'Niet alles wat Coucke aanraakt, verandert in goud: toptalent trekt deur dicht'

    'Niet alles wat Coucke aanraakt, verandert in goud: toptalent trekt deur dicht'

    woensdag 9 mei 2018 om 10:37

    Vol trots kondigde Marc Coucke onlangs aan dat elf toptalenten uit de U17 hun eerste profcontract bij RSC Anderlecht hebben ondertekend. Inzetten op de jeugd wordt één van de stokpaardjes van de nieuwe voorzitter. Eliot Matazo heeft hij echter niet weten te overtuigen.

    "Ze maken zijn kop zot", vertelde Jean Kindermans over het goudhaantje van zijn generatie. Coucke en co maakten zich sterk dat ze ook hem nog zouden kunnen overtuigen, maar dat is volgens La Dernière Heure niet gelukt. Matazo zou vanaf komende zomer bij AS Monaco aan zijn loopbaan gaan timmeren.

    Dat betekent toch een kaakslag voor paars-wit, want de Brusselaars wilden behoorlijk ver gaan voor het zestienjarige goudklompje. Die heeft daar dus geen oren meer naar. Overigens hadden ook grootmachten als Bayern München en Manchester United verregaande interesse in de jongeling.

    Poll

    Waar maak je het meest kans om je carrière op te bouwen?

    (641 stemmen)

    Plaats een reactie

    buck +2104
    woensdag 9 mei 2018 om 10:53
    Tielemans achterna?Tielemans heeft zich eerst in Belgie getoond.Svilar 2.0 zeker!
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1350
    woensdag 9 mei 2018 om 11:00
    Als je ziet welke jongeren daar vandaan komen de laatste tijd zou ik zeggen niet slecht.
    Vind ik leuk
    Goegebuer +593
    woensdag 9 mei 2018 om 11:07
    9 kansen op 10 zie je die binnen een aantal jaar bij een middenmoter van de Jupiler pro League terecht komen...droevig
    Vind ik leuk
    Dirk H +2238
    woensdag 9 mei 2018 om 11:10
    Kan hij naast Tielemans op de bank gaan zitten
    Vind ik leuk
    ketje55 +2100
    woensdag 9 mei 2018 om 12:30
    Tielemans is sinds nieuwjaar basisspeler hoor!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 9 mei 2018 om 11:23
    Tuttut, vanuit Monaco kunnen ze die nog altijd verhuren aan een middenmoter uit de ligue 1.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6718
    woensdag 9 mei 2018 om 11:33
    Flavie, beetje eerlijk blijven. Meermaals bewezen dat die talenten beter even in België blijven. Musonda wordt ook steeds zonder succes uitgeleend.
    Vind ik leuk
    Crusader +1585
    woensdag 9 mei 2018 om 11:40
    Zal wel naar Cercle gaan :)
    Vind ik leuk
    woensdag 9 mei 2018 om 11:32
    David Henen maakte deze keuze ook in het seizoen 2013-2014

    2013–2014 RSC Anderlecht
    2013–2014 → Monaco B → 0 wedstrijden gespeeld
    2014–2015 Olympiacos → 0 wedstrijden gespeeld
    2014–2015 Everton (huur) → 0 wedstrijden gespeeld
    2015 → Fleetwood Town (huur) → 11 wedstrijden

    Ik wrees dat Eliot Matazo de zoveeste is die zot gemaakt wordt door makelaars en de zoveelste vogel voor de kat zal zijn...



    [Reactie gewijzigd op woensdag 9 mei 2018 om 11:34]
    Vind ik leuk
    Boerken +6087
    woensdag 9 mei 2018 om 12:17
    De grootste zotten zijn dan eigenlijk die er zoveel voor betalen ,Als ze dan toch niet doorbreken!
    Vind ik leuk
    woensdag 9 mei 2018 om 12:19
    Ja, raar boeltje toch soms hoor
    Vind ik leuk
    JanB +4584
    woensdag 9 mei 2018 om 12:05
    Zó goed moet het toch ook niet gaan met Anderlecht
    Wegens geldgebrek wordt de vrouwenploeg opgedoekt
    Vind ik leuk
    buck +2104
    woensdag 9 mei 2018 om 17:12
    Moet ook Europees gespeeld worden e.Wie komt er kijken?
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 00:02
    Het gaat er in in elk geval niet zo crapuleus aan toe als boj het mannenvoetbal.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 mei 2018 om 00:01
    Madam Coucke heeft Markske onder handen gepakt en de vrouwenploeg blijft bestaan. Hij had 1 minuut de tojd om van gedacht te veranderen.
    Vind ik leuk
    woensdag 9 mei 2018 om 12:55
    De ganse lichting heeft een contract getekend maar de hoofdvogel vliegt weg : frustrerend.
    Vind ik leuk
    Crusader +1585
    woensdag 9 mei 2018 om 13:08
    In feite een slimme zet hoor want mocht de "hoofdvogel" éérst gaan vliegen zijn zouden die anderen dan nog blijven?
    Vind ik leuk
    Regiwitt +162
    woensdag 9 mei 2018 om 16:29
    OUDERS ! Die moeten waken én het gezond verstand gebruiken,dat een jongen nog niet kan hebben.
    Vind ik leuk
    buck +2104
    woensdag 9 mei 2018 om 17:13
    Ouders zien ook graag geld.
    Vind ik leuk
    vanhimst +838
    woensdag 9 mei 2018 om 21:18
    een jongen van 16 kan zulke beslissingen niet nemen het is aan de ouders om dat te doen en die kiezen voor het vele geld , nochtans en zijn voorbeelden genoeg van jongeren die op die leeftijd naar het buitenland gingen en die nu compleet op de dool zijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Niet alles wat Coucke aanraakt, verandert in goud: toptalent trekt deur dicht'