Geen penalty voor RSCA, Club opnieuw benadeeld: 'Gebrek aan consequent fluiten'

    Geen penalty voor RSCA, Club opnieuw benadeeld: 'Gebrek aan consequent fluiten'

    vrijdag 11 mei 2018 om 10:21

    Net zoals vrijwel elke week was er weer heel wat te doen om de scheidsrechterlijke beslissingen. RSC Anderlecht vond dat het een penalty verdiende, Club Brugge kreeg er eentje tegen. Peter Vandenbempt begrijpt er helemaal niets meer van.

    Voor de analist was het wel heel duidelijk. Anderlecht verdiende tegen Standard gewoon een penalty. "Natuurlijk werd er, net zoals voor Club Brugge vorige week, een overduidelijke penalty niet gefloten. Maar oké, ik ben gestopt om te proberen te begrijpen waarom scheidsrechters die niet fluiten", zegt hij tegenover Sporza.

    Maar volgens hem is Anderlecht niet de enige ploeg die benadeeld werd. Ook Club Brugge kreeg weer een fase tégen zich gefloten. "Een paar uur later krijgt Club Brugge wel een penalty tegen, terwijl de speler van Club gewoon recht omhoog springt. Dan zit je weer bij het gebrek aan consequent fluiten. Dat schijnen dan geen “clear errors” te zijn, zo wordt ons uitgelegd in binnen-en buitenland", begrijpt Vandenbempt er helemaal niets meer van.

    Plaats een reactie

    vrijdag 11 mei 2018 om 10:27
    Was geen penalty, wat bepaalde topaankopen ook beweren. Dennis sprong idd recht omhoog terwijl Charleroi speler achteruit loop tege dennis
    Vind ik leuk
    Toca +33290
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:31
    Wie durft beweren dat het een penalty was voor charleroi is een fantast. Was gewoon niks aan.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:50
    sprong wel stevig in de rug...
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    vrijdag 11 mei 2018 om 13:37
    Eindelijk iemand met verstand van voetbal
    Vind ik leuk
    Toca +33290
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:27
    het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven.
    Scheidsrechters kunnen het niet helpen dat ze onbekwaam zijn.
    Het moet en zal hem in de opleiding zitten.
    maar het is niet alleen in België natuurlijk.
    Een fout in de 16 meter wordt nog atlijd anders beoordeeld dan een fout er buiten. Ik vind dat dat met gebrek aan het nemen van verantwoordelijk is.
    Vind ik leuk
    Mathifcb +450
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:32
    Idd anderlecht verdiebde er wel eentje charleroi niet
    Vind ik leuk
    Toca +33290
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:49
    Vond ik ook. Maar ik probeer daar zo weinig mogelijk over te schrijven ;-) de bal was weg, maar de manier waarop die speler van standard, ben zijn naam kwijt, naar Morioka gaat, dat heeft niks met een duel te maken. En het feit dat de bal al wel was speelt geen rol vind ik, ondanks wat sommige beweren.
    Het staat 100% vast, als dat niet in de 16 gebeurt, fluit hij altijd.
    In het geval Dennis, tja, ze kunnen toch moeilijk verbieden dat hij springt hé. .
    Vind ik leuk
    Mathifcb +450
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:40
    Die van standard was ook in duel gegaan maar had geen oog voor de bal alleen voor morioka zo een fout maakt nie uit in of uit de 16 is altijd een fout in mijn ogen ok voetbal is een contactsport maar je moet ergens wel een lijn trekken
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:36
    Ik vraag me gewoon af of de scheidsrechters het zelf nog weten : mogen ze zelf beslissen of moeten ze reactie vd var afwachten en omgekeerd. En dan de clean errors : wat hier beslist is spreekt de fifa dan tegen. Moest het niet echt zijn het zou grappig zijn.
    Vind ik leuk
    SD +8676
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:32
    Als wij de redenering volgen, moet er telkens voor een fout gefloten worden als twee spelers springen om te koppen; want die Standard-man kopt en pas nadien is er kontakt. Was dat dan fout ? de bal was weg.
    De analysten en andere commentatoren moeten eindelijk stoppen om de reglementen te interpreteren en om voor scheidsrechter te spelen; of ze moeten het daadwerkelijk gaan doen op het veld.
    Vind ik leuk
    Roach +1428
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:45
    Als je te laat komt en alleen de speler mee hebt, kan je toch moeilijk over een zuiver duel spreken?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 08:41
    Als standar man zou ik zwijgen en beschaamd zijn voor alle bevoordeling van de arbitrage en de VAR. DAT is de reden voor jullie, voorlopige, tweede plaats! Geniet er nog van, nog een paar uurtjes toch.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:42
    Ik kan me geen enkele po periode herinneren waar ik de arbitrage in het voordeel van Club vond. In de reguliere hadden we dit jaar dan weer niet te klagen, dat is ook wel eens anders geweest.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9279
    vrijdag 11 mei 2018 om 12:43
    Amaai, dit lijkt me al de 3de of 4de genuanceerde mening waar ik het volmondig mee eens ben!
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:50
    het probleem is dat het vaag is wat een clear error is...

    Vind ik leuk
    Boerken +6840
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:45
    Vlekkenverwijderaar?
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:52
    Clear error 1 Inderdaad gebrek aan durf en zin voor verantwoordelijkheid !
    Sehali jonge debutant bij Standard springt in de rug van Morioka zonder oog voor de bal, alhoewel Morioka nog wel de bal raakt
    Toch duidelijke duwfout en strafschop !
    Clear error 2
    Tackle met de voet vooruit van Fai op Kums Vertenten blijft laf en geeft slechts geel !!! Dat verdiende ROOD !! Moest Kums met die voet hebben gestaan, was zijn kuit- en scheenbeen gebroken !! Herinner u de beenbreuk van Wasilewski !!
    Vind ik leuk
    Boerken +6840
    vrijdag 11 mei 2018 om 14:50
    Die penaltyfase was er 1 volgens mij er zijn al lichtere gegeven dit jaar , die fout van fai is natuurlijk gevaarlijk maar je zag dat hij zeker eerst de bal had en direct dan op kums ongelukkig kwam zeker niet die bedoeling had. Maar wat vinden jullie dan van die elleboog van Deschacht ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 10:53
    Altijd penaltie maar het brengt niets op van erover te zagen .
    Vind ik leuk
    vampire81 +1036
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:02
    fase met fall en dennis was inderdaad GEEN penalty, dennis springt GEWOON RECHT OMHOOG en fall loop hem achteruit gaande aan en het was dus fall die dennis OMVER LIEP en fall maakte hier de overtreding

    dennis kan er helemaal niks aan doen dat hij op en over fall valt nadat hij zelf omver en onderste boven gelopen werd terwijl hij in de lucht, een onvermijdelijke tuimelperte veroorzaakt alleen door fall van charleroi
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:33
    De bekwaamheid van de refs laat me ook de wensen over... Ik weet het echt niet meer wat er allemaal uitgestoken wordt. Maar dat het verleden zondag een omgekochte boel was, was overduidelijk.
    Vind ik leuk
    Hhti +1454
    vrijdag 11 mei 2018 om 11:46
    Het valt meer en meer op dat het meestal in het voordeel is van de Brusselaars en dit zeker in de PO1. RSCA moest 2x winnen in PO1 tegen FCB om de achterstand te kunnen goedmaken, ik zeg niet dat ze die gekregen hebben, maar werden zeer goed geholpen! Tot spijt van wie het benijdt! Hein moet in eigen boezem kijken en zet 2x Najar voor schut daar alleen achterin, DIT terwijl je weet dat ze enorm sterk EN snel zijn op de counter. Dan moet je het niet op deze penalty fase steken, zo simpel is het. En nog iets, het is niet opdat je de beste ploeg bent dat je in voetbal AUTOMATISCH wint. Dit moet Hein precies nog leren!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    zaterdag 12 mei 2018 om 08:09
    Vandenbempt heeft gelijk; die van Charleroi loopt achteruit en Dennis begaat duidelijk geen fout
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 08:39
    Peter heeft gelijk. Er was wel opvallend weinig protest bij Brugge, raar genoeg. De enige ploeg tot nu toe die enkel bevoordeeld werd is Standard. En rara, die hebben de beste punten behaald in PO1. Bevoordeeld ja! Ik hoop gewoon dat ze straks keihard t deksel op de neus gaan krijgen, en wij tweede worden. En Brugge kampioen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geen penalty voor RSCA, Club opnieuw benadeeld: 'Gebrek aan consequent fluiten'