'Standard heeft keuze tussen Preud’homme en Sa Pinto al gemaakt'

    'Standard heeft keuze tussen Preud’homme en Sa Pinto al gemaakt'

    maandag 23 april 2018 om 10:30

    Michel Preud’homme wordt al enige tijd genoemd bij Standard Luik. Toch lijkt een terugkeer niet meteen in de maak. Even leken de Rouches verder te gaan met Ricardo Sa Pinto, maar volgens Peter Vandenbempt is dat een uitgemaakte zaak.

    Sa Pinto lag de eerste maanden enorm onder vuur, mede door zijn uitspattingen naast het veld. Na nieuwjaar begon het plots beter te lopen. Standard won de beker, bovendien loopt het ook in Play-Off 1 uitstekend voor de Rouches. Toch moet de Portugees volgens de radioman niet hopen op een verlengd verblijf.

    "Die switch is in elk geval te laat gekomen voor Sa Pinto. Voorzitter Bruno Venanzi heeft vele maanden geleden al beslist dat hij met deze man niet meer voort wil volgend seizoen, precies omdat hij Standard toch een seizoen lang negatief in het nieuw heeft gebracht", klinkt het bij Sporza.

    Hoop op Preud’homme
    Sa Pinto zomaar aan de deur zetten wordt geen sinecure. Toch hoopt Standard nog steeds op de terugkeer van Preud’homme. "Al wacht Venanzi gewoon op het jawoord van zijn droomcoach Michel Preud'homme om die wissel ook officieel te maken", gaat Vandenbempt verder.

    "Gaat Venanzi dan nog voor een derde coach opteren of gaat hij toch gewoon met Sa Pinto door? Ik denk dat hij elke dag bidt dat het verlossende telefoontje van Preud'homme komt", besluit hij.

    Poll

    Moet Standard verdergaan met Sa Pinto

    (1277 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +33289
    maandag 23 april 2018 om 10:40
    Totaal belachelijk om sa pinto te vervangen vind ik.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1594
    maandag 23 april 2018 om 12:44
    Ik kan het ook wel begrijpen als hij hem weg wil om andere dan sportieve redenen.
    Vind ik leuk
    Toca +33289
    maandag 23 april 2018 om 13:06
    Is toch wel iets verbeterd nu lijkt me.
    Vind ik leuk
    SD +8676
    maandag 23 april 2018 om 10:41
    Sa Pinto kan ook veranderen; hij bewijst het toch !
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:53
    MPH danst toch ook langs de lijn. En dan. Sa Pinto brengt leven in de brouwerij. Voetbal is emotie zegt Leko
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:55]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:56
    Smog danst toch ook langs de lijn
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14072
    maandag 23 april 2018 om 10:43
    Resultaatgewijs staat Venanzi 0,0% recht in zijn schoenen om Sa Pinto te ontslaan.

    De spelers en een groot deel van de supporters lopen met hem en zijn fratsen weg. Standard gaat hiermee in zijn eigen voet schieten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    Riddlin +2277
    maandag 23 april 2018 om 10:49
    Toch raar dat Joos en vandenbempt alles weten van alle Belgische eerste klasse clubs.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14432
    maandag 23 april 2018 om 10:54
    Een trainer wordt normaal afgerekend op zijn resultaten, en die zijn toch goed? Dit kan je niet maken.
    Vind ik leuk
    Carola +240
    maandag 23 april 2018 om 12:03
    een gek vervangen door een andere gek wat maakt dat uit
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1594
    maandag 23 april 2018 om 12:45
    Ok maar dan wordt die andere gek geen bondscoach, dus laat ze maar doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Standard heeft keuze tussen Preud’homme en Sa Pinto al gemaakt'