwijl het zo niet is.Heb liever eerlijke commentaar hier.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:13
    Hein mag kwaad zijn op de VAR
    1. Geen penalty voor duidelijke duwfout op Morioka
    2. Slechts gele kaart voor gevaarlijke tackle met de voet vooruit
    Tactische blunders bij 2 tegenaanvallen waarbij zowel Sa en Dedoncker verdwenen waren stond Najar 2 keer alleen !
    Vind ik leuk
    Intel +1173
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:18
    Ja rsca verliest niet door de ref hoor... ze moeten hun kansen maar afmaken , net zoals Brugge ook niet verdiende van te winnen van rsca daar had die VAR ook niks mee te maken , ja klagen jaah op randzaken als ge echt goed speelt hebt ge die ref en VAR ni nodig ... hoe meer ge er op klaagt en hoe meer druk bij die mannen hoe moeilijker het wordt ...
    Vind ik leuk
    Brubru +3814
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:29
    Andre, hoeveel penalty's moest Spajic dit jaar dan al tegen gekregen hebben? Ik vond dat geen penalty.
    En geel was toch correct ?
    Dat de VAR ook de tactiek bepaalde bij Anderlecht is nieuw.
    Vind ik leuk
    Davyrsca +111
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:40
    Vertenten floot gewoon een hele wedstrijd in het voordeel van Standard dat heeft iedereen gezien ik denk dat hij zijn rood witte sjaal of blauw zwarte sjaal zal boven gehaald hebben als ie thuis kwam onze Hein heeft groot gelijk ok vorige wedstrijd hebben een onterechte goal van teo gekregen dan moet er natuurlijk gecompenseerd worden de volgende match niveau Belgische arbiters is gewoon 0,0000000
    Vind ik leuk
    t757498 +598
    vrijdag 11 mei 2018 om 18:10
    Belgische arbiters zouden eigenlijk niet mogen fluiten in de playoff1 matchen .Je heb er altijd die fan zijn van bepaalde ploegen .Waarom niet opteren voor buitenlandse arbiters (zal wel teveel euro's kosten) maar zou mijn inziens minder discussie zijn,nu is er in iedere wedstrijd die gespeeld wordt geklaagd over de scheids
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:43
    Dat bewijst nog eens wat voor een crapul Anderlecht is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:03
    Heintje draait al gans zijn trainerscarrière mee met de wind. Als ze winnen goede arbiters, als ze verliezen slechte arbiters. Zijn uitspraak over Sa Pinto is schandalig. Die man zit al in spanning inzake zijn toekomst bij Standard en dan moet Heintje nog eens sneren. Zoiets doe je niet tegenover een collega. Echt lomp van Hein en dat heeft niks met de andrenaline van het moment te maken. Dat is gebrek aan respect
    Vind ik leuk
    Julien +1144
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:12
    We moeten het niet ver zoeken. In feite heeft Hein een beetje zo'n typische strontboerenmentaliteit. Het kan hem nog van pas komen ....
    Vind ik leuk
    Paljaske +152
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:25
    Ik heb mij krom gelachen toen Hein verklaarde dat Anderlecht de best voetballende ploeg was in de play offs die man heeft dringend een brilleke nodig ,voor mij alhoewel ik Brugge supporter ben geef grif toe dat standard de best voetballende ploeg is voor het ogenblik
    Vind ik leuk
    RD +769
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:33
    Genk voetbalt ook goed, maar maakt o zo weinig goals.
    Vind ik leuk
    RD +769
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:34
    Hein is altijd zo geweest. Al valt dat bij KVK en Gent nog net iets minder op.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4566
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:56
    Hein reageerde niet omwille die fases. Maar op de uitspraak van sa pinto. Niet alleen deze maar ook die van uit de beker. De band tussen Anderlecht en sa Pinto is om zeep. Dus toen sa Pinto zei dat ze de verdiende winnaar waren omdat ze baas waren in de wedstrijd fronste ik toch ook de wenkbrauwen. Ik had dan toch andere wedstrijd gezien. Het eerste deel van het antwoord vind ik dan nog meevallen. (Zegt hij dat? Tja daar komt niets zinnig uit bij die vent)

    Het tweede deel is getuige van het kinderlijk karakter. (Binnen twee weken is hij weg) dit is wel een gevolg van de persconferentie die sa Pinto eerder gaf.

    Nu ik zou mij excuseren bij sa Pinto. Al ben ik ervan overtuigd dat die daar wel tegen kan.

    Plus over de teamprestatie word amper gesproken nu. De fouten die sommige spelers maakten en dergelijke. Aandacht ligt nu hier op. Kan ook meer zijn als louter toeval.

    Nu wat die Sys zegt klopt. (Voor ne keer)
    Maar de vlieger gebruikt ook een taal die onrespectvol is. Dat is vuur met vuur bestrijden. Goed bezig...
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:15
    Brubru als Kums op die steunvoet had gestaan was zijn scheen- en kuitbeen gebroken geweest !
    Zo voet vooruit tackelen is een zwaar risico nemen ! Rood was op zijn plaats.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 14:02]
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:32
    Zielige zagevent. Altijd je eigen gelijk proberen te halen en afreageren op andere clubs of collega's, zowel voor als na de match.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14432
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:40
    Als je verliest moet je niet over de trainer van de tegenstrever praten, dat is gewoon zwak.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck stevig onder vuur: "Hij moet waardig leren verliezen"